Indregistrering

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Køligkaj
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 6
Tilmeldt: 11. februar 2016 17:46

Indregistrering

Ulæst indlæg af Køligkaj »

Nogen der kan sige om det er ok at Indregistrering en 30 model som en 45 ?

Tænker bare at så længe man ikke overskrider fart begrænsning, så er det vel fuld lovligt at gøre det ? eller
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Indregistrering

Ulæst indlæg af Jps »

Køligkaj skrev:Nogen der kan sige om det er ok at Indregistrering en 30 model som en 45 ?

Tænker bare at så længe man ikke overskrider fart begrænsning, så er det vel fuld lovligt at gøre det ? eller
Det kan du ikke, da 30'r og 45'r har hver deres typegodkendelsesnummer. Og det kan ikke ændres.
Brugeravatar
TOCA
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 443
Tilmeldt: 16. november 2014 14:05
Scootere: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2
Geografisk sted: København

Re: Indregistrering

Ulæst indlæg af TOCA »

Og desuden er det jo forbudt at pille ved motorens ydelse, både på 30'ere og 45'ere, så den går desværre ikke :(
Brugeravatar
Køligkaj
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 6
Tilmeldt: 11. februar 2016 17:46

Re: Indregistrering

Ulæst indlæg af Køligkaj »

ok
Brugeravatar
Bette Niels
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 71
Tilmeldt: 1. april 2015 13:10
Scootere: Redexa, Disella, NSU Quickly, Velo Solex 3800,Casal, 5-6 Arlaer, Yamaha 4-gear, Honda Dax, PGO ?, Yamaha TZR 50, Piaggio Tyhpoon, Piaggio NRG Hyper 2 CPI Hussar, Kymco Super8
Geografisk sted: Meget midt i Jylland.

Re: Indregistrering

Ulæst indlæg af Bette Niels »

Ja rigtigt, men mystisk, jeg har hørt begrundet, at en knallert er ikke beregnet til at køre så stærkt, osv, tager vi Kymco Super 8 4t 50 ccm, så har den det samme stel, de samme bremser, hjul, som deres 125 - 150 ccm, så en Super 8, 50 ccm, burde jo ikke tage skade af at kunne, køre lidt over 30 km/t henholdsvis lidt over 45 km/t. Men der bliver landet lukket, sjovt nok, for Bankdirektør Gyldenkåls, søn, må hvis han vil køre motorcykel, kun kunne køre med en Max begrænset antal hk, kan ikke huske, men er det 30, men han må godt køre hans fatters Koniegssegg med 1300 hestekræfter, altså, folk på 2 hjul, er erklæret dumme og skal som derfor straffes ved at underlægges begrænsninger, ( sikkert et brud på FN 's lov om at alle skal behandles ens) men det bunder sikkert i det Danske afgiftssystem, , nu vil jeg ikke nævne Femerforbindelsen, fordi at mange af jer bor derover,, men der Skal jo penge ind i kassen,. :crazy: Håber i kan se det sjove i det på sydhavsøerne, det er skrevet med Jysk humor, ikke til at fornærme. :wave: :love:
Brugeravatar
TOCA
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 443
Tilmeldt: 16. november 2014 14:05
Scootere: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2
Geografisk sted: København

Re: Indregistrering

Ulæst indlæg af TOCA »

Kæmper med min beboerforening, som mener at store knallerter skal parkeres ude på gaden, mens små knallerter godt på holde i gården, kan bare ikke få dem til at fatte, at den eneste visuelle forskel er farven på nummerpladen. Vores politikere er også af den opfattelse, at en knallert er en cykel med påhængsmotor, mens en 45'er er en motorcykel med visse begrænsninger :(
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Indregistrering

Ulæst indlæg af Jps »

TOCA skrev:Kæmper med min beboerforening, som mener at store knallerter skal parkeres ude på gaden, mens små knallerter godt på holde i gården, kan bare ikke få dem til at fatte, at den eneste visuelle forskel er farven på nummerpladen. Vores politikere er også af den opfattelse, at en knallert er en cykel med påhængsmotor, mens en 45'er er en motorcykel med visse begrænsninger :(
Cykel med hjælpemotor, er forlængst pillet ud af lovgivningen. Og det med at en 45'r sammenlignes med en MC, er da helt ude i hampen :).
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Indregistrering

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Umiddelbart må man ikke lave om fra lille knallert til stor knallert og omvendt.
Men hvis nu du virkelig gerne vil prøve så kan du spørge hos skat, synshal og trafikstyrelsen.

Der er nogen der har lavet knallert om til motorcykel.
Brugeravatar
TOCA
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 443
Tilmeldt: 16. november 2014 14:05
Scootere: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2
Geografisk sted: København

Re: Indregistrering

Ulæst indlæg af TOCA »

Kjp skrev:Cykel med hjælpemotor, er forlængst pillet ud af lovgivningen. Og det med at en 45'r sammenlignes med en MC, er da helt ude i hampen :).
Helt enig, men med den måde vi behandles på, er det som om, det er de tanker, der rumsterer i politikernes hoveder, eller måske noget i stil med, at det alligevel kun er fattigrøve og andre tabere, der kører på de der maskiner, og så skal de chikaneres mest muligt :twisted:
Brugeravatar
Bette Niels
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 71
Tilmeldt: 1. april 2015 13:10
Scootere: Redexa, Disella, NSU Quickly, Velo Solex 3800,Casal, 5-6 Arlaer, Yamaha 4-gear, Honda Dax, PGO ?, Yamaha TZR 50, Piaggio Tyhpoon, Piaggio NRG Hyper 2 CPI Hussar, Kymco Super8
Geografisk sted: Meget midt i Jylland.

Re: Indregistrering

Ulæst indlæg af Bette Niels »

:wave:
TOCA skrev:
Kjp skrev:Cykel med hjælpemotor, er forlængst pillet ud af lovgivningen. Og det med at en 45'r sammenlignes med en MC, er da helt ude i hampen :).
Helt enig, men med den måde vi behandles på, er det som om, det er de tanker, der rumsterer i politikernes hoveder, eller måske noget i stil med, at det alligevel kun er fattigrøve og andre tabere, der kører på de der maskiner, og så skal de chikaneres mest muligt :twisted:
Hej igen, ja og sætter vi så prikken over i'et, så er det hele ved at blive en stor gang forviring, en 45 skal køre på vejen, en 30 en 25 , skal køre på cykelstier, når det er muligt og der ikke er påbud om ingen knallert på cykelstien, det skal så deles med, små børn på vej til skolen, som kører i den forkerte side, fordi vi har, her hvor jeg bor, en temmelig tung trafik morgen og aften igennem vores bette by, samt de små el Scootere, 3og4 hjulede som en del ældre medborgere kører rundt på, fra tid til anden, en rullator, som ynder cykelstier fordi at alt fortov i Danmark ligger hulter til bulter, her forleden, på vej hjem fra købmanden, i min kørselsretningen, i mod mig, kommer der en kvindelig jogging løber, der er kun cykelsti i min side, ( modsatte side har fortov og cykelsti) , jeg sænker gassen for at køre stille forbi,, så langer kvindemennesket sku ud efter mig, jeg stopper og spørger WTF, hun fortæller at jeg skal køre ude på vejen, ellers vil hun sørge få at jeg kan få en bøde, så fortæller jeg med bedste Jyde gentleman taktik, at, skynder hun sig over vejen, løber på fortovet, så vil hun ikke få en bøde, skulle politiet kommer forbi, hun bliver ildrød i fjæset, Scootere skal dæleme da køre ude på vejbanen, siger hun, ja siger jeg, når det er stor knallert = EU 45, ( alle muligheder, for at ting kan gå galt er til stede, de såkaldte 25 indvalidescootere, de burde kunne køre 30 km/t, så havde man en mere jævn og ikke så farlig trafik på cykelstier, fumlegængeri, burde straffes hårdere, ( så kunne man slippe for motionsløbere, som løber i mod trafikken,, de små børn som kører i mod trafikken, ( den er svær, men her hvor jeg bor, der er det sikkerste sted ved skolen, der er der trafikkvagter, ( så fik jeg lige lukket noget shit ud igen, men det er sku sånogenlunde rigtigt.
Besvar