Hangaard skrev:Nu har jeg læst en del steder at Kina scooter er noget man skal holde sig fra, det er jeg dog ikke enig i, sådan var det nok engang men i dag laves der også kvalitet i Kina.
Hovedparten af scooter (også mærkevare som Yamaha o.s.v) fabrikeres også i kina / Taiwan og sådan er det efterhånden med alt også vare der er af ypperste kvalitet, så der kan sagtens laves kvalitet i Kina dog skal man jo kikke sig for da der selvfølge også er skrammel iblandt.
Jeg har selv købt en VGA Versus LC 45km/t den har jeg givet 7780kr for, helt ny med indregistrering så har jeg købt en brugt på under 1år som har kørt 2700km til 3000kr og den står næsten som ny, om registreringen på 380kr skal så oven i altså 3400kr i runde tal.
De kør begge ganske udmærket og uden problemer, motoren er "næsten" en tro kopi af en Yamaha motor.
Eneste problem jeg har bemærket er at ledningsnettet på den helt nye havde lidt dårlige stik ved CDI og så kunne stellet på dem godt være malet bedre (bedre rustbeskyttelse) men det kan afhjælpes for 100kr med noget klar rustbeskyttelse og stikket tog 10min at fikse.
Men sammenlign så de 7780kr med hvad en Yamaha eller Honda scooter koster med nummerplade ! så snakker vi ca. fra 20.000kr og op efter altså næsten det 3 dobbelte, og kvaliteten er ikke meget bedre end det jeg køre på men sådan er fakta, men det har nogen jo svært ved at indrømme især hvis de har købt scooter til 20.000kr så må en scooter til 1/3 jo være noget skrammel, jeg ville nok se sådan på det at skulle min scooter være færdig om 5år så køber jeg da bare en ny igen og så har jeg stadig sparet en del penge.
Jeg vil anbefale at du køber en 4 takter og jeg vil også anbefale dig at købe en der er begrænset via en føler i vario delen, sådan er min begrænset hvilket betyder at motoren ikke tager så mange omdrejninger som andre der er begrænset med skiver, det betyder mindre slitage og bedre benzin økonomi, desuden er den meget nem at ændre så den kan køre ubegrænset ved at monter en kontakt over føler ledningen, hvilket naturligvis er ulovligt...
Min er desuden vandkølet hvilket jeg ser som et stor fordel, da motoren altid har samme arbejdes temperatur hvilket igen betyder længer holdbarhed
Håber du kan bruge det til noget.
Jeg mener nu at der er stor forskel på at købe en scooter til ca. 8.000,- kr. og en til 14.000,- tag fx. skjoldene på en T Hansen scooter, og så på en Kymco Super8 "som jeg har" der er himmel ved forskel på kvaliteten, jeg har selv haft/har en T Hansen scooter "Giantco" Min Giantco væltede da den stod på støtteben, skjoldene flækkede, sidste vinter var der nogen som væltede min Kymco Super8, den fik kun ridser, vægten på Kymco'en er noget større end Giantco'en, så i min optik er der stor forskel på om man køber billigt, eller dyrt.
Med du har da ret i at du kan købe 2 Kina modeller for en, fx. Kymco Super8 pris, men så er der jo komforten, den skal man også tage højde for