Mine fingre dør simpelthen af den kolde vind, selv om sommeren har jeg det bedst med handsker på, så noget må gøres inden det rigtig bliver koldt igen!
Tanken er at bryde den hårde vind med en eller anden form for visir, så det ikke er fingrene der gør det.
Jeg stødte på en stor firkant-potte i sort, med en lidt vinyl-agtig overflade, og klippede hjørnerne groft af. Rillen i skærmen er skåret så den går stramt ind over grebet.
En go klat lim-pistol og sort isolere-tape, og test-versionen var klar. Plasten er blød og smidig, og giver efter hvis man rammer noget.
Højden blev fin, men de kom til at sidde lidt for tæt på grebet, så fingrene rammer på inde i bunden. Men med lidt justeringer virker det ret lovende og fingrene har det meget bedre bag skærmen. Det er tydeligt at det hårde tryk fra luften nu bliver taget af skærmen, selvom det jo stadig lufter om fingrene og hånden. En "vinter-version" kunne være lukket i enden og gå højere over håndryggen måske..

Selv efter lidt "facon-klip" er det jo ikke det kønneste at udstyre en scooter med, men mine fingre forlanger simpelthen at de bliver siddende, så det gør de indtil videre

Samlet pris: 10 kroner