..For nogle uger siden, hvor jeg var ude at køre scooter, føltes det pludseligt som om at scooteren bremsede af sig selv, og den gik derefter helt i stå. Jeg prøvede at tænde den igen først med el-start, hvilket ikke virkede. Den sagde bare en lidt mere hvinende lyd, end den plejer. Så prøvede jeg kickstarteren, som heller ikke virkede. Den springer ikke op igen, som den normalt gør. Den bliver bare siddende, så jeg selv må trække den op med mine hænder for at prøve igen. Den er i øvrigt også MEGET hård.
Jeg troede stemplet havde sat sig, da jeg kunne se at olietanken var tom. Så jeg prøvede at tage skjoldene af, og derefter tage tændingsrør og topstykke af. Jeg prøvede så at dreje på blæsehjulet, og stemplet kørte stille og roligt frem og tilbage i cylinderen. Der var heller ikke noget besynderligt at se. Så jeg skiftede toppakning, rensede cylinderen med en klud med benzin på og smurte den med lidt 2-takts olie, og så samlede jeg den igen.
Jeg har så lige været ude for at fylde olie på, og forsøge at starte den. MEN!..... der er ingen forskel overhovedet. Kickstarteren sætter sig stadig fast når jeg har "kicket" og el-starten siger stadig en lys lyd.

Er der nogen som har en idé til hvad der kan være galt? jeg er glad for ALLE forslag, selvom det ikke viser sig at være det der er galt:)
Tak på forhånd;)
Mathias