Søger hurtigt svar: Drypper olie

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
frederikr94
1. Rang
1. Rang

Søger hurtigt svar: Drypper olie

Ulæst indlæg af frederikr94 »

Hej allesammen,
Jeg var ude og kigge på en piaggio nrg power her igår som jeg gerne vil købe men der er det problem at den drypper lidt med olie. Men ham jeg vil købe den af siger det bare er pakningerne der skal skiftes og jeg har ikke selv så meget forstand på scootere .... Men jeg ville lige hører herinde om det kunne være et stort problem den drypper lidt med olie og om i har nogen ide om hvad det kunne være? Og hvor meget sådan noget koster at få lavet hos en forhandler .. :D
På forhånd tak.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: Søger hurtigt svar: Drypper olie

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hej og velkommen til forummet :)

Hvor præcist er det den drypper olie fra ?

Hvis det er pakningen mellem motorblokkene så er der jo meget arbejde i at skifte den og det kunne så tyde på at den har været adskilt og ikke samlet ordentligt.

Pakningen koster sikkert ikke så meget men timelønnen til mekanikeren koster meget.

Jeg skal ikke kunne sige hvad det vil koste det vel nok bedre du ringer til en mekaniker og spørger.

Køre scooteren ellers godt ?

Umiddelbart syns jeg ikke du skal købe en scooter som drypper olie specielt når du ikke har så meget forstand på scootere.
Brugeravatar
frederikr94
1. Rang
1. Rang

Scooter køre rigtig godt uden problemer, men det jeg har tænkt mig hvis jeg skulle sende den til mekaniker og blive lavet ville jeg have et service eftersyn på den da den aldrig har været til service i de 5 år der er blevet kørt på den, derfor regner jeg ikke med det ville koste det helt store ekstra vis han ligge skulle stoppe det med den drypper med benzin som formindligt kun er en pakning der ikke sidder ordenligt på.
Jeg er ikke helt sikker hvor der drypper olie fra men det er lige der hvor du hælder olie på og olietanken sidder ;D
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Nu skriver du at den drypper benzin.

Jeg syns du skal finde ud af præcist hvad det er den drypper og præcist hvor det drypper fra.

For hvis det er pakningen mellem motorblokkene så skal mekanikeren have motoren af scooteren og have topstykke og cylinder og måske baghjul ad og de ting ville mekanikeren jo ikke tage af ved et serviceeftersyn så vidt jeg ved så tror ikke nødvendigvis det bliver billigere af at du får lavet begge dele samtidig.

Er det din første scooter ?
Brugeravatar
frederikr94
1. Rang
1. Rang

mente oli ligesom heletiden ...

Men jeg har ikke haft en scooter endnu.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Hvor meget koster den ?
Brugeravatar
frederikr94
1. Rang
1. Rang

det er en nrg power fra 05 der har kørt 10500 har pillede skiver og han vil sælge den for 6400.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Syns hellere du skal købe en ny scooter.
Hvis du skal give 3000 kroner for serviceeftersyns og reparation af olie dryp så kan du jo købe en helt ny scooter til 10.000,- okay ikke lige den model men en anden model også har du 2 års reklamations ret og alle delene er nye.
Syns du skal snakke med dine forældre om det hvis du er 16 år og det er din første scooter om det ikke er bedre du køber en ny. Og de vil nok heller ikke have du ligger og køre hurtigere end 30 km/t.

Du kan for eksempel prøve og kigge på PGO de koster ikke så meget og kan fås mange steder.

http://www.enghavemotor.dk/Scooter/2010 ... ooters.htm
Brugeravatar
frederikr94
1. Rang
1. Rang

du har ret i det du siger men det jeg tror jeg vil gøre er at tage ud og kigge på den her scooter og se hvorhenne fra der drypper olie og hvis det er mellem motor blokkende køber jeg den ikke men hvis det bare er der mellem tanken og olie pumpen køber jeg den og får en af mine venner til at hjælpe med at skifte lortet og så har jeg en scooter der køre perfekt til 6400kr plus jeg nok kan sælge den for nogenlunde det samme om et par år, da jeg ikke regner med at køre så mange km på den :D
Ps. jeg syntes det er et meget fedt website du har dig ;)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Tak skal du have. Syns også den er ret fed. Ville være endnu mere fed hvis der var nogen flere som gad hjælpe med ting til den.

Når du køber en scooter af en privat så kan du printe en af dem her ud enten den ene eller anden det må du selv om også kan i udfylde dem inden du betaler og tog dine forældre med :
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... ra_fdm.pdf
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... litiet.pdf

Hvis du så dagen efter finder ud af at der er en revne i motorblokken så er det sur røv også kan du ikke bare få dine penge tilbage.
Men altså det må du jo selvom jeg syns bare du skal passe på ikke du får købt noget som ender med at blive dyrt i sidste ende.

Læs eventuelt : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... cooter.php
Besvar