Kymco Super 8 125cc - brugtkøb
-
- 15. Rang
Re: Kymco Super 8 125cc - brugtkøb
385,95 for original kilerem hos http://speedline.dk/da/scooter/kilerem- ... -keb7-900/ men der står godt nok "På lager: Nej, bestilles hjem ved køb".
Tror det var den her jeg købte http://speedline.dk/da/scooter/kilerem- ... m-6113501/ til 219,95.
Du kan se i http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... ltivar.pdf at den med nummer 6113501 skulle passe.
Alt det jeg har til Kymco er på http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... mkymco.php
Noget gælder både til 50 og 125 ccm.
For at skifte forpærer skal du have det lille frontskjold af med 3 skruer, så kan du få hånden ned og vippe en bøje af en lås som holder pæreren. Det er svært men det kan lige lade sig gøre.
Der er et billede her indefra: http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... sitionslys
Jeg har ikke erfaring med sætte andre pære i med større strømforbrug men jeg skal ikke nyde noget. Jeg så engang en Super 8 med brændt front hvor jeg tænker man der måske har været sat pære i med flere watt også det er blevet for varmt.
Du kan prøve og tage nogen billeder af det du mener sidder forkert men det kunne måske være de har lavet om på noget hvis de har ændret designet.
Tror det var den her jeg købte http://speedline.dk/da/scooter/kilerem- ... m-6113501/ til 219,95.
Du kan se i http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... ltivar.pdf at den med nummer 6113501 skulle passe.
Alt det jeg har til Kymco er på http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... mkymco.php
Noget gælder både til 50 og 125 ccm.
For at skifte forpærer skal du have det lille frontskjold af med 3 skruer, så kan du få hånden ned og vippe en bøje af en lås som holder pæreren. Det er svært men det kan lige lade sig gøre.
Der er et billede her indefra: http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... sitionslys
Jeg har ikke erfaring med sætte andre pære i med større strømforbrug men jeg skal ikke nyde noget. Jeg så engang en Super 8 med brændt front hvor jeg tænker man der måske har været sat pære i med flere watt også det er blevet for varmt.
Du kan prøve og tage nogen billeder af det du mener sidder forkert men det kunne måske være de har lavet om på noget hvis de har ændret designet.
- SteenKolding
- 9. Rang
- Køretøjer: VGA Digita 50cc 2T årg. 2013
Sym Citycom 300i 300cc 4T årg. 2011
Eveons G Eco el-løbehjul med sæde årg. 2024
Men der står at de passer på en Super 8 4T 50cc.scootergrisen skrev:385,95 for original kilerem hos http://speedline.dk/da/scooter/kilerem- ... -keb7-900/ men der står godt nok "På lager: Nej, bestilles hjem ved køb".
Tror det var den her jeg købte http://speedline.dk/da/scooter/kilerem- ... m-6113501/ til 219,95..
Men der står "Scooter 50" i tabellen? Så den ved jeg da ikke lige om jeg tør sætte på.scootergrisen skrev: Du kan se i http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... ltivar.pdf at den med nummer 6113501 skulle passe.
Har din rem str. 799 x 20 x 9,5 30 grader?
- Jps
- 13. Rang
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 10.000 km.
- Geografisk sted: Lolland
Den originale rem til Super8 50cc, er enten 736 eller 739 i længde.Så den kan du ikke bruge til din.
Men har så også set at den skulle være 743 lang. Men hvis din er 799, ja så passer den fra 50cc ikke på 125cc..
Men har så også set at den skulle være 743 lang. Men hvis din er 799, ja så passer den fra 50cc ikke på 125cc..
Senest rettet af Jps 7. august 2016 13:14, rettet i alt 1 gang.
-
- 15. Rang
Du kan prøve og kigge hvad der står på din kilerem.
Der står 23100-KEB7-9000 på min. I reservedelskataloget er det sidste 0 ikke med af en eller anden grund.
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... ilerem.php
Der står 23100-KEB7-9000 på min. I reservedelskataloget er det sidste 0 ikke med af en eller anden grund.
- SteenKolding
- 9. Rang
Jeps, will do.scootergrisen skrev:Du kan prøve og kigge hvad der står på din kilerem.
** Tekst rettet 6/9-16**
1)
Hvordan skifter man bagpærerne (alle 3)? Foran kan man skrue blinklysglasset ud og dermed skifte pæren. Men det kan man ikke bagpå. Der skal man ind bagfra og tage pæren ud. Men hvordan? Jeg håber ikke at man skal have toppladen af ved baggagebæreren, da jeg har baggageboks-plade på som er skruet godt fast til håndtagene. Jeg har spurgt på et aut. Kymco værksted, men det havde de aldrig prøvet før, så deres svar var "muligvis af med sidepanelerne"

Tank og sidepaneler og baggagebærer måtte af, før jeg kunne komme ind til alle 3 pærer. Billeder af det længere nede på siden. Føj hvor et arbejde.
2)
Hvilke(n) pære bruges i instrumentbelysningen?
Ser ud til at være en W5W type.
3)
Og så vil jeg skifte benzinfilteret. Er det en speciel vacum-type filter der skal bruges? Der er 9 mm benzinslange på (udvendigt mål). Det originale filter Kymco koster 293 kr!
Da filteret skal sættes på før vacumhanen, så er det ikke et specielt filter. Jeg købte et helt alm. filter hos det lokale Kymco center til 30 kr. (fra firma Mahle)
4)
Scooteren har kørt 13.000 km med samme kilerem og ruller. Det lyder i mine ører af meget. Hvad er skifteintervallet ved 50cc modellen? Mon det er det samme ved 125cc?
Der sidder en Malossi X-Kevlar rem nr. 6113148 på motoren nu. Den ser egentlig fin ud. Billeder længere nede. Den måler 19,69 mm i bredden. Servicelimit er 16,5 mm (jeg har fået tilsendt en Super 8 125cc servicemanual i PDF fra Kymco importøren).
Jeg er dog lidt i tvivl om de 19,69 og 16,5 mm. Fordi i manualen står, at remmen skal være 17,5 mm fra ny og slidgrænsen går ved 16,5 mm. Dvs 1 mm. Men en Malossi rem er fra ny 19,8 mm. Så vil slidgrænsen være ved 18,8 mm. Og min er på 19,6 mm hvilket jo er fint nok. Jeg tænker mere på alderen og gummiet. Om den er ved at være færdig. Ser den slidt ud på billederne?
5)
Jeg har hørt, at en vindskærm kun må være 38 cm høj før der skal vinduesvisker på. Er det 38 cm totalhøjde? Eller 38 cm højere end hvad?
Jeg har en Biondi vindskærm på 68 cm liggende som er for stor og som jeg gerne vil have skåret mindre. Nogen forslag til hvordan jeg skærer i en plexiglasplade (eller hvad den nu er lavet af)?
Maskineriet kører pt. 33,2 km/l efter 2 optankninger og rimelig pæn kørsel. Jeg havde forventet lidt mere.
Er nu kommet op på 34 km/l efter 7 optankninger.
6)
Kan I starte jeres 50cc Super 8 på kick-starteren? Jeg har prøvet både kold og varm men det virker ikke helt. Der er modstand/kompression men det er svært at få jokket ordentligt igennem. På el-start er der dog ingen problemer med at starte.
7)
Når jeres scooter står på dobbeltstøttefoden med motoren tændt og i tomgang, kører baghjulet så også langsomt rundt? Jeg vil bare vide om koblingen er slidt siden den gør det. Omdrejningstallet på motoren kender jeg ikke, men synes det står ret lavt, så jeg kan ikke sætte det ned for at få hjulet til at stoppe helt.
8)
Jeg ville justere luftskruen til de ca. 3 omgange ud som er standard på denne 125-model. Men til min overraskelse stod den på 8 omgange ud. Jeg fik den finjusteret til at ende på 7 omgange ud, men det er da meget stor forskel ifht. de 3 som er foreskrevet. Hvis jeg sætter den på 3 ud, så skal tomgangsskruen sættes meget op, ellers går motoren ud. Men det er jo et spørgsmål om hvor den forbrænder mest optimalt... så lidt vejledning modtages gerne.
Impotøren har oplyst, at den bør stå på 3½ omdrejninger ud. Det er hermed gjort. Tomgangsskruen og ventilerne justeret, så nu lyder den mere "rigtig" i motoren end før.

Senest rettet af SteenKolding 6. september 2016 22:37, rettet i alt 2 gange.
-
- 15. Rang
På min har jeg skiftet bagpæren ved at tage sædeboksen af også få hånden ned bag benzintanken. Der er svært men det lykkedes. Ellers skal man nok tage enten benzintanken eller skjolde af.
Du kan kigge i manualen der står nok hvilken pærer der bruges hvor.
Mon ikke det filter kan fås billigere. Det er vist noget med at det ikke er alle filtre der kan bruges fordi T. Hansen skriver at det ikke er til vakuumhane på et af deres.
Der står i servicemanualen hvor smal kileremmen minimum skal være men det gør ikke noget at skifte den før den går helt i stykker. Det giver også en lavere topfart jo mere slidt den er.
Du kan eventuelt uploade manualen her så andre kan få glæde af den.
Synes den ser fin ud kileremmen. Der er ikke nogen revner af hvad jeg kan se. Se slidmål du læser i manualen er nok kun til den origianale kilerem så de tal kan du nok ikke regne med de andre uoriginale kileremme.
Jeg kender ikke reglerne til motorcykel men jeg synes aldrig jeg har set en motorcykel med vinduesvisker.
Nu virker min kickstarter ikke fordi jeg har taget noget ud som sad løst men ellers har den da virket. Du kunne prøve og smøre delene så det kører glat også drej gashåndaget lidt mens du træder. Det er meget rart hvis begge dele virker når batteriet engang løber tør for strøm og du skal bruge kickstarteren.
Hvis baghjulet kører rundt kan det være fordi tomgangen står for højt, men det kan være normalt når motoren er kold (chokeren giver ekstra benzin) så tjek det med varm motor.
Hvis den gør det ved varm motor så drej lidt på tomgangsskruen modsat urets retning.
Hvis du mistænker koblingen kan du skille den ad og tage de tre koblingsarme af og slibe let og smøre akslerne så de trækker sig tilbage som de skal.
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... ission.php
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... skiver.php
Du kan prøve og rense karburatoren grundigt også bruge grundindstillingen.
Du kan kigge i manualen der står nok hvilken pærer der bruges hvor.
Mon ikke det filter kan fås billigere. Det er vist noget med at det ikke er alle filtre der kan bruges fordi T. Hansen skriver at det ikke er til vakuumhane på et af deres.
Der står i servicemanualen hvor smal kileremmen minimum skal være men det gør ikke noget at skifte den før den går helt i stykker. Det giver også en lavere topfart jo mere slidt den er.
Du kan eventuelt uploade manualen her så andre kan få glæde af den.
Synes den ser fin ud kileremmen. Der er ikke nogen revner af hvad jeg kan se. Se slidmål du læser i manualen er nok kun til den origianale kilerem så de tal kan du nok ikke regne med de andre uoriginale kileremme.
Jeg kender ikke reglerne til motorcykel men jeg synes aldrig jeg har set en motorcykel med vinduesvisker.
Nu virker min kickstarter ikke fordi jeg har taget noget ud som sad løst men ellers har den da virket. Du kunne prøve og smøre delene så det kører glat også drej gashåndaget lidt mens du træder. Det er meget rart hvis begge dele virker når batteriet engang løber tør for strøm og du skal bruge kickstarteren.
Hvis baghjulet kører rundt kan det være fordi tomgangen står for højt, men det kan være normalt når motoren er kold (chokeren giver ekstra benzin) så tjek det med varm motor.
Hvis den gør det ved varm motor så drej lidt på tomgangsskruen modsat urets retning.
Hvis du mistænker koblingen kan du skille den ad og tage de tre koblingsarme af og slibe let og smøre akslerne så de trækker sig tilbage som de skal.
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... ission.php
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... skiver.php
Du kan prøve og rense karburatoren grundigt også bruge grundindstillingen.
- SteenKolding
- 9. Rang
Der står desværre intet. Jeg har dog fundet ud af hvilke pærer jeg skal bruge i dag.scootergrisen skrev: Du kan kigge i manualen der står nok hvilken pærer der bruges hvor.
Jeg har købt et uoriginalt af mærket Mahle til 30 kr. fra en aut. Kymco forhandler. Diameteren i filteret er lidt større, så jeg håber den kan være der, når sædebrønden bliver sat i. Mekanikeren fortalte mig, at vacum-benzinfiltre var ikke noget der findes på seriøse maskiner. Filteret skal sidde FØR vacum-systemet, dvs at der bare skal løbe benzin direkte igennem. På en Kina-model så jeg engang at filteret sad lige inden karburatoren og altså efter vacum-systemet.scootergrisen skrev: Mon ikke det filter kan fås billigere. Det er vist noget med at det ikke er alle filtre der kan bruges fordi T. Hansen skriver at det ikke er til vakuumhane på et af deres.
Der findes vist heller ikke så mange, da vindskærmen/visiret på en motorcykel normalt sidder under synshøjden. Man kan dog godt forestille sig, at hvis vindskærmen dækker synsfeltet fremad, så bliver der problemer når det regner (á la en bil uden vinduesviskere). Min er netop så høj. Og derfor vil jeg gerne afkorte den. Har du en idé til hvordan jeg skærer i plexiglas? Jeg synes engang der var en bruger herinde som havde lavet sin egen vindskærm.scootergrisen skrev: Jeg kender ikke reglerne til motorcykel men jeg synes aldrig jeg har set en motorcykel med vinduesvisker.
Baghjulet kører meget langsomt rundt, ca en omdrejning tager 3-4 sekunder. Der er måske ikke helt unormalt?scootergrisen skrev: Hvis baghjulet kører rundt kan det være fordi tomgangen står for højt, men det kan være normalt når motoren er kold (chokeren giver ekstra benzin) så tjek det med varm motor.
Kan koblingen være slidt? Som jeg forstår det, så virker slyngkoblingen som en art variator hvor den udvidder sig i takt med at omdrejningstallet øges.scootergrisen skrev: Hvis du mistænker koblingen kan du skille den ad og tage de tre koblingsarme af og slibe let og smøre akslerne så de trækker sig tilbage som de skal.
Så noget tyder vel på, at som du skriver, enten er tomgangen for høj (men det går næsten i stå hvis jeg sætter den lavere), ellers er de små fjedre for slidte/løse så de udvidder sig ved for lav omdrejningshastighed?
-
- 15. Rang
Prøv at se viewtopic.php?f=3&t=2270&start=190#p18073 hvor benzinen er ledt udenom benzinhanen.
Aner ikke hvordan man skærer i plexiglas.
Men prøv at dobbeltjek reglerne og se om det overhovedet er nødvendigt.
Baghjulet skal ikke køre rundt i tomgang når motoren er varm.
Ved ikke hvor unormalt det er men det er ikke godt hvis du holder for rødt og scooteren køre frem, specielt hvis det er glat.
Så enten får motoren for meget benzin eller også giver koblingen ikke slip som den skal.
Man kan også sætte hårdere koblingsfjedre i så skal der flere omdrejninger til før koblingen tager fat.
Hvis den var slidt så ville den mere være det modsatte problem du havde. Altså at den ikke tog fat.
Tror ikke koblingsfjederne er slidte det sikkert bare for meget benzin eller stramme koblingsarme.
Aner ikke hvordan man skærer i plexiglas.
Baghjulet skal ikke køre rundt i tomgang når motoren er varm.
Ved ikke hvor unormalt det er men det er ikke godt hvis du holder for rødt og scooteren køre frem, specielt hvis det er glat.
Så enten får motoren for meget benzin eller også giver koblingen ikke slip som den skal.
Man kan også sætte hårdere koblingsfjedre i så skal der flere omdrejninger til før koblingen tager fat.
Hvis den var slidt så ville den mere være det modsatte problem du havde. Altså at den ikke tog fat.
Tror ikke koblingsfjederne er slidte det sikkert bare for meget benzin eller stramme koblingsarme.
- SteenKolding
- 9. Rang
Ja okay, det ser anderledes ud på min. Der er det tank->filter->vacum->karburatorscootergrisen skrev:Prøv at se viewtopic.php?f=3&t=2270&start=190#p18073 hvor benzinen er ledt udenom benzinhanen.
Når det regner kan jeg ikke se noget gennem ruden. Så den skal laves kortere. Jeg kører pt uden skærmen, men den tager meget vind så det kunne være rart nok - om ikke andet i forårs- og efterårsmånedene. Min kører jo ikke 30 eller 45 men nærmere 100. Og bare over 55 vil jeg sige at en vindskærm er en rar ting.scootergrisen skrev: Aner ikke hvordan man skærer i plexiglas.
Den trækker slet ikke fremaf når jeg sidder på den i tomgang. Kun når den står på støttefoden. Det er meget lidt. En lillefinger kan holde hjulet stille hvis det var. Men jeg tror at jeg vil prøve at justere det helt væk hvis det er muligt.scootergrisen skrev: Baghjulet skal ikke køre rundt i tomgang når motoren er varm.
Har du haft problemer på din Super 8 mht. det gummistempel der sidder i bremsecylinderen oppe på styret? Min sætter sig lidt fast engang imellem. Skal have det adskilt og smurt engang ved lejlighed. Jeg fik at vide at det kunne være en svaghed ved denne model (måske findes der en løsning?)
-
- 15. Rang
Der har vist været et eller andet med bremsegrebet hvor det var lidt "sjovt".
Tror det var noget med det ikke kørte helt glat men nu synes jeg ikke det er der.
Jeg har så også haft skiftet bremsevæske og haft gummihætten og bremsegrebet af og renset det men jeg har aldrig har stemplet ude.
Så prøv og tag grebet og gummihætten af og rens så godt du kan.
Jeg kan ikke huske om jeg sprøjtede lidt smørrelse ind men du kan da prøve og se om det gør nogen forskel.
Jeg kan ikke forstille mig problemet er indvendt fordi der er jo kun bremsevæske så det kommer nok ikke ir og sådan noget.
Det kunne også være alle de gange jeg har rykket bremsegrebet/stemplet helt ind og helt ud der har løsnet noget ir eller noget der hvor jeg har skiftet bremsevæske og prøvet at få tryk på.
Normalt når der er tryk så kan man jo ikke få bremsegrebet/stemplet helt ind så du kunne prøve når du skifter bremsevæske at give det noget motion hvor det kommer helt ind og helt ud mange gange.
Synes at forbremsen er rigtig god. Meget bedre end bagbremsen.
Tror det var noget med det ikke kørte helt glat men nu synes jeg ikke det er der.
Jeg har så også haft skiftet bremsevæske og haft gummihætten og bremsegrebet af og renset det men jeg har aldrig har stemplet ude.
Så prøv og tag grebet og gummihætten af og rens så godt du kan.
Jeg kan ikke huske om jeg sprøjtede lidt smørrelse ind men du kan da prøve og se om det gør nogen forskel.
Jeg kan ikke forstille mig problemet er indvendt fordi der er jo kun bremsevæske så det kommer nok ikke ir og sådan noget.
Det kunne også være alle de gange jeg har rykket bremsegrebet/stemplet helt ind og helt ud der har løsnet noget ir eller noget der hvor jeg har skiftet bremsevæske og prøvet at få tryk på.
Normalt når der er tryk så kan man jo ikke få bremsegrebet/stemplet helt ind så du kunne prøve når du skifter bremsevæske at give det noget motion hvor det kommer helt ind og helt ud mange gange.
Synes at forbremsen er rigtig god. Meget bedre end bagbremsen.