Vedr. Variator Piaggio zip 4T

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Rmortensen
1. Rang
1. Rang

Vedr. Variator Piaggio zip 4T

Ulæst indlæg af Rmortensen »

Jeg ville servicere variatroen og i den forbindelse ville jeg pille den af. Men bagepladen bag variatoren som i ser på billede gik sindsygt træls på strålerne på krumtappen og kunne næsten ikke hive den af. Når jeg mærker på krumtappen er der en lille grat helt i bunden af krumtappen hvor bagepladen sidder. - Har det nogen betydning at den går træls ? - Og er der en løsning på problemet evt. købe en ny ?

Mvh Rene
Vedhæftede filer
IMG_20160428_143810.jpg
IMG_20160428_143744.jpg
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Vedr. Variator Piaggio zip 4T

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Rmortensen skrev: - Har det nogen betydning at den går træls ?
Hej Rene.
Nej, umiddelbart har det ingen betydning at bagpladen går stramt, bortset fra at det kan være irriterende at servicere den.
På billedet ser tappen ellers god ud, men hvis du har sådan nogle mini-file, kunne du prøve at jævne evt. grater lidt ud, så den går nemmere af og på.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: Vedr. Variator Piaggio zip 4T

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Tror bare jeg ville vrikke bagpladen og kører den frem og tilbage indtil den let kan komme af og på og tjekke at den yderste remskive også kan komme let på så den kan komme til at sidder helt korrekt inden møtrikken spændes.

Det hjælper vel ikke noget og købe en ny bagplade den vil vel være endnu mindre slidt til end den du har.
Så kunne du købe en ny krumtap og sætte den på men mon ikke du hellere vil bruge pengene på noget andet.
Besvar