Undre mig lidt over at der er forskel på statorer til Kymco Super 8. Den til venstre på bilederne er fra min egen og fra 2015. Den anden er fra en af de kymco'er jeg skrottede og er fra 2011. Og den der sidder i Kymco'en pt er magen til den til højre på billederne. Den er noget tykkere i det.
Og tilsyneladende er der så også forskel på svinghjulsmagneterne selvom det virker mærkeligt, at der skulle være det trods forskellen i tykkelsen på statorene.
Jeg har igen igen en lyd jeg ikke bryder mig om, og den kom kort efter skiftet til den tykkere stator. Den blev sat på i forbindelse med bøvlet jeg havde, da jeg fik serviceret Kymco'en, hvor det elektriske efterfølgende gik amok. Strømmen forsvandt pludseligt for så at komme igen og forsvinde kort efter igen.
Ny spændingsregulator blev købt og anden stator sat i, og strømproblemet forsvandt. Men hvorfor det problem opstod er en gåde for mig, eftersom der kun blev rodet med karburator og ventiler. Nyt svinghjul og stator koster tilsammen 1400 kr, og det har jeg ikke ligefrem lyst til at ofre på den.
Forskel på stator til Kymco Super 8
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11386
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Forskel på stator til Kymco Super 8
Min er ligesom den til højre.
Eneste problem jeg har haft ved statoren er stikket der er dårligt lavet.
Hvis man sætter det samme så det låser og hiver så mister stikket forbindelse ved de ene ledningspar selvom det stadig er låst.
Jeg har oplevet at stikket mistede forbindelse også bliver batteriet ikke opladt og efter noget tid kunne den ikke køre med lyset tændt og hoppede i det hvis blinklyset bliv brugt fordi der ikke var nok strøm til CDI-boksen.
Så jeg satte et andet stik på.
Eneste problem jeg har haft ved statoren er stikket der er dårligt lavet.
Hvis man sætter det samme så det låser og hiver så mister stikket forbindelse ved de ene ledningspar selvom det stadig er låst.
Jeg har oplevet at stikket mistede forbindelse også bliver batteriet ikke opladt og efter noget tid kunne den ikke køre med lyset tændt og hoppede i det hvis blinklyset bliv brugt fordi der ikke var nok strøm til CDI-boksen.
Så jeg satte et andet stik på.
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3608
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Forskel på stator til Kymco Super 8
Jeg har via Speedline fundet ud af at til min årgang 2015 skal den med 12 viklinger, bruges. Den tykke, skal bruges på årgang 2011 og måske på nogle årgange både før og lige efter 2011.
Og nu har Speedline så fået statoren med 12 viklinger på deres side, dog er den i restordre. Men prisen er noget høj: https://speedline.dk/stator-original-8
Og nu har Speedline så fået statoren med 12 viklinger på deres side, dog er den i restordre. Men prisen er noget høj: https://speedline.dk/stator-original-8
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11386
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Forskel på stator til Kymco Super 8
Ja det er ikke for det er så billigt med de originale reservedele.
Men man skal vel være glad for det overhovedet er til at få.
Men man skal vel være glad for det overhovedet er til at få.
Min stator er ikke usynlig så den passer nok ikke på min.OBS: Sammenlign gerne billedet med din egen stator for at være sikker på du får den korrekte til din maskine.
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3608
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Forskel på stator til Kymco Super 8
Det ville da være dejligt med en usynlig stator, så vejer scooteren garanteret også lidt mindrescootergrisen skrev: ↑17. april 2018 16:39 Ja det er ikke for det er så billigt med de originale reservedele.
Men man skal vel være glad for det overhovedet er til at få.Min stator er ikke usynlig så den passer nok ikke på min.OBS: Sammenlign gerne billedet med din egen stator for at være sikker på du får den korrekte til din maskine.