Batteriindikatoren mener han opfører sig på den måde (den første streg forsvinder lidt for hurtigt), fordi batterierne åbenbart ikke er kørt til endnu. Har kørt 160 km, indtil videre. Og så sagde han, at jeg skulle prøve turen til Hovedstaden hernede som sammenlagt er en tur på ca. 36 km (ud/hjem). Hvis jeg skulle gå død for strøm på turen, ville han gerne hente mig

Vi snakkede også om min tur på 29 km forrige Fredag, hvor batteriet jo var nede på næsten 0. Vi blev enige om, at det kun kunne skyldes brug af varmeblæseren/vinduesvisker på storset hele turen. Viskeren er man jo så nød til at bruge, når det regner.
Så snakkede vi også om forlygten. Han siger, at de 2 standardpærer er på 50 watt hver

Og så kom vi ind på en måde, at holde batterierne varme på efter en tur. Det kunne f.eks. ske ved at montere nogle isoleringsplader/måtter rundt langs kanten, af batteriboksen. Det skal der kigges på ved lejlighed.
Og sidst, men absolut ikke mindst

Jeg skal jo ikke køre med passager, så at gulvpladsen optages af batterier, betyder ikke det store. Og der er jo stadig plads til varer på sædet. Nå ja, prisen for montering af den ekstrapakke, med ledninger/sikring og kontakt til "reservetank" vil koste ca. 5.500 kr. Selve batteripakken koster 4700 kr.
Billede af speedometer.