Billigste knallert forsikring lige nu?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Cris
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 18. november 2014 12:23
Scootere: Kymco Vitality

Billigste knallert forsikring lige nu?

Ulæst indlæg af Cris »

Hvor har I jeres knallert 45 forsikret og hvor meget betaler I årligt?

Jeg har søgt mig frem til at Danske Forsikring er billigst. De tager 803 kr. årligt for knallert 30/45.
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 463
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Billigste knallert forsikring lige nu?

Ulæst indlæg af GYS »

Jeg giver 866 kr. om året hos tryg (får vist lidt rabat på grund af fagforeningsmedlemskab og at jeg har samlet mine forsikringer).

Den billigst forsikring jeg har set er nykredit forsikring. Her skal jeg kun betale 739 kr for EU 45. Jeg er dog i tvivl om den dækker hele året, eller kun om sommeren. Gjensidige/nykredit har tilsyneladende som standard ikke vinterdækning på ansvarsforsikring på knallerter: https://www.gjensidige.dk/privat/forsik ... forsikring
Du kan tjekke prisen på EU45 her: https://nykreditforsikring.dk/nykredit/ ... Motorcycle
Prisen afhænger af alder og området, så for unge i København er den noget dyrere.

Gjensidiges EU45 forsikring er lidt speciel - eksempler fra gjensidiges hjemmeside.

Forsikringen dækker derudover også skader på en passager, der sidder bag dig på knallerten, ved sammenstød eller en soloulykke.

Kan du ikke undvære din knallert 45 i vinterhalvåret? Hos os har du mulighed for at købe en helårsdækning til din knallert 45 - så kan du også få lov til at køre, når kulden bider dig i kinderne.

Kasko: Er du over 18 år, behøver du hverken have knallertbevis eller kørekort for at køre knallert 45.
Brugeravatar
Privir
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 84
Tilmeldt: 24. januar 2018 16:12
Scootere: Pgo t-rex

Re: Billigste knallert forsikring lige nu?

Ulæst indlæg af Privir »

Re: Kasko: Er du over 18 år, behøver du hverken have knallertbevis eller kørekort for at køre knallert 45. det er vist ikke lige rigtigt 😂😂
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 463
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Billigste knallert forsikring lige nu?

Ulæst indlæg af GYS »

Privir skrev: 12. marts 2018 21:48 Re: Kasko: Er du over 18 år, behøver du hverken have knallertbevis eller kørekort for at køre knallert 45. det er vist ikke lige rigtigt 😂😂
Jo, det står ganske vist på siden under kasko til 45 knallert.

Og kasko forsikringen dækker jo også det juridiske...
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 463
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Billigste knallert forsikring lige nu?

Ulæst indlæg af GYS »

Jeg har lige talt med Gjensidige forsikring. De beklager fejlene på hjemmesiden, og vil få dem rettet.
Der er altid vinterkørseldækning på knallert 45. Så alt det med vinterkørsel er uaktuelt. Samme med to på knallert. Og det er naturligvis også en fejl, at der ikke kræves kørekort til knallert.

Knallert 30 koster 1149 kr. for alle.

Knallert 45 afhænger af område og din alder. I den dyre ende koster den 1149 kr. ligesom knallert 30.
I billige områder, og med alder over 30 år, koster den noget mindre.

Jeg skal give 736 kr. ifølge Nykredits hjemmeside.
Jeg får også rabat, da jeg har flere andre forsikringer der - så min pris er 684 kr.
Det er naturligvis incl. vinterdækning og for et år.

Dermed er Nykredit/Gjensidige det billigste selskab for mig. Men, bor du i Storkøbenhavn, og er under 30 år, så kan meget nemt ske, at du skal finde en anden forsikring.
Besvar