Jeg har for ikke længe siden haft nogle ihærdige diskussioner med nogle på scootergalleri.dk om hvordan forskellen på knallert og scooter defineres, hvor vi vist blev enige om at en scooter var defineret på opbygningen af stellet og specielt det at der er trinløs gearkasse mens knallerter var maskiner hvor man havde en motor med gear og kædetræk samt oftest benzintanken placeret foran køreren, over motoren.

Anyway, jeg kan prøve at definere dem du har dér, men jeg kan ikke alle sammen og det er lidt svært ikke bare at sige scooter/knallert.
1: Cykel med el-hjælpemotor.
2: Chopper motorcykel.
3: Gearknallert m. udseende af sportsmotorcykel eller 50cc totakts sportsmotorcykel. Det sidste er en lang diskussion om hvorvidt en knallert ikke bare er en motorcykel med lille motor. Ordet "Fuldkåbe" kan også bruges til at fortælle om denne.
4: Gadelegal crosser m. offroad dæk.
5: Gadelegal crosser m. onroad dæk.
6: ????
7: ????, underligt frankenstein monster. Stel og udformning som en motorcykel med delkåbe, men med en scootermotor der har CVT.
8: ????, ladcykel med motor?
9: Piaggio ape er en ting for sig selv, men skulle den puttes i kasse er det nok "kabinescooter", "mini-varevogn" eller noget andet der beskriver udformningen.
10: Sportsmotorcykel eller motorcykel m. fuldkåbe.
11: ????, dele af udformningen er præget af scooter, men motor og transmission er knallert.
12: ????, Sachs Madass er en knallert men har et så unikt udseende at den ikke rigtig kan puttes i en kasse med andre.
13: ???
14: Klassisk knallert/motorcykel af udformning.
15: El-løbehjul med sæde. Bemærk at løbehjul på engelsk kaldes Scooter eller skate-scooter.
16: ???
17: Motorcykel m. kabine. Kan ikke se billedet så godt.
18: Motorcykel m. 50cc motor. Vi ville kalde denne en knallert, hvis ikke det idag var et fy-ord.

19: ???, Jeg ved ikke helt hvad vi skal kalde den der, men det ligner vist en Honda.