reptiled skrev:Den trækker iøvrigt også lidt bedre med gassen skruet lidt ned. Som om man skal finde det rigtige punkt, før den trækker ordentligt. - Men når den så kører, så kører den faktisk bedre end før, trækker bedre og lidt højere topfart. Men det er tydeligt at der er noget der kan give den det sidste pift

Det er fine beskrivelser du kommer med, meget præcise
I et forum skal man altid passe på med at sige: "Jeg er 100% sikker", men i dette tilfælde vover jeg altså pelsen:
Jeg er 100% sikker på at din dyse er for lille!
Beskrivelsen med at den faktisk kører bedre med mindre gas på toppen, og trækker bedre med lidt mindre gas, og man nærmest skal finde dens "gas-punkt", er alle TYDELIGE tegn på en Mager benzin-blanding.
Jeg har selv rodet med dyse-størrelser, og prøvet præcis det du beskriver. Så derfor: Større hoved-dyse!
Det skal siges at utætheder i, og omkring indsugningen, luftfilter-kassen, karburator, giver samme symptomer du beskriver. Men alt er vel tæt? Og sad nåle-clipsen i midten, på test-turen?
Tjek nummeret på dysen. Den burde nok ligge omkring de #80. Og flyt lige nåle-clipsen et trin ned (nålen løftes) inden du får skiftet dysen. det vil klart gi den lidt mere "skub" i mellem-gassen.
Kedelig advarsel ingen læser: En alt for mager blanding brænder MEGET varmt, og kan på kort tid skade motoren!
(Jeg brændte selv en ventil af på en kort tur

)