Hej kina og velkommen til forummet.
Fine billeder.
For at montere den kontakt som du viser på billedet så du lave et rundt hul et sted i dit skjold.
Du kan godt lave hullet ved at bruge en boremaskine med et lille bor på... så bore du bare en masse små huller indtil hullet er stort nok til din kontakt sidder stramt i. Bare undgå at bore hullet for stort så vil kontakten sidde løst.
Jeg tror nu ikke det vil være særlig dyrt og lade din forhandler gøre det for dig. Jeg tror godt du kan få det lavet for 300 kroner. Men det skader vel ikke at spørge dem ad.
Når du skriver at det er for farligt at køre med ledninger fra hinanden permanent hvad mener du så ?
Jeg har læst at inden man gør CDI boksen ubegrænset... hvilket vist nok er det du laver med ledningen og kontakten der... så skal man gøre variatoren ubegrænset først ellers kan det give motorskader fordi motoren så køre med meget høje omdrejninger.
Så jeg tror det vil være bedst at gøre variatoren ubegrænset før du laver det med ledningen.
Du kan eventuelt oprette et indlæg i Dig og din scooter hvor du sætter billedet af din scooter på også kan du fortælle lidt om den og dig selv.
Hvordan skifte
-
- 15. Rang
Re: Hvordan skifte
Jeg ved det ikke jeg har bare læst at man ikke skal køre med begrænset variator og ubegrænset CDI.
Altså man skal starte med at gøre variatoren ubegrænset først.
Altså man skal starte med at gøre variatoren ubegrænset først.
-
- 15. Rang
Re: Hvordan skifte
Der kan være massere af begrænsninger ud over CDI boksen. Det variere lidt fra scooter til scooter hvor de er begrænset.
Motoren er også begrænset det er ikke kun CDI boksen.
Men ofte er de begrænset for eksempel 4 steder.
Der er typisk ring mellem forreste remskiver, CDI, mindre hoveddyse og tragt i luftfilterkassen.
Du kan læse om begrænsninger her : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... ninger.php
Motoren er også begrænset det er ikke kun CDI boksen.
Men ofte er de begrænset for eksempel 4 steder.
Der er typisk ring mellem forreste remskiver, CDI, mindre hoveddyse og tragt i luftfilterkassen.
Du kan læse om begrænsninger her : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... ninger.php