Lyset på Super8?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
Geografisk sted: Lolland

Lyset på Super8?

Ulæst indlæg af Jps »

Er der nogen ejere af Super8 der oplever at bilister tit blinker af en? Nu har jeg 3 gange på 1 uge, oplevet at blive blinket af. Og jeg kan kun komme i tanke om 3 ting, enten razzia, tabte ting, eller ikke noget lys på. Jeg ved godt at lyset går ned i tomgang, men kan det finde på det, under kørsel også?? Det jo liiidt svært at se, når man køre.(ihvertfald i dagslys).
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: Lyset på Super8?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg blev blinket af for noget tid siden da jeg kørte med det lange lys tændt da det var mørkt fordi det korte ikke virkede.
Men jeg kørte også med langt lys da det var lyst og der var der ikke nogen der blinkede.

Den gang mit forlys slukkede af sig selv der husker jeg ikke at der var nogen der blinkede.
Men du kan tape en hvid plade på forlygten så noget at lyset bliver reflekteret så kan du holde øje med om der er lys på uden at rejse dig fra sædet.

Men det er sikkert enten fordi du ikke har lys på, du har langt lys på eller at de ikke kan se dig så godt.
Hvis det er mørkt og jeg cykler så er der tit nogle bilister der tænder det lange lys kortvarigt fordi de vil se hvad det er der lyset.
Det kan også være de tror det er en bil hvor forlyset er slukket i den ene også vil de se hvad det er. Hvis altså det er mørkt.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Jeg blev blinket af for noget tid siden da jeg kørte med det lange lys tændt da det var mørkt fordi det korte ikke virkede.
Men jeg kørte også med langt lys da det var lyst og der var der ikke nogen der blinkede.

Den gang mit forlys slukkede af sig selv der husker jeg ikke at der var nogen der blinkede.
Men du kan tape en hvid plade på forlygten så noget at lyset bliver reflekteret så kan du holde øje med om der er lys på uden at rejse dig fra sædet.

Men det er sikkert enten fordi du ikke har lys på, du har langt lys på eller at de ikke kan se dig så godt.
Hvis det er mørkt og jeg cykler så er der tit nogle bilister der tænder det lange lys kortvarigt fordi de vil se hvad det er der lyset.
Det kan også være de tror det er en bil hvor forlyset er slukket i den ene også vil de se hvad det er. Hvis altså det er mørkt.
Alle der blinkede, har været om dagen. Så forstår det ikke, da jeg kører med det korte lys tændt, altid. Og når bilister har solen i ryggen, ser de jo ikke lyset på en knallert så godt, vil jeg mene. Jeg mødte ingen reklamebiler nogen steder. Meeen de kan jo skjule sig ved sidevejene i byen.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Og det er ikke fordi de er kørt over et bump lige der hvor de blinker?
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Og det er ikke fordi de er kørt over et bump lige der hvor de blinker?
Nej, der er ingen fartbump der hvor det sker, at de blinker.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang

Ulæst indlæg af Jps »

Kørte med kun positionslyset tændt, idag. Ingen reaktioner fra bilisterne.
Brugeravatar
tiggi
7. Rang
7. Rang
Køretøjer: Wga Wersus årg. 2012 km. 10600
Sym orbitt 50 4 takt 2017 km. 200.
Geografisk sted: Odense S

Ulæst indlæg af tiggi »

Tror ikke det har nået med Super 8 er et problem på mange at lyset er stillet lige højt nok og hvis en fyr på 100+ kommer op på den trykker jeg bagfjederen en smule ned så lyset går i vejret , tror de stiller lyste på fabrikken så det passer til en lille Asiat på 55 kg, så kunne måske være det kun skal justeres.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Du kan tage en tur om natten med en ... tror det er 8 mm gaffelnøgle du skal bruge til at justere forlygten.
Også kør lidt rundt og lav nogle justeringer indtil det er godt og husk det med at din vægt ændre lystet.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Du kan tage en tur om natten med en ... tror det er 8 mm gaffelnøgle du skal bruge til at justere forlygten.
Også kør lidt rundt og lav nogle justeringer indtil det er godt og husk det med at din vægt ændre lystet.
Kunne være en god idé. Jeg har så løftet lygten lidt, for et stykke tid siden da jeg fandt ud af, at det korte lys var for kort i mørke :)
Brugeravatar
Supercharger
9. Rang
9. Rang
Køretøjer: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t.
Geografisk sted: Sjælland

Ulæst indlæg af Supercharger »

Har også det problem med Adly'en. jeg er jo en kleppert med 100kg "ballast" og vil uværgeligt omdanne nærlyset til "fjernlys. :lol:
Desværre kan man ikke justere lygtehuset på Adly'en. en fast plastik parabol-del integreret med forkåben.
Overvejer at skrotte Adly lygten og montere et universal MC lygtehus på istedet. måske et LED lygte. :)
Ret irriterende at man ikke kan se vejen i totalt mørke. :cry:
Besvar