VGA Digita kan pludselig ikke starte.

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Morgenstern1968
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 14
Tilmeldt: 21. november 2012 14:52

VGA Digita kan pludselig ikke starte.

Ulæst indlæg af Morgenstern1968 »

Ja, som overskriften så rammende fortæller, så kan min - næsten nye - knallert 45 fra 2011 pludselig ikke starte. Havde været ude at køre en lang tur, var inde i en forretning, og da jeg skulle starte igen, ville den ikke. Masser af strøm, og starteren kører villigt, men ingen start. Er ret sikker på, jeg ikke druknede den, da jeg ikke rørte gassen. efter 5 minutter på den måde, prøvede jeg selvfølgelig også med lidt gas, uden held. Så prøvede jeg med kickstarteren, uden held. Og pludselig kunne jeg ikke træde den ned.
Nu giver det bare et klik, når keg prøver el-start? Og kickstarteren kan stadig ikke trykkes ned. Hvad fanden er der galt med den lorteknallert? Har kun haft den i 5 dage, den ser ud som ny, er helt lovlig, har kørt 1.100 km.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: VGA Digita kan pludselig ikke starte.

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis der stadig er reklamationsret på kan du vel få den lavet.

Hvis du selv vil lave den så skru kickstarterskjoldet af lav den kickstarter så den ikke sidder fast. Det kan også være du kan lave den ved bare at hive kickstarterarmen tilbage uden at skulle tage noget af.

Så når motoren er kold kan det være den kan starte.
Brugeravatar
onkelroar
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 208
Tilmeldt: 27. september 2011 12:53
Scootere: Giantco G-buddy 13000 km

Re: VGA Digita kan pludselig ikke starte.

Ulæst indlæg af onkelroar »

Vga Digita har en sygdom med Starterkobling. Det kan være den der er gået i stykker.

Se den her:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=798 ... 1029957452

Afmonter kickstarterskjold, variator og se om den er defekt. Hvis den er skal den naturligvis laves/skiftes.

De har også en sygdom med Friskluftsenheden der sidder på udstødningen. Så med mindre du har fået den skiftet i forbindelse med service eller anden reperation kan det også være den. Efter de fandt ud af det var et generelt problem med denne del lavede de en ny udgave. Den kan du se her:


Start med at tjekke starterkoblingen. Er den fin og i orden kan den udelukkes.

Mht friskluftenheden kan du ligeså godt skifte den før som senere da den på et tidspunkt vil "stå af".


Og så er der alt det andet man altid tjekker som benzin tilførsel, gnist på tændrør mm.

Desværre har de ikke det bedste ry, og er efter min erfaring ikke af særlig god kvalitet.
Brugeravatar
Morgenstern1968
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 14
Tilmeldt: 21. november 2012 14:52

Re: VGA Digita kan pludselig ikke starte.

Ulæst indlæg af Morgenstern1968 »

KNallerten er afgået ved døden. Motoren er ifølge værkstedet stået af pga vand i olien. Er der nogen, der kan give mig et bud på, hvad man kan forlange for knallerten, solgt som defekt? Den er virkelig flot, fra sidste år, kun kørt ca. 1100 km. Jeg kan poste et foto, hvis det er.
Mvh Carsten
Vedhæftede filer
foto (4).JPG
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: VGA Digita kan pludselig ikke starte.

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Har du ikke reklamationsret på den mere ?
Brugeravatar
laila80
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 20
Tilmeldt: 17. oktober 2012 10:03
Scootere: Giantco Sprint

Re: VGA Digita kan pludselig ikke starte.

Ulæst indlæg af laila80 »

Morgenstern1968 skrev:KNallerten er afgået ved døden. Motoren er ifølge værkstedet stået af pga vand i olien. Er der nogen, der kan give mig et bud på, hvad man kan forlange for knallerten, solgt som defekt? Den er virkelig flot, fra sidste år, kun kørt ca. 1100 km. Jeg kan poste et foto, hvis det er.
Mvh Carsten
Sikke noget pis :cry:
Så Thansen solgte den for 4999.- pga den er hvid og deres helt nye model skal være sort. Så er nok ikke alverden du kan få :(
Besvar