Nu prøver jeg sku og melde en bilist til politiet så må vi se hvordan det går.
Kommer kørende op til et T kryds og skal til venstre her se på bing maps
Der er to vognbaner til bilister, en til venstre svingende og en til højre svingende også en tydeligt afmærket cykelsti med det der blå felt på vejen.
Kort inden krydset kommer en bilist der skal til venstre så den bilist tager selvfølgelig den venstre vognbane.
Så er vi cirka hvad ved jeg 10 meter fra hajtænderne i krydset hvor der så kommer endnu en bilist bagfra som skal til højre.
Det så også fint nok bortset fra idioten vælger at stoppe halvt inde på cykelstien ved hajtænderne selvom jeg kun er under 5 meter derfra.
Dytter af idioten og forsætter ligefrem af den tydeligt afmærket cykelsti hvor jeg møder siden af bilen, kigger ind også sidder idioten selvfølgelig og har gang i sin iphone som han langsomt tager længere og længere ned, så ruller han vinduet lidt ned og jeg spørger til hans telefon og bla bla, han siger noget med at han er ved at bruge sin telefon til noget, kan ikke huske hvad han siger men det jo også ligegyldigt hvad han bruger den til men han er heller ikke særlig interesseret i at indrømme at han skulle have gjort noget forkert, jeg fik ikke engang fortalt ham han holdt halvt inde på cykelstien, siger om vi skal have ringet til politiet og fortæller ham at han jo sidder klar med telefonen til at kunne ringe men det har han åbenbart ikke lyst til så lidt efter ruller han vinduet op også "kommer jeg til" at banke to gange på ruden da jeg nu ikke længere kan kommunikere verbalt med ham. Bare rolig min hånd led ikke overlast.
Det kunne han åbnetbart ikke lide så bilien bliver sat i aggresiv bakgear nogle meter også stopper han så jeg lige har tid til at skrive nummerpladen ned (HF28564) inden han køre til højre indenom mig.
Det var vel cirka klokken 17:15.
Kan godt mærke jeg er ved at få kort lunte over for mobiltelefons-misbrugende-bilister.