Hvorfor PGO holder

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3582
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 5.500 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Hvorfor PGO holder

Ulæst indlæg af Jps »

kina skrev:Hvorfor holder PGO prisen selv om de er brugte.
Fx ser jeg på en PGO fra 2009 kørt 1000 km og den koster
ikke mindre end 8.995 en helt splinter ny koster 9.995 , den har altså kun tabt
1000 kr på et år. Er det ikke ret usædvanligt.. ?

Herinde hvor jeg bor (midt københavn) ser man ikke mange PGO , mest T Hansen og nogle
enkelte andre .. er de for dyre ? de der pgo

Man betaler da for kvalitet :). Og hvilken PGO model er det du mener?? Hvis det er en Big Max, så er de 8.995 kr en kende for højt, hvis det er privat salg? En 1 år gammel scooter er trods de kun 1.000 km på "klokken" faldet mellem 2.000-2.500 kr i pris ved salg til private.

Min gamle Big kostede 15.000 kr fra ny af. 4 uger efter da jeg kørte den til 1. service spurgte jeg forhandleren for sjov, hvad han ville give for Big'en. 13.000 kr sagde han :D. Og da den blev et år gammel og havde kørt ca. 15.000 km var den nede omkring de 7-8.000 kr. trods det høje antal km. Men det var fordi den stadig så ny og velholdt ud, at prisen lå i det leje.
Senest rettet af Jps 9. januar 2011 19:18, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3582
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 5.500 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Hvorfor PGO holder

Ulæst indlæg af Jps »

kina skrev:Så 7.995 er den rigtige pris for en Big Max 2009 kørt 1000 km. Det kan jeg også bedre leve med..
Jo men flere at de andre er vel også kvalitet men de falder som sten nedad.. øøøø jeg ved ikke lige hvad for nogle
Kymco fx

Alle scootere falder i pris ret hurtigt, og det variere lidt fra model til model. MEN når det så er sagt, så har jeg jo en Gilera Runner SP årgang 2008 kørt 12.000 km. Den koster jo fra ny, næsten 19.000 kr. Og når den kommer til salg, regner jeg med at prisen kommer til at ligge under 10.000 kr. Hvor meget ved jeg ikke endnu.

Kan kun sige at det laveste bud på den, var 3.500 kr hos en forhandler, hvis jeg købte ny scooter. Og den er meget mere værd end de 3.500 kr, det er helt sikkert.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11305
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvorfor PGO holder

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg vil lige så at når der står en ny scooter koster 9.995,- så passer det jo ikke.
Dertil kommer leveringsomkostninger, nummerplade, og det kan være der også er blevet betalt for at butikken henter nummerpladen.
Så den kommer op at koste 590-2000,- kroner ekstra alt efter butikkens priser og om det er en 30 eller 45.
Nu ved jeg så ikke om der eventuel følger noget med til den scooter men hvis der følger ekstra låse og sådan så kunne det være derfor.
Også kan det være at dengang i 2009 at modellen kostede mere og sælger ikke er opmærksom på den nye pris.

Jeg kan da huske at have set en Giantco der var til salg til samme pris som en ny (altså uden leveringsomkostninger) og det regner jeg med er fordi modellen dengang kostede mere.

Men hvis du skriver linket til den PGO du snakker om så vil jeg da gerne se den hvis det altså er på nettet du har set den.
Besvar