Godmorgen alle.
Har erhvervet en sådan model for en slik. kører rigtig godt
men Udstødningen har set bedre dage.
Kan det vitterligt være rigtigt, at der ikke findes en uoriginial udstødning til den model? Kan intet finde på internettet.
Undrede mig over det underlige system med et tyndt rør (røret stikker ud fra forrøret før potten), som går op til en lille luftfilterboks med indbygget kontraventil.
Fandt så ud af at scoooteren er "grøn" dvs. har katalysator.
Godtnok har scooteren "kun" kørt 530km, men da den stakkels scooter er skamdroslet af myndighederne. Kan motoren blive varm nok til at den katalytiske proces kan fungere? (har læst at katalysatorer skal være 600-800 grader varm, før at den fungerer optimalt og kan rense sig selv for olie og slagger etc.)
Den bliver endnu mere varm når den er begrænset end når den ikke er.
Hvis den har en ring mellem de forreste remskiver.
Fordi så køre den med højere omdrejninger end den ellers ville.
Det er vist kun den originale udstødning der er lovlig.
Lige en update.
Borede karburatorens hoveddyse op til størrelse #75 (0,8mm hul)
Da jeg fandt på et taiwansk side, at den oprindelig er født med en #75 hoveddyse. Den som sidder i er en #72.
Scootergrisen: Måske værd at tilføje denne oplysning i listen for begrænsninger for Adly Gazelle.
Giver nu et bedre træk i mellemområdet og tændrøret er ikke så hvidt mere. (mere lysebrunt)
Købte et Mikuni #75 hoveddyse hos Thansen, men passer ikke på et Adly karburator. (gevindet for lille)
Brugte så et 0,8mm bor og den gik lige igennem mikuni dysehullet, så derfor skrev jeg 0,8mm hul.
Men det kan være du har ret at hullet er #80, men stemplet som #75. (Typisk Kina præcision)