giantco sprint sport 08

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
sprint690
4. Rang
4. Rang
Køretøjer: CPI popcorn 30km 05(årgang) (70cm)
Geografisk sted: fyn

giantco sprint sport 08

Ulæst indlæg af sprint690 »

Hej har været here inde en gang før .. med min sprint ..håber nogen kan hjælpe mig igen..

står med min giantco sprint sport igen.. har lige skiftet cyllender til standard så den bar er lidt standard.. .

har nogle seriøse problemer med den.

1: den har altid haft noget med kickstarten...det lyder helt forkert når man træder.. men den starte..altså træjer rundt...har lige købt ny halvmåne og aksel ..eller hva den nu bliver kaldt.. men det er det mindeste problem

2: CDI boxen..hader virkelig de cdi'er . men den er godt bullet i den ene ende. af varme.. og den bliver virkelig varm. når den er kold er der knist på tænrøret,.. men lige så snart jeg sætter det i motoren så der ikke noget knist. . fatter det ikke....der er nok den 5 CDI box jeg har smidt på den nu..og vil lige høre jeres mening om jeg skal ha en ny igen. eller det er lednings nettet.

er ikke så god til mit dansk. Men håber i kan læse det ... Ellers mega fed side...bruger den rigtigt tit...men der var bar ikk nogle emener om det jeg søgte... så håber virkelig der nogen der kan hjælpe.. :D :D
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: giantco sprint sport 08

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan prøve og tage nogen billeder eller lave video så vi kan høre kickstarten og se CDI boksen.

Prøv og variatorskjoldet af og lav kickstarten så den virker godt om der ikke er nogen mislyde. Hvis der så er mislyde når du sætter det på så kunne det være hvis variatorskjoldet ikke sidder helt rigtigt eller hvis du ikke har sat remskiverne osv rigtigt på i variatoren så der er noget som går på.

Jeg har aldrig hørt om en CDI boks der blev varm og bulet i den ene side men det lyder ikke godt. Og der er jo nok noget i vejen med den så.
Du kunne prøve og undersøge stelledning, spændingsregulator, generator, tændspole, batteri.

Brug et multimeter til at måle volt på batteriet også start motoren hvis du kan og se hvad volten siger når du giver gas. Det skal højst være cirka 14,5 volt.

Du kan vel ikke se at tændrøret ikke lavet gnist når der er monteret i motoren. Hvis det giver gnist udenfor motoren giver det vel også gnist inde i. Holder du tændrøret på motorblokken når du tester ?
Brugeravatar
sprint690
4. Rang
4. Rang

ja jeg holder tændrøret på motorblokken. og nej kan ikk se inden i ..men kan høre der ikk sker noget jo...og tændrøret er vådt... ... jeg ligger biller op af CDI boxen og et af kickstarter skjoldet...ps det er over ved halv månen og alt det er ...for kickstarteren sidden løst,,,har tjekket oversigt for det..og alle dele er som de skal være
;D
Brugeravatar
sprint690
4. Rang
4. Rang

hvordan oploader man billede og video til siden :D
Brugeravatar
sprint690
4. Rang
4. Rang

hvordan oploader man billede og video til siden :D
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Hvis tændrøret giver gnist når det er ude så må man formode at det også giver gnist når det er monteret.
At den ikke starter kan skyldes andre ting som forkert benzin/luft blandingsforhold eller manglende kompression.

Når du engang får kickstarten til at virke så kan du træde på den med hånden også skal du kunne mærke er der er forskel på hvor svært det er, nogen gange er det let og andre gange svært, hvis det er lige let hele tiden så er der ikke kompression nok.

Upload af vedhæftede filer
Brugeravatar
sprint690
4. Rang
4. Rang

det kan jeg godt....hvis der var knist ville den os starte...for bruger kun kick-start da el-start er fuldstendig død-..selv hvis jeg kortslutter startrelæget er den stadig død..
Brugeravatar
sprint690
4. Rang
4. Rang

sådan her ser cdi boxen ud..synten ikk det er normalt
Vedhæftede filer
IMG_0292.JPG
20130420_165344.jpg
Brugeravatar
sprint690
4. Rang
4. Rang

kan ikk løgge mine video ind..den sir det ikk er tildat... men den ene er der knist på ..altså ude ..og anden inden i..hvor den er død..og tar tændrøret ud igen er det vådt
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Hvad filendelse har den videofil du prøver at uploade ? Og hvor stor er den ?

Spørgsmålet er om det er CDI boksen som er defekt eller om den får forkert strøm fra generatoren eller batteriet eller sådan noget.
Hvad med de andre CDI bokse du har prøvet blev de også varme ?
Besvar