comet vil ikke starte
- mafiosemilos
- 1. Rang
- Køretøjer: PGO comet
comet vil ikke starte
Jeg har haft et problem med min pgo comet lige siden jeg skilte den ad... Den vil ikke starte! Jeg havde haft skiftet til et powerluftfilter og kørte mig en tur (i regnvejr) og da jeg havde slukket den og skulle starte den igen, ville den ikke starte. Jeg regnede med at det var vand i kaburatoren, så jeg lod den stå lidt tid, og efter 1 times tid ville den så godt starte igen! jeg skilte lortet ad (både kabu og cylinder) og rensede det, tømte bundkar osv... da jeg så samlede den igen var den 100% død, og jeg ved ikke hvad det kan være... HJÆLP!!! Den har stået stille i 2 uger nu!!! 

-
- 15. Rang
Re: comet vil ikke starte
Har du prøvet og sætte det gamle luftfilter på og set om det hjælper ?
- mafiosemilos
- 1. Rang
ja det hjælper ikke, jeg har også prøvet at holde for hullet til luftfilter...
-
- 15. Rang
Du skrev det var sket efter du havde kørt i regnvejr så det kunne måske også være et elektrisk problem.
Engang jeg kørte i regnvejr gik min scooter ud og det viste sig at være tøndrørskablet som var irret og sad løst.
Så du kan da prøve at checke kablerne og se om der er ir/rust på og sørge for de sidder godt fast.
Også hold tændrøret mod motorblokken mens du bruger el starteren og se om den laver en fin gnist.
Hjælper det hvis du drejer på gashåndtaget mens du starter ?
Engang jeg kørte i regnvejr gik min scooter ud og det viste sig at være tøndrørskablet som var irret og sad løst.
Så du kan da prøve at checke kablerne og se om der er ir/rust på og sørge for de sidder godt fast.
Også hold tændrøret mod motorblokken mens du bruger el starteren og se om den laver en fin gnist.
Hjælper det hvis du drejer på gashåndtaget mens du starter ?
Da du rensede din karburator var der så vand i eller hvad ? Du pustede den vel igennem med luft og havde den splittet helt af ? Har du husket at tælle omgange på luft skruen da du satte den i igen ? Hvad med din nåleventil i svømmeren sidder den som den skal ?
- mafiosemilos
- 1. Rang
det er ikke et elektrisk problem det er jeg 100 % sikker på, det har heller ikke noget med karburatorens indstilling at gøre for jeg har prøvet at ændre på den, intet udslag... og ja der var en smule vand i bundkaret da jeg skilte den ad, kan det være noget med cylinderet?
-
- 15. Rang
Er der benzin i bunden af karburatoren ? Prøv og løsn drænskruen og se om der kommer en del benzin ud og tråd på kickstarteren for at se om der kommer mere ud.
Det kunne også være kompression. Kan du mærke der er forskellig modstand ligesom der plejer når du træder op kickstarteren eller føles det lettere end normalt ?
Det kunne også være kompression. Kan du mærke der er forskellig modstand ligesom der plejer når du træder op kickstarteren eller føles det lettere end normalt ?
- mafiosemilos
- 1. Rang
nej der er ikke benzin i bundkar og kompressionen er lidt svagere..
-
- 15. Rang
Hvis man lige har haft karburatoren skilt ad så er den jo tom også skal man lige tråde en del gange på kickstarteren før karburatoren igen bliver fyldt med benzin. Hvis du har gjort det og der stadig ikke kommer benzin ud af karburatoren når du løsner drænskruen i bunden af karburatoren så er der noget galt.
Har du sat slangerne rigtigt på igen ?
Nu ved jeg ikke hvordan det ser ud på din scooter men sådan her ser det ud på min :

Du kan tage nogle billeder så kan det være vi andre kan se om der er noget som ser forkert ud.
Har du sat slangerne rigtigt på igen ?
Nu ved jeg ikke hvordan det ser ud på din scooter men sådan her ser det ud på min :

Du kan tage nogle billeder så kan det være vi andre kan se om der er noget som ser forkert ud.
- mafiosemilos
- 1. Rang
hey folkens, problemet er løst
tak for hjælpen i form af gode råd, problemet viste sig at være an knækket pinbolt! Jeg aner ikke hvordan det kunne lade sig gøre..