Tændrør mm

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
spiderman69
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 4. juni 2010 16:51

Tændrør mm

Ulæst indlæg af spiderman69 »

Vil have tjekket min tændrør, hvordan piller man det af?. Skal man bare hive tændrørhætte plus kabel af? Hvor hårdt skal man spænde tændrøret når et nyt evt skal sættes i. Har hørt at det bare skal spændes til med fingrene også drejes en kvart omgang med en tændrørsnøgle.
Min PGO Ligero går lidt for lavt i tomgang, er der noget der ved hvort omgangs skruen sidder på sådan en scooter??. Den eneste skrue jeg kan se er en skrue med sort hoved der kan drejes med fingrene. Håber der er hjælp at hente her :-)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11305
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Tændrør mm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du skal hive i selve tændrørshætte for at tage den af.
Tændrørskablet sidder fast i tændrørshætten men du behøver ikke tage kablet ud af hætten.

Du skal bruge en tændrørsnøgle til at skrue tændrøret af. Der følger gerne et sæt med i scooteren. Prøv og kig under sædet om der ikke er sådan et værktøj.
Billede

Ellers må du købe en tændrørs nøgle som passer til dit tændrør. De får i forskellige størrelser.

Når du skal montere tændrøret så skal du først skrue det i med fingrene så meget du kan.

Så kommer det an på om det er et nyt tændrør eller brugt tændrør du skal skrue i.

Billede
Billede

Læs mere her : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... #montering

Det er højst tandsynligt den skrue med det sorte hoved som er tomgangsskruen.

Her kan du se tomgangsskruen på en karburator. Eller kan du tage et billed af din karburator så kan jeg fortælle om det er tomgangsskruen du mener.
Billede

Først kører du en tur på din scooter så motoren er varm.
Så sætter du den på centerstøtteben sådan at baghjulet ikke rør jorden.
Så drejer du en lille smule af gangen på skruen og venter nogle sekunder for at se hvordan motoren kører.
Baghjulet skal ikke dreje rundt i tomgang.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11305
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Tændrør mm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg glemte lige dette billed som er fra tændrørspakken.
Den viser at hvis tændrøret har pakning skal det spændes ½ omgang. Og det gælder så kun hvis det er et nyt tændrør fordi når man har spændt tændrøret i en gang så bliver pakningen mast flad.
Billede
Besvar