
Jeg har en PGO New Ligero jeg har arbejdet på i laaaaaangt tid (3 mdr.). Jeg har stadig ikke fået den til at trille godt og forbrænde som den skal.
Men jeg nået til at problemet ikke ligger i cyllen, stempel, pakninger, membraner, vakum, olie tilførsel, CDI boks, tændning, og tændør, da alt dette er udskiftet, og den starter i første hug, og lyder meget sund i tomgang. Den har MASSER af kompression og har nemt ved koldstart.
Alt er std på den, dvs at der er intet tun på den. Der sidder std. dyse st. 50 i kabu (black magic motortype P5 på new ligero modellen)
Alle begrænsninger fjernet der er sat 5 grams ruller i vario og en 5% strammere fjeder i koblingen for at skåne motoren.
Jeg har blandingsskruen skruet 1½ til 2½ gang ud (der et eller andet sted i mellem) std PGO A1 luftfilter på med et stort hul i jeg har tapet til med gaffa for jeg ku give den lidt mere luft efter behov, pt er kun lavet et lille hul.
(det skal sige jeg har tjekket nåleventilen, den fejler intet),
Det samme med Autochoker.
Kabu er renset.
Det der sker er, at jeg kører fra tomgang (bundgas) den trækker helt vildt, kun ganske kort. Hvorefter den 4 takter sig hele vejen op til 50 km/t hvor den så ligger on/off random med skiftende 4 takt -> 2takt, altså dårligt /god (ren) forbrændning. Dette gør den uanset op eller nedad bakke og henholdsvis ud af lige lande vej.
det gør den uanset om jeg piller tap af, til det store hul, eller lader det sidde på.
min mistanke er svømmer fejl?`den evt står for højt?
Eller bare en defekt motor eller kaburator?!?!?!
PLEASE PLEASE HJÆLP MIG! Jeg er virkeligt ved at rive mit hår af nu da jeg står og skal bruge den til arbejde og jeg har ikke andet køretøj. Desperat inden i.
.