Mellem bageste remskivehalvdele er monteret en bøsning med brystbredde på 7,1 mm.
Elektronisk tændingsenhed mrk. SR-03B.
Sidder disse to begrænsninger på en T-Rex fra 2004?
Hvis de gør, så vil jeg da kigge på det næste gang jeg "åbner" scooteren.
Der sad ikke nogen i den motor jeg lige har sat på Big1, så regner heller ikke med der er en i din.
Den røde ring skal bare markere at der er en ring til ind mod koblingen. Og den begrænsning scootergrisen hentyder til må være at der skulle være en ring imellem remskiverne, og det har jeg ikke set indtil videre.
En mulighed er at de har skrevet forkert. Jeg har læst om at en scooter kan være begrænset mellem de bagerste remskiver men har aldrig set nogle billeder af det. Jeg tror ikke det er godt at fjerne den på billedet med den røde ring fordi den holder på noget fedt og nogle pins men det kan da godt være at den er lavet høj og derfor skal udskiftes med en som ikke er høj.
Tak for svarene begge to, jeg kan se at på min fra 2004 er den kun begrænset med:
Resonatorrør påsvejst forreste udstødningsrør ø22 x 280 mm og afstandsskive mellem forreste remskivehalvdele med et bryst på 4,0 mm. Begge dele forefindes ikke længere på scooteren
Og jeg skal ikke ha pillet ved ringen ind mod koblingen.
scootergrisen skrev: Jeg tror ikke det er godt at fjerne den på billedet med den røde ring fordi den holder på noget fedt og nogle pins men det kan da godt være at den er lavet høj og derfor skal udskiftes med en som ikke er høj.
Den ring der er markeret med rød farve, skal IKKE og MÅ ikke røres idet den jo skal holde de 3 små styr så den ydre remskive kan bevæge sig ind/ud. Det er kun den ved koblingen man kan fjerne, hvis man vil. Jeg har kørt uden den ring ved koblingen, i alle årene på Big1.
Og rent faktisk, hvis man ser godt efter ved den ydre remskive, er der noget der ligner en ring. Men der står ikke tekst ved den.
Det er ringen i toppen af fjederen, jeg mener . Ikke møtrikken der ligger til venstre i billedet.
Men igen, jeg har endnu ikke set den blå ring mellem remskiverne monteret på de modeller, jeg har rodet med. Går ud fra at den sammen med ringen i vario'en sænker farten yderligere, men ved det faktisk ikke. Måske er det så den kun kan køre 25 km/t sammenholdt med de andre droslinger på scooteren. Selvom der ER 25km/t scootere herhjemme, så slår de først igennem ved lov i 2012.
"Den der ligger ude til venstre nu." var ment til det nederste billed.
Men er der da nogen forskel når man fjerner den "ring" eller hvad man skal kalde den ?
Hov... kan det være at den "ring" er så høj at det rent faktisk begrænser hvor langt remskiverne kan komme fra hinanden ?
Så remskiven stopper før den er nået enden i de 3 pins spor.
Den er jo pisse stramt den fjeder men det kunne være man skulle tage fjederen ud samle det igen og se hvad det er der stopper remskiven først.
Gad vide hvornår hastigheden bliver sat ned til 20 km/t. Det må jo komme.
Den Ring, eller måske nærmere kappe der sidder ud over de 3 styr er IKKE en begrænsning. Den stopper ikke styrene før "top" eller "bund" for den sags skyld. Og ja fjederen skal og kan være stram .
20 km/t findes vist ikke. Men Tyskerne har en knallert/scooter der kun kører 15 km/t til de 14 årige, hvor der ikke kræves kørekort til.
Så lige et sted at den ring mellem remskiver faktisk ikke er en ring mellem remskiverne men en gummiring der sidder på indersiden af cylinderen med de skrå baner for at holde fedtet inde.
De 2 blå gummiringe sidder på indersiden af cylinderen og de 2 grønne sidder på ydersiden.