speedfight 2

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
ole-nt
1. Rang
1. Rang

speedfight 2

Ulæst indlæg af ole-nt »

Hej Scootergrisen, jeg har et problem med min speedfight 2 fra 2008. Den har kørt normalt og går godt, så en dag skulle jeg til Rema ca 1 km væk, den startede fint men da jeg havde kørt lidt over halvdelen af vejen begyndte den, at køre lidt mærkeligt. Da jeg havde handlet og startede knallerten igen var der ingen problemer, men ca 100 meter før jeg var hjemme gik den i stå, jeg startede igen, og kunne lige komme hjem før den gik i stå igen. Jeg troede så, at det var karburatoren, som jeg skilte ad og blæste ren med trykluft, jeg samlede den igen, og den startede.... Nu kommer så problemet ; Den kunne godt starte, men når jeg gav gas døde den. Jeg tog benzinslange af, og lod knallerten køre i tomgang, ingen problemer, når jeg så gav gas igen, kunne jeg se, at så stoppede benzinslange med, at give benzin. Jeg købte så en ny vakuumstuds, og skiftede den oppe ved tanken, så startede jeg igen, men med samme problem, den vil køre i tomgang, men når jeg giver gas, kommer der ingen benzin... Jeg kan ikke finde ud af hvad der galt, for det kan jo ikke være karburatoren som er rengjort. Hjælp, det bliver jo snart godt vejr, og jeg vil jo gerne ud at køre... VH Ole.. :cry:
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: speedfight 2

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Det lyder mystisk.
Prøv at tjekke din benzinhane ved at holde benzinslangen til karburatoren over en beholder, og ta vacuumslangen af og sug i den.
Så burde benzinen løbe?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Tjek at vakuumslangen er tæt og holder tæt der hvor den er monteret.
Eventuelt klip et lille stykke af.

Prøv og hold membranen (under indsugningsstudsen) op mod en lampe og se om den lukker tæt.
Kunne måske være at den ikke holder tæt og at der så ikke er vakuum længe nok til at åbne benzinhanen.
Brugeravatar
ole-nt
1. Rang
1. Rang

Ulæst indlæg af ole-nt »

Membranen er splinterny, men jeg vil prøve, at tjekke slangen. Tak for hjælp... :)
PS. I skal huske på, at den kører fint i tomgang, det er kun når jeg giver gas, at benzinen ikke længere kommer ned til karburatoren... Meeeget mærkeligt.
Brugeravatar
ole-nt
1. Rang
1. Rang

Ulæst indlæg af ole-nt »

Hej, desværre har rådene ikke hjulpet...... Hvad kan der dog være i vejen ?
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Hør, hov.
Er det fordi motoren "dør ud" når du giver gas, at du mener benzin-tilførslen stopper?
Hvis det er tilfældet er det ikke nødvendigvis benzin-tilførslen der stopper, men mere et tegn på en tilstoppet hoved-dyse.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Er det uoriginalt benzinfilter?
Når du siger du købte ny vakuumstuds mener du så benzinhan?
benzinhane.jpg
benzinhane.jpg (50.79 KiB) Vist 5151 gange
Du kan prøve og løsne benzindækslet og køre sådan et stykke og se om der er forskel.
Besvar