Undskyld, har ikke set dit indlæg om nummerpladen før nu.scootergrisen skrev: ↑18. juli 2022 00:23 Du skriver godt nok "skruet i skærmen" men går ud fra du mener under baglygten.
Synes hellere du skulle fjerne nummerpladeholderen helt og så bore 2 huller i nummerpladen.
Det gjorde jeg på min.
Her følger en metalskinne med. Hvis du ikke har den og gerne vil have kunne du spørge T. Hansen om den.
På min havde de ikke monteret en lignende refleksholder men den fik jeg så efterfølgende.
Baglygte komplet inkl. blinklys og nr. pladeholder, GEV1000.jpg
Jeg monterede plasticrammen med et par nye lynskruer med skærmskiver under, en foroven og en nede i den nederste "stang". Det er faktisk sådan at det ikke blev lovpligtigt og skrue nummerpladen fast på knallerter, modsat alle andre køretøjer fra engang omkring 2014. Dengang nummerpladen bare sad klipset fast i en plastikholder, plejede de der gerne ville køre fra et uheld og efterlade et fældende bevis på hvem de var.
Hvis folk vil have en nummerplade i dag tager de enten værktøj til og skrue den af eller simpelthen bare tager fat i nummerpladen og hiver i den så skruerne går gennem alupladen den er lavet af. Det tager under 20 sekunder og fjerne to nummerplader fra en bil. Den operation har jeg faktisk på en video, da der var en der mente og have mere brug for nummerpladerne på min gamle bil end ejeren havde.
Hilsen Leif.