
http://www.indiancarsbikes.in/automotiv ... carb-9399/
Og den må jeg simpelthen lige dele med jer!!

For det MÅ da være verdens nemmeste "opstramning" af den ellers, bløde og gummi-agtige speeder-response, CVen har med dens vacuum-styret spjæld. Nå, men...
Jeg LØB ud i skuret, ( i går aftes!) skruede spjældet af "reservedels-kymcoen" og borede hullet op fra de 1,5mm standard, til 2,0mm og monterede det.
Allerede på støttefoden, mærkede jeg forskellen. Det føltes mest som om gas-kablet nu havde fået fat i selve spjældet, og det var mig der styrede gas-nålen direkte. Ved mindste nøk med gassen, svarede motoren hurtigere end normalt

Ude på vejen var fonemmelsen den samme. Friskere response fra motoren, på hvad gas-håndtaget fortog sig.
Den var nu istand til at lave små hurtige "mellem-gasninger" som ægte motorcykler kan med små nøk på gassen.

Specielt motorens evne til at falde i omdrejninger efter et gas-nøk, var markant hurtigere.
Motorens effekt er jo den samme som før, men pludselig at kunne styre denne effekt meget hurtigere og mere præcist, var godt nok et løft af oplevelsen, og kan da varmt anbefales. Fjern "elastikken" på dit gas-kabel, og få kontakt med din motor for 0,0 kroner. Jeg skal aldrig køre med 1,5mm port igen, slut med "gummi-håndtag" på Kymcoen

Lidt info: Det viste sig at CVen faktisk er opfundet for netop at Dæmpe udsvingene fra gas-håndtaget, til selve gas-nålen.
Simpelthen for at gøre kørsel med motoren mere behagelig og glidende, og undgå "kvælning" og ryk ved kraftig gas. På CV er det derfor motorens eget vacuum, der styrer "nålen". Når vacuumet øges, suges der luft ud af vacuum-huset, og spjældet løftes. Hastigheden på løftet, er begrænset af, hvor hurtigt luften kan passere Vacuum-porten i bunden af spjældet. Øges denne "port" går det hurtigere, og responsen øges. Når spjældet skal lukke igen, forgår det også hurtigere med større "port". Så det eneste man ændrer på er, tiden det tar spjældet at "fatte" hvad gas-håndtaget gør.
Fin teknik på lovligt-begrænsede scootere, der strammer responsen gevaldigt.
På engelsk kalder de oplevelsen af denne simple tuning for: Crisp Punch. Siger nærmest det hele..