Er det kun mig, der syntes det er fuldstændig latterligt at skulle køre 45kmt i trafikken, alt og alle holdes tilbage af en og de må ud og overhale en, man burde efter min mening som minimum køre samme hastighed som de andre, kan godt forstå vi ikke skal køre på motorvej, men det kan da ikke passe at vi skal have kørekort til en scooter, for så ikke at må følge den normale trafik.
føler vi er med til at skabe en usikkerhed i trafikken med den lave fart, selv bilister kan få en bøde for at køre for langsomt og sænke trafikken uden grund.
ahh... nå men, er det et synspunkt jeg står alene med eller har i det også sådan.
Hold nu til 45kmt.
- samuray111
- 3. Rang
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: 3. juni 2015 21:00
- Køretøjer: yamaha neos :-)
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3591
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Hold nu til 45kmt.
De 45 er jo en EU bestemt hastighed og den lader sig ikke ændre, uanset hvor mange klager der kommer ind i de forskellige medlemslande. Jeg selv kører på en 30'er, som jo rent faktisk, er en 25'r (også en EU bestemt hastighed) selvom der står 30 som maxfart på reg. attesten.
Men giver dig ret i at når en 45'r skal køre blandt bilerne, så burde hastigheden også sættes op. For min skyld, må den gerne kunne køre det den kan, uden begrænsningerne i. Og det vil i de fleste tilfælde sige, omkring de 55-60 km/t. Men det kommer aldrig til at ske, desværre.
Men giver dig ret i at når en 45'r skal køre blandt bilerne, så burde hastigheden også sættes op. For min skyld, må den gerne kunne køre det den kan, uden begrænsningerne i. Og det vil i de fleste tilfælde sige, omkring de 55-60 km/t. Men det kommer aldrig til at ske, desværre.
- samuray111
- 3. Rang
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: 3. juni 2015 21:00
- Køretøjer: yamaha neos :-)
Re: Hold nu til 45kmt.
Nej tror desværre heller ikke det bliver ændret, men der er heldigvis en udvej, så må jeg jo invistere i et mc kort og så købe en 125ccm eller noget i den dur, men det jo mange penge det koster at tage den vej rundt om problemmet.
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3591
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Hold nu til 45kmt.
Ja det bliver hurtigt dyrt. 12-15.000 kr for kortet og så 30-40.000 kr for en 125'er. Med mindre du kan nøjes med en billig kineser, som max kører 80-100 km/t.samuray111 skrev: ↑20. august 2017 18:02 Nej tror desværre heller ikke det bliver ændret, men der er heldigvis en udvej, så må jeg jo invistere i et mc kort og så købe en 125ccm eller noget i den dur, men det jo mange penge det koster at tage den vej rundt om problemmet.
- TOCA
- 9. Rang
- Indlæg: 443
- Tilmeldt: 16. november 2014 14:05
- Køretøjer: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2 - Geografisk sted: København
Re: Hold nu til 45kmt.
Jeg bor i Hovedstaden, og her inde er 45 km/t helt fint, men så snart jeg rammer Ring 2, så bliver det farligt, for så SKAL alt og alle bar forbi mig, koste hvad det vil, og mange farlige situationer opstår. Ved 70 km/t bliver det tåleligt, for så kan de fleste bilister godt vente på, at der bliver plads til overhalingen, men dem der ikke kan gør at jeg konstant har fat i begge bremsehåndtag. Først ved 80 begynder jeg at føle mig sikker i trafikken, men det må jeg jo ikke
Der er flere ulemper ved at opgradere til MC, ud over nyt kørekort, og nyt køretøj, så kommer der vægtafgift, dyrere forsikring og syn hvert andet år, som alt sammen koster rigtige penge, og så er der parkeringen som bliver besværlig, fordi man SKAL holde på særlige pladser
Hvis det skulle give rigtig mening, så burde 25/30'erne udfases, da de ikke er sikre på cykelstierne i byen, og for langsomme til distancerne på landevejen, 45 km/t på vejen i byerne, og så ind på cykelstien, når man kommer ud hvor farten normalt er over 50, så vinder vi alle.
Der er flere ulemper ved at opgradere til MC, ud over nyt kørekort, og nyt køretøj, så kommer der vægtafgift, dyrere forsikring og syn hvert andet år, som alt sammen koster rigtige penge, og så er der parkeringen som bliver besværlig, fordi man SKAL holde på særlige pladser
Hvis det skulle give rigtig mening, så burde 25/30'erne udfases, da de ikke er sikre på cykelstierne i byen, og for langsomme til distancerne på landevejen, 45 km/t på vejen i byerne, og så ind på cykelstien, når man kommer ud hvor farten normalt er over 50, så vinder vi alle.
- Supercharger
- 9. Rang
- Indlæg: 348
- Tilmeldt: 19. februar 2015 07:56
- Køretøjer: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t. - Geografisk sted: Sjælland
Re: Hold nu til 45kmt.
Enig. men som alle ved. Lider politikerne af nedsat hjernefunktion og total mangel på logik og sund fornuft. (Derfor de har Spin doktorer)
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3591
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Hold nu til 45kmt.
Jeg har D. 4. Nov. 2017 45 års "jubilæum", som knallertkører. Og det er alle år foregået på en 30'er. Så jeg går naturligvis, ikke ind for en udfasning af 30'erne
Men jeg forstår så godt argumentet for, at det burde ske. Og Politikerne har jo gjort deres til at få gang i udfasningen, ved hjælp af diverse love gennem tiden. Senest i 2013.
Jeg regner med, at blive ved med at køre på en 30'er (4takter), i mindst 30-40 år mere .
Og hvis ikke det er muligt, så en "elbil"
Men jeg forstår så godt argumentet for, at det burde ske. Og Politikerne har jo gjort deres til at få gang i udfasningen, ved hjælp af diverse love gennem tiden. Senest i 2013.
Jeg regner med, at blive ved med at køre på en 30'er (4takter), i mindst 30-40 år mere .
Og hvis ikke det er muligt, så en "elbil"