Dækrep. kit

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
SteenKolding
9. Rang
9. Rang
Køretøjer: VGA Digita 50cc 2T årg. 2013
Sym Citycom 300i 300cc 4T årg. 2011
Eveons G Eco el-løbehjul med sæde årg. 2024

Dækrep. kit

Ulæst indlæg af SteenKolding »

Thansen har dette dækrep.kit:
http://www.thansen.dk/product.asp?n=-24 ... -244608709

Nogen af jer der har prøvet dette eller noget tilsvarende? Fungerer det ok? Er det svært at bruge?
Jeg kan se, at det ikke må bruges til biler og mc i Danmark (i Tyskland må man sjovt nok gerne bruge det).
Brugeravatar
tiggi
7. Rang
7. Rang
Køretøjer: Wga Wersus årg. 2012 km. 10600
Sym orbitt 50 4 takt 2017 km. 200.
Geografisk sted: Odense S

Re: Dækrep. kit

Ulæst indlæg af tiggi »

har kørt med det på scooter og små maskiner til 30 km/t ikke nogen god ide det bliver (glasagtig) på køre flade så det virker som om du har en knold siddene der giver et lille bump hver gang du kører over vil ikke anbefale det ( skal nok blive sablet ned af den samme profil som ellers for såen en kommentar)såen plejer det at være "han" ved bedre end andre har jo kørt scooter / knallert i mere end 30 år men stadig ikke anbefale det .
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
Geografisk sted: Lolland

Ulæst indlæg af Jps »

tiggi skrev:har kørt med det på scooter og små maskiner til 30 km/t ikke nogen god ide det bliver (glasagtig) på køre flade så det virker som om du har en knold siddene der giver et lille bump hver gang du kører over vil ikke anbefale det ( skal nok blive sablet ned af den samme profil som ellers for såen en kommentar)såen plejer det at være "han" ved bedre end andre har jo kørt scooter / knallert i mere end 30 år men stadig ikke anbefale det .
Efter isætning af "stængerne" og man har tjekket om de holder luften inde i dækket, skære man det overskydende stykke der stikker ud fra dækket af med en kniv. Så hopper/bumper dækket ikke under kørsel.
Brugeravatar
Supercharger
9. Rang
9. Rang
Køretøjer: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t.
Geografisk sted: Sjælland

Ulæst indlæg af Supercharger »

Har købt det samme sæt. Skal lappe mit bildæk. Har ikke fået det gjort endnu. ;) (Køre på et extra hjul)
Man er vel lidt doven. ;) :D
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg har købt flere af de sæt og de fungere ok godt synes jeg.
Dog kan det godt blive utæt, det kommer an på hullet.
Klisteret/limet kan være ret så svært at få af fingerne så tag eventuelt handsker på.
Hvis du køre rundt med sådan et sæt og en fodpumpe så har du i hvert fald bedre mulighed for at kommer frem/hjem igen når du selv kan slappe og pumpe.
Nogen af de pumper der er på tankstationer de skal have tryk i dækket før de vil pumpe.
Når du bliver træt af at lappe så kan du prøve og finde et godt tykt dæk.
Jeg har ikke punkteret så meget efter jeg fandt nogen gode dæk til min scooter (Sava MC32 vinterdæk) de er rigtig gode. Nu er fordækket godt nok punkteret men har også trængt til at skulle skiftes i lang tid.
Brugeravatar
SteenKolding
9. Rang
9. Rang

Hvilket sommerdæk vil du anbefale? Jeg har et Heidenau K66 nu, men overvejer at købe et sæt med lavere knopper så den styrer mere præcis og har lidt mere greb på baghjulet i sving (det er en 125cc Super 8).
Brugeravatar
GYS
10. Rang
10. Rang
Køretøjer: EU45: Yamasaki GYS
Motorcykel: KTM Duke 200

Ulæst indlæg af GYS »

Jeg bruger "OKO puncture free MC" - det fungerer fint til scootere.

Til knallert 30, hvor du ikke kører så hurtigt (under 45 km/t), er bedst med off-road typen (til motorcross mv).
Den har vist længere fibre, og klarer større huller, og giver bedre lapning. Den kan f.eks. fås her:
http://shop.mi.dk/da-dk/punkteringsbesk ... i%20511001
Der skal bruges ca. 250ml i et dæk. Mængden afhænger lidt af dækstørrelse.

Du kan også finde den på punkteringsbeskyttelse.dk eller ebay.

Til knallert 45, hvor der køres 45 km/t og op, er bedst at bruge "OKO puncture free MC".
Den er bedst ved større hastigheder.

Er bedst på slangeløse dæk.

Ved knallert 30 kan du også bruge slime. Her er bedst med den lille flaske på 237ml, da den præcist passer til et dæk.
Efter brug, kan den skylles med vand og genbruges - så du efterfølgende kan købe større flasker, eller evt. bruge den til OKO.

https://www.google.dk/search?q=slime+237

Undgå punkteringsspray i spraydåser. Det er mere nemt, men de påfyldes gennem ventilen, og det betyder at det ikke er muligt, at få en god punkteringsbeskyttelse igennem. Dertil kommer, at mange af dem, der går igennem ventilerne, ødelægger både ventiler og dæk. Dem, der hældes i, uden ventilen er i, er langt bedre. Både som punkteringsbeskyttelse, og de er nemmere at rengøre. Det kan vaskes bort i almn. vand. Det som går igennem ventiler, er ofte klistret og kan ikke skylles af i vand. OKO og Slime klistrer ikke - trods navnet.

Punkteringsbeskyttelsen holder permanent. Så der er ingen grund til reparationssæt.

Det er bedst at hælde i før du punkterer - når du først er punkteret, så kan det være lidt svære at hælde i. Men, er det et lille hul, er det ikke et problem. Det er bedst at hælde i før du punkterer, da det så er fordelt i dækket og presses ud under punkteringen. Derved lukkes hullet øjeblikkeligt, næsten uden tryktab. Er dækket punkteret, er det ikke fordelt i dækket, og du skal dreje dækket rundt, før det oppumpes.
Brugeravatar
SteenKolding
9. Rang
9. Rang

Jeg køber nye dæk i stedet for. MEN... det kan man ikke! Der findes ikke premium dæk til en Kymco Super 8. Er det ikke utroligt????? Jeg har skrevet til importøren.
Jeg skal bruge hhv. str. 100/80-14 og 120/80-14.
Man kan sagtens finde 100/70 og 120/70 med så bliver hjuldiameteren 2 cm mindre og det er jeg ikke interesseret i.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
Geografisk sted: Lolland

Ulæst indlæg af Jps »

SteenKolding skrev:Jeg køber nye dæk i stedet for. MEN... det kan man ikke! Der findes ikke premium dæk til en Kymco Super 8. Er det ikke utroligt????? Jeg har skrevet til importøren.
Jeg skal bruge hhv. str. 100/80-14 og 120/80-14.
Man kan sagtens finde 100/70 og 120/70 med så bliver hjuldiameteren 2 cm mindre og det er jeg ikke interesseret i.

Du kan købe dem på http://www.daekonline.dk/

På den gamle Super8 (2011) jeg har er det 100-80-14 foran og 120-80-14 bagi (Henshin dæk). På den nye (2015) er det 120-70-14 foran og 120-80-14 bagi. På den er der så monteret vinterdæk (Heidenau fra Dæk-online) På begge scootere er det standard størrelsen, jeg har skrevet. Jeg ved ikke hvorfor, der er den forskel. Scooterne er jo ens.
Brugeravatar
SteenKolding
9. Rang
9. Rang

På Daekonline.dk kan man ikke finde 100/80-14 og 120/80-14 i samme mærke og model som både for- og bagdæk. Og jeg skal ikke have 2 forskellige mærker på hver aksel med forskelligt greb og køreegenskaber. Især ikke når det er en 125cc.
Men hvis de nye har 100/70-14 foran (hvor ser du i øvrigt det henne?) så åbner det mulighed for Heidenau K66. Men hjuldiameteren er stadig 2 cm mindre end oprindeligt og speedometeret vil have en ekstra fejlvisning på 5-6% måske. Den er slem nok i forvejen, hvor den viser 65 km/t på speedometeret når jeg kører ægte 50!

http://kymco.dk/Default.aspx?ID=13 står der stadig 100/80-14 som fordæk. På billedet ser det i øvrigt ikke ud som om der kan sidde et K66 i 100/80-14 dimensioner (prøv og se det meget lille mellemrum mellem dæk for forskærm), da det har ret store knopper. Så måske derfor er man gået ned til 100/70-14 foran når det er et K66.
Besvar