Runner start problemer
Runner start problemer
Har en Gilera Runner jeg simpelt hen ikke ved hvad jeg skal gøre ved. Når jeg trykker på starteren er det som om den bare følger med i motoren, men går i stå lige så snart jeg slipper start knappe, jeg har sat nyt stempel, membran, indsugningsstuds, stator, cdi/spole, tændrørs ledning, tændrørshætte, ny styreboks til blink osv. prøvet en anden kaburator, gået alle stel forbindelser efter, nyt batteri, jeg har skilt den af om der skulle være nogen steder i blokken den skulle være utæt, nye pakdåser i begge sider til krumtappen, alt andet virker af lys og blink. Kan bare ikke få den til at starte, har tænkt om man kan få et paknings sæt til selve motoren ? hjææææææææææææææælp
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11434
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Runner start problemer
Prøv og læs her :
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... _at_starte
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... ompression
Nu det godt nok 4 takt scootere jeg primært skriver om så det ikke helt det samme på din model. Men kan være du kan bruge det alligevel.
Hvad med stempelringe ? Har du sat nye stempelringe på også og har du sat dem rigtig på ?
Det noget med der er et mærke på dem som skal vende op af og der er måske forskel på ringene men er ikke sikker.
Og hvad med cylinder og topstykke og tændrør er de spændt rigtig fast og med pakning ?
Er der gnist på tændrøret ? hold tændrøret mod motorblokken og brug start knappen og se om der er gnist.
Er der benzin i karburatoren ? Løsn drænskruen i bunden af karburatoren for at se.
Hjælper det hvis du giver gas mens du starter ?
Eller hvis du fjerner luftfilter ?
Eller hvis du sætter en finger i luftfilterhullet ?
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... _at_starte
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... ompression
Nu det godt nok 4 takt scootere jeg primært skriver om så det ikke helt det samme på din model. Men kan være du kan bruge det alligevel.
Hvad med stempelringe ? Har du sat nye stempelringe på også og har du sat dem rigtig på ?
Det noget med der er et mærke på dem som skal vende op af og der er måske forskel på ringene men er ikke sikker.
Og hvad med cylinder og topstykke og tændrør er de spændt rigtig fast og med pakning ?
Er der gnist på tændrøret ? hold tændrøret mod motorblokken og brug start knappen og se om der er gnist.
Er der benzin i karburatoren ? Løsn drænskruen i bunden af karburatoren for at se.
Hjælper det hvis du giver gas mens du starter ?
Eller hvis du fjerner luftfilter ?
Eller hvis du sætter en finger i luftfilterhullet ?