Jeg har en Peugeot Kisbee 4T 30 hvor jeg har skiftet cdi'en til en 45, og har efterfølgende kørt 4000 km uden problemer.
Nu har jeg imidlertid fået problemer med den.
Når den er kold trækker den op til topfart, men så dør den stille og roligt. Den går helt ud til sidst og man kan starte den igen efter ca 5 sek og så køre den op i topfart igen, hvorefter den så stille og roligt dør igen. Det sker 3-5 gange, hvorefter den kører helt som den plejer...?
Nogen ideer til hvad det kan skyldes..??
Jeg har for en uges tid siden købt en reservescooter, Giantco Sprint, som jeg hurtigt prøvekørte hvor den startede og kørte fint.
Dagen efter går det op for mig at den lider af nøjagtigt samme problem.
Giantco'en fik jeg at vide, er monteret med en ubegrænset cdi, ringen er fjernet, og den er dyset om med en dyse str. 94.
Så nu har jeg 2 scootere, som begge lider af samme skavank, så det ville være superfedt at høre om der er nogle ideer til hvad de fejler..?
Peugeot Kisbee & Giantco Sprint med samme problem..!
- Hangaard
- 6. Rang
- Køretøjer: VGA Versus LC 45. og dem har jeg så 2 af :-)
- Geografisk sted: Midt-Vestjylland
Re: Peugeot Kisbee & Giantco Sprint med samme problem..!
tror det er dyseren i karburatoren der måske trænger til en rensning, måske du skal en tand længer op i dyser.
Når du igen har fået den til at køre, så prøv at køre en god tur hvor motoren bliver godt gennem varm tag så tændrøret ud her ville du kunne se om dyseren passer nogenlunde, du kan nok finde billeder på nettet der viser hvordan den bør se ud.
Ellers smid nogle gode billeder op her, så er der sikker nogle der kan hjælpe.
Når du igen har fået den til at køre, så prøv at køre en god tur hvor motoren bliver godt gennem varm tag så tændrøret ud her ville du kunne se om dyseren passer nogenlunde, du kan nok finde billeder på nettet der viser hvordan den bør se ud.
Ellers smid nogle gode billeder op her, så er der sikker nogle der kan hjælpe.
- Hangaard
- 6. Rang
- Køretøjer: VGA Versus LC 45. og dem har jeg så 2 af :-)
- Geografisk sted: Midt-Vestjylland
Re: Peugeot Kisbee & Giantco Sprint med samme problem..!
Ikke fordi jeg er tilhænger af karburatorsprit med det kunne også være et forsøg værd, selv om der i dag er 5% Ethanol i benzinen så er det da et forsøg værd.
Men tror stadig det er fordi der er urenheder i karburatoren, husk at skifte filter...
Tjek om studsen ved karburatoren er utæt / revnet og om evt. slanger der er monteret på studsen er tætte.
Men tror stadig det er fordi der er urenheder i karburatoren, husk at skifte filter...
Tjek om studsen ved karburatoren er utæt / revnet og om evt. slanger der er monteret på studsen er tætte.