Jeg har 2 donkrafte, og da jeg for 2 år siden prøvede dem på "bilen", holdt jeg forbremsen med en strips, så den ikke kunne vælte ned fra dem. Men det var på selve akslen jeg satte dem. Men alligevel var det noget usikkert. Så har ikke brugt dem siden.Cis skrev: ↑15. juli 2022 15:42 En lille garagedonkraft kan fåes for et par hundrede, feks. hos Jem og Fix, og en sådan kan nemt klare opgaven med at løfte en kabinescooter.
Jeg brugte en sådan, da jeg skulle reparere/servicere en bekendts kabinescooter, den blev placeret under "Klumpen" på bagakslen, og det var meget let at løfte den, og vil man være på den sikre side, kan man placere en træblok eller endnu bedre, en støttebuk under akslen eller rammen, så man ikke skal frygte for at den ramler ned, når man begynder at skrue og reagere på scooteren...
Så gik hornet sig en tur/gaffelben utæt
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3591
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Så gik hornet sig en tur/gaffelben utæt
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3591
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Så gik hornet sig en tur/gaffelben utæt
Et billede af den ene bagbremser. Billedet snyder lidt mht. plads til værktøj, for den er nærmest ikke eksisterende.
Re: Så gik hornet sig en tur/gaffelben utæt
Jeg skal nok lige nævne, at den kabinescooter jeg skulle have et hjul af, fordi den var punkteret, var en model det hedder Isfugl, og er firehjulet, med en trehjulet scooter, hvor man skulle løfte bagenden, ville jeg sætte starte med at løfte først i en side, og sætte en buk eller en klods under, og så løfte den i den anden side, og igen understøtte med en buk, hvis jeg skulle have 1 eller 2 hjul af den, ligesom på en bil..
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11336
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Så gik hornet sig en tur/gaffelben utæt
Der ser ud til at være fint plads.
Jeg ville bruge en lille ringnøgle op til venstre.
Hvordan skete det med at bremsegrebet næsten skal i bund bår den bremser er det bare kommet sådan lige pludseligt?
Jeg tænkte det var kommet efter der blev skiftet bremsevæske men det er der måske ikke blevet skiftet?
Skulle bremsegrebet ikke næsten i bund lige efter du fik den tilbage sidst eller hvordan?
Hvis bremsegrebet var godt stramt lige da du fik den tilbage og så det kom tilbage at bremsegrebet går næsten i bund så kan det måske være det er en utæthed.
Hvis det mangler bremsevæske så følg bremseslangerne og se om der er vådt. F.eks. ved fordeleren midt under køretøjet.
Få kigget ind til bremsevæskebeholderen.
Bor et hul i plastikket eller bare fjern det helt så du altid kan kigge på niveauet.
Jeg ville bruge en lille ringnøgle op til venstre.
Hvordan skete det med at bremsegrebet næsten skal i bund bår den bremser er det bare kommet sådan lige pludseligt?
Jeg tænkte det var kommet efter der blev skiftet bremsevæske men det er der måske ikke blevet skiftet?
Skulle bremsegrebet ikke næsten i bund lige efter du fik den tilbage sidst eller hvordan?
Hvis bremsegrebet var godt stramt lige da du fik den tilbage og så det kom tilbage at bremsegrebet går næsten i bund så kan det måske være det er en utæthed.
Hvis det mangler bremsevæske så følg bremseslangerne og se om der er vådt. F.eks. ved fordeleren midt under køretøjet.
Få kigget ind til bremsevæskebeholderen.
Bor et hul i plastikket eller bare fjern det helt så du altid kan kigge på niveauet.
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3591
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Så gik hornet sig en tur/gaffelben utæt
Når jeg skriver, at der ikke er plads, ja så er der ikke plads Der var tryk nok, lige da jeg fik den sidste gang. Men det forsvandt pludseligt på begge håndtag. Og har ikke kunnet konstatere nogen læk nogen steder, idet der ikke er pletter på jorden, der hvor den har holdt.scootergrisen skrev: ↑15. juli 2022 19:06 Der ser ud til at være fint plads.
Jeg ville bruge en lille ringnøgle op til venstre.
Hvordan skete det med at bremsegrebet næsten skal i bund når den bremser er det bare kommet sådan lige pludseligt?
Jeg tænkte det var kommet efter der blev skiftet bremsevæske men det er der måske ikke blevet skiftet?
Skulle bremsegrebet ikke næsten i bund lige efter du fik den tilbage sidst eller hvordan?
Hvis bremsegrebet var godt stramt lige da du fik den tilbage og så det kom tilbage at bremsegrebet går næsten i bund så kan det måske være det er en utæthed.
Hvis det mangler bremsevæske så følg bremseslangerne og se om der er vådt. F.eks. ved fordeleren midt under køretøjet.
Få kigget ind til bremsevæskebeholderen.
Bor et hul i plastikket eller bare fjern det helt så du altid kan kigge på niveauet.
Jeg har prøvet at trykke begge bremsere i bund, mens den holdt stille, men som sagt ingen pletter nogen steder. Og hvad mener du med fordeleren under køretøjet?? Slangerne til bremserne ligger så vidt jeg kan se inde i bilen mellem undervognsplastikken og gulvet. Så jeg kan ikke se, om der er nogen lækage der. Den bremser dog stadig, så trykket er ikke helt væk.
Og bore et hul, så man kan se hvor megen væske der er på, er måske en god idé.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11336
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Så gik hornet sig en tur/gaffelben utæt
Følg bremseslangen fra bremsekaliberen til fordeleren hvor de 3 slange mødes.
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3591
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Så gik hornet sig en tur/gaffelben utæt
Gider helt ærligt ikke splitte "bilen" ad, for at finde den fordeler. Og slangen til forbremsen går fra håndtaget, direkte ned til kaliberen, er jeg ret sikker på.scootergrisen skrev: ↑15. juli 2022 21:11 Følg bremseslangen fra bremsekaliberen til fordeleren hvor de 3 slange mødes.
ivecar_reservedelskatalog_17.jpg