strømproblemer

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
venus
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: giantco venus 1

strømproblemer

Ulæst indlæg af venus »

jeg har et problem med min giantco venus 1, den vil ikke starte på normal vis, dvs. hvis jeg forsøger med nøgle er der ingen reaktion, jeg kan godt starte den med fjernbetjenig men kan så også kun slukke den med fjernbetjenig, når jeg så får den startet, virker blinklys bl.a ikke. jeg har prøvet at tage stikket af til alarmen, men det hjælper ikke noget, jeg har tidligere haft afmonteret sikringen til alarmen da jeg ikke bruger den, men jeg kan åbenbart ikke bare afmontere stikket. jeg har gennemgået alle forbindelser men alt ser umiddelbart ok ud. jeg håber at der er en der har en god ide ;) ;)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: strømproblemer

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis du tager alarmen af så skal du sætte sådan en kortslutning på for at motoren skal kunne starte.
Billede

Men det må jo være fordi der ikke er forbindelse så start med at check alle sikringerne også sæt den til at blinke og rod med ledningerne så kan det være den begynder og blinke.

Sørg også for at batteriet er opladt.

Du kan bruge et multimeter til at måle om der er forbindelse i ledningerne og hvor mange volt der er på batteriet.

Undersøg også kontakten ved sidestøttebenet hvis der er en kontakt der.
Brugeravatar
venus
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: giantco venus 1

Ulæst indlæg af venus »

hej igen og tak for dit svar.
Jeg har nu afmonteret alarmen helt. på min Venus var det så et 9 polet stik der sidder under venstre sideskjold og det jeg har gjort er, at jeg har sat en "lus" imellem den sorte og den sort/hvide ledning, jeg måtte også sætte en "lus" imellem den sorte og den sort/hvide oppe ved tændingslåsen for over hovedet at få tænding på (reaktion på instrument) er det ok ??????? eller er der en anden løsning, jeg kunne nu få knallerten til at starte ved at kortslutte startrelæet, jeg forsøger nu med et nyt relæ, for umiddelbart er alle forbindelser og kontakter ok (ohm´et igennem)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg ved ikke hvad farver der er du skal kortslutte men det skal være ligesom stikket her.
Billede
Det skulle ikke være nødvendigt at kortslutte noget ved tændingslåsen. Ellers er det nok fordi der er dårlig forbindelse et sted.
Besvar