CDI til kinroad chopper 30
- Chopper ejer
- 1. Rang
- Køretøjer: Kinroad chopper 30 årgang 2006
Cpi Gtr 30 årgang 2005
CDI til kinroad chopper 30
Har talt med en forhandler, om at en ubegrænset cdi er med grøn stik indsats og begrænset har hvid stikindsats. Nu er det bare sådanne at den der er på min chopper har orrange/rødbrun stikindsats og det ved forhandler så ikke hvad betyder. Nogen der ved om den så er begrænset eller ubegrænset.
Den er købt brugt og ser ud som om det kunne være den orginale der sad på fra start. Købt som værende standard, men kører 45 og dermed efter politiet for stærkt.
Vi taler om en Kinroad chopper 30
Den er købt brugt og ser ud som om det kunne være den orginale der sad på fra start. Købt som værende standard, men kører 45 og dermed efter politiet for stærkt.
Vi taler om en Kinroad chopper 30
-
- 15. Rang
Re: CDI til kinroad chopper 30
Du kan prøve at tage nogle billeder af CDI-boksen.
Kig om der er andre begrænsninger som er fjernet.
Prøv og se hvor mange tænder der er på forreste og bagerste tandhjul med kæden.
Se om der er begrænsning i udstødning.
Kig om der er andre begrænsninger som er fjernet.
Prøv og se hvor mange tænder der er på forreste og bagerste tandhjul med kæden.
Se om der er begrænsning i udstødning.
- Chopper ejer
- 1. Rang
Cpi Gtr 30 årgang 2005
Der skulle efter hvad forrige ejer siger ikke være pillet ved noget, alt skulle være originalt. Forhandler viste bare ikke hvilke cdi der er på, heller om den er original...mystisk når de sælger dele til den. Men kan godt tage billed af den.
Hvordan lægges billed op i det her forum??
Hvordan lægges billed op i det her forum??
- Chopper ejer
- 1. Rang
Cpi Gtr 30 årgang 2005
Her er billedet af cdi´en.
Vedrørende tænder på tandhjul, får jeg det til 15-16 tænder forrest og 45-46 tænder bagerst (ikke nemt at tælle med kæden på) Har læst at forrest skulle ha´været 13 tænder, kan det være grunden til den kører de få km for stærkt? (Gider ikke bøder)
Aner ikke hvordan man ellers tjekker om noget mangler af plumper. der er originalt udstødning på og da det kun er få km der er tale om, er der jo ikke lavet noget voldsomt på den. politi mener det er slidtage af begrænsning, slap derfor uden bøde
Vedrørende tænder på tandhjul, får jeg det til 15-16 tænder forrest og 45-46 tænder bagerst (ikke nemt at tælle med kæden på) Har læst at forrest skulle ha´været 13 tænder, kan det være grunden til den kører de få km for stærkt? (Gider ikke bøder)
Aner ikke hvordan man ellers tjekker om noget mangler af plumper. der er originalt udstødning på og da det kun er få km der er tale om, er der jo ikke lavet noget voldsomt på den. politi mener det er slidtage af begrænsning, slap derfor uden bøde

- Vedhæftede filer
-
- kinroad cdi.jpg (56.34 KiB) Vist 6268 gange
-
- 15. Rang
Tag CDI-boksen af og se om der står mere på den.
Jeg har en typegodkendelse til en Kinroad Chopper lille knallert hvor der står topfarten er 27 km/t og der skulle der stå KR30 på CDI-boksen.
Så har jeg to typegodkendelser til Kinroad Prince stor knallert hvor der står 50Q22 på CDI-boksen ligesom der gør på billedet.
Er du sikker på at det er en lille knallert du har?
Har du typeattest eller andre papir på den?
Du kan give mig stelnummer og det nummer der står på typeattesten der starter med E hvis du vil så kan jeg undersøge det.
Du kan formodentligt se på tandhjulene at der står et tal efterfulgt af T eller Z som fortæller hvor mange tænder det har.
Jeg har en typegodkendelse til en Kinroad Chopper lille knallert hvor der står topfarten er 27 km/t og der skulle der stå KR30 på CDI-boksen.
Så har jeg to typegodkendelser til Kinroad Prince stor knallert hvor der står 50Q22 på CDI-boksen ligesom der gør på billedet.
Er du sikker på at det er en lille knallert du har?
Har du typeattest eller andre papir på den?
Du kan give mig stelnummer og det nummer der står på typeattesten der starter med E hvis du vil så kan jeg undersøge det.
Du kan formodentligt se på tandhjulene at der står et tal efterfulgt af T eller Z som fortæller hvor mange tænder det har.
- Chopper ejer
- 1. Rang
Cpi Gtr 30 årgang 2005
reg. attest siger Kinroad - xin tian stelnr. LBXPCB2BX9X070002 - Type XT50Q- Typeanmeldelse E16982-01 - Art : Lille knallert
Bagerste tandhjul siger 46T og forreste kan jeg ikke finde noget, men tæller 15 tænder på det.
Bagerste tandhjul siger 46T og forreste kan jeg ikke finde noget, men tæller 15 tænder på det.
Senest rettet af Chopper ejer 16. december 2015 12:19, rettet i alt 1 gang.
- TOCA
- 9. Rang
- Køretøjer: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2 - Geografisk sted: København
2 tænder ekstra på forreste tandhjul kan sagtens give 10 - 15 km/t ekstra, mod at accelerationen så bliver en smule langsommere, så hvis den føles lidt sløv i optrækket, kan det sagtens være hele forklaringen.
Din chopper er udstyret med en standard Honda CD50/DAX motor, de har en del standard tricks, som kan få den til at rende lidt hurtigere, et af de mest brugte er at skifte topstykket til et med en større boring ved indsugningen, det kan du kun se hvis du ved hvor stort hullet skal være som standard, og har en skydelære.
Din chopper er udstyret med en standard Honda CD50/DAX motor, de har en del standard tricks, som kan få den til at rende lidt hurtigere, et af de mest brugte er at skifte topstykket til et med en større boring ved indsugningen, det kan du kun se hvis du ved hvor stort hullet skal være som standard, og har en skydelære.
- Chopper ejer
- 1. Rang
Cpi Gtr 30 årgang 2005
Ok tak, ved der standard står et 13 tands til foran, så er det måske svaret eller den der cdi. Skal lige have gang i den igen. gassen sætter sig, så har købt ny kaburator og håber det hjælper. (gl. er renset flere gange)
-
- 15. Rang
Typegodkendelse E16982
Står:
13T (forreste tandhjul)
46T (bagerste tandhjul)
KR 30 (CDI)
Så hvis ikke der står KR 30 på CDI-boksen kunne det godt tyde på den er byttet ud.
Hjulene skulle være 17 tommer foran og og 12 tommer bagpå. Er der lavet om på hjulstørrelsen?
Husk at speedometeret ikke nødvendigvis er præcist.
Står:
13T (forreste tandhjul)
46T (bagerste tandhjul)
KR 30 (CDI)
Så hvis ikke der står KR 30 på CDI-boksen kunne det godt tyde på den er byttet ud.
Hjulene skulle være 17 tommer foran og og 12 tommer bagpå. Er der lavet om på hjulstørrelsen?
Husk at speedometeret ikke nødvendigvis er præcist.
- Chopper ejer
- 1. Rang
Cpi Gtr 30 årgang 2005
Tandhjul foran skal så skiftes, ser lige med cdi boksen (tager en ting af gangen)
Hjulstørrelse er standard.
Bare speedometer vil gå ned omkring 40-42 så er der vist ok iflg loven.
Men tak. Har noget at starte ud med nu.
Hjulstørrelse er standard.
Bare speedometer vil gå ned omkring 40-42 så er der vist ok iflg loven.
Men tak. Har noget at starte ud med nu.