Jeg har tænkt og tænkt på hvordan jeg kan lave forlyset sådan at det bare virker og man ikke har brug for lys kontrol boksen og ikke er afhængig af signalet fra CDI boksen.
Indtil videre er den eneste løsning jeg har hørt om denne med at lave en dobbelt kortslutning på lys kontrol boks stikket.
Løsningen ses også her : http://motorcyclephilippines.com/forums ... p?t=178768
Det virker da også umiddelbart og man har dermed ikke brug for lys kontrol boksen.
Men problemet med den løsning er at strømstyrken til forlyset nu går gennem den 7 amperes sikring som også bruges af meget andet elektrisk udstyr.
Så hvis man har forlyset og bremselyset tændt samtidig så kommer man over de 7 ampere også smelter sikringen som her.
Det kunne man så "løse" ved at sætte en større sikring i på 14 ampere eller mere (7 ampere + 7 ampere).
Men jeg nægter at bruge den løsning for det vil jo sætte store dele af ledningsnettet i risiko for større strømstyrker og jeg forstiller mig at det ikke ville være godt.
Her er mit forslag til en modifikation.
Sammenlign eventuelt med original Kymco Super 8 el diagram : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... iagram.pdf
Efter hvad jeg kan se skulle det beholde samme ampere beskyttelse for alt undtaget tændinglåsen, lys kontakt og kort/langt kontakt hvor der nu vil gå flere ampere igennem.
Hører gerne jeres løsninger og forslag for jeg er godt nok træt af det forlys så kun virker nogen gange.
Kymco Super 8 forlys modifikation
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11432
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30