Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11332
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³
Jeg kunne godt tænke mig og se hvor højt op til oliepumpen olien har været hvis man havde en gennemsigtig motor man kunne se det igennem.
Hvis nu olieniveauet ikke har været højt nok til at oliepumpen har kunne suget det op så kan det jo godt være at krumtappen har kunne plaske olie op nedefra og at det så kun har været oppe ved ventilerne at der ikke er kommet olie.
Hvis nu olieniveauet ikke har været højt nok til at oliepumpen har kunne suget det op så kan det jo godt være at krumtappen har kunne plaske olie op nedefra og at det så kun har været oppe ved ventilerne at der ikke er kommet olie.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11332
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³
Så kom der to nye HS1 35/35 watt forpærer i.
Jeg har kørt i et godt stykke tid med langt lys på fordi det korte lys ikke virkede.
Troede det var ledningerne/stikkene der havde dårlig forbindelse fordi det har de haft før men det var åbenbart glødetrådede der var smeltet over.
Men hjalp ikke på fejlfindingen at jeg kunne få glødetråden til det korte lys til at lyse ved at slå på pæren.
Nå men nu er der både kort og langt lys.
Ringen på en af de gamle pærer havde sluppet der hvor den var svejset på så det var jo ikke så godt.
Den var af mærket Narva så dem skal jeg nok ikke have igen.
Jeg har kørt i et godt stykke tid med langt lys på fordi det korte lys ikke virkede.
Troede det var ledningerne/stikkene der havde dårlig forbindelse fordi det har de haft før men det var åbenbart glødetrådede der var smeltet over.
Men hjalp ikke på fejlfindingen at jeg kunne få glødetråden til det korte lys til at lyse ved at slå på pæren.
Nå men nu er der både kort og langt lys.
Ringen på en af de gamle pærer havde sluppet der hvor den var svejset på så det var jo ikke så godt.
Den var af mærket Narva så dem skal jeg nok ikke have igen.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11332
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³
Så nu viser benzinmåleren forkert så jeg kørte tør for benzin.
Syntes nok den viste lidt forskelligt her på de sidste og nu sidste den halv tank selvom den skulle være helt i bund.
Så må lige se hvad det kan være. Om det er måleren i tanken eller viseren i instrumentpanelet eller dårlig forbindelse eller hvad det er.
Syntes nok den viste lidt forskelligt her på de sidste og nu sidste den halv tank selvom den skulle være helt i bund.
Så må lige se hvad det kan være. Om det er måleren i tanken eller viseren i instrumentpanelet eller dårlig forbindelse eller hvad det er.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11332
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³
Så fik jeg kigget på benzinmåleren i benzintanken.
De 5 små metal glidedimser var slidt så tynde at enderne var til at bukke af.
Så nu er de lidt kortere end før.
Billedet her er taget for længe siden, men man kan se de 5 punkter hvor køre op og ned i modstandene og bliver slidt. Ved ikke hvor meget det havde at sige at de var slidt tynde.
Der var ligesom et punkt hvor benzinviseren viste ½ tank selvom flyderen var helt nede også hvis jeg trykkede ind på der hvor glidedimserne er så fik den bedre forbindelse og viste rigtigt.
Jeg fik selvfølgelig knækket den lille skive der skal holde armen.
Nå men nu har jeg samlet det, så må vi se hvor godt det virker.
De 5 små metal glidedimser var slidt så tynde at enderne var til at bukke af.
Så nu er de lidt kortere end før.
Billedet her er taget for længe siden, men man kan se de 5 punkter hvor køre op og ned i modstandene og bliver slidt. Ved ikke hvor meget det havde at sige at de var slidt tynde.
Der var ligesom et punkt hvor benzinviseren viste ½ tank selvom flyderen var helt nede også hvis jeg trykkede ind på der hvor glidedimserne er så fik den bedre forbindelse og viste rigtigt.
Jeg fik selvfølgelig knækket den lille skive der skal holde armen.
Nå men nu har jeg samlet det, så må vi se hvor godt det virker.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11332
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³
Så var motorolien lige på grænsen af minimumsmærket.
Så der kommer nok meget motorolie op forbi stempelringene.
Så der kommer nok meget motorolie op forbi stempelringene.
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3591
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³
Det er irreterende, at der ikke er en oliemåler på Kymco'en.scootergrisen skrev:Så var motorolien lige på grænsen af minimumsmærket.
Så der kommer nok meget motorolie op forbi stempelringene.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11332
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³
Tænkte faktisk på at lave en hvis man sætter en flyder på oliepindens spids og en ledning op til en viser på instrumentpanelet lidt ligesom olietanken på en 2 takt.
Så skulle det bare være en viser lige benzinviseren i stedet for kun en lampe der lyste når det var lavt. Ellers også begge dele.
Og en olietryksmåler ville heller ikke være dårlig.
Så skulle det bare være en viser lige benzinviseren i stedet for kun en lampe der lyste når det var lavt. Ellers også begge dele.
Og en olietryksmåler ville heller ikke være dårlig.
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3591
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³
Vi må igang med en løsning .scootergrisen skrev:Tænkte faktisk på at lave en hvis man sætter en flyder på oliepindens spids og en ledning op til en viser på instrumentpanelet lidt ligesom olietanken på en 2 takt.
Så skulle det bare være en viser lige benzinviseren i stedet for kun en lampe der lyste når det var lavt. Ellers også begge dele.
Og en olietryksmåler ville heller ikke være dårlig.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11332
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³
Min scooter har pludselig ikke ville starte nogle dage.
Efter lang tids brug af elstarteren hvor den ikke har ville starte måtte jeg oplade batteriet mange gange.
Jeg havde ellers tjekket at der var gnist men efter lang tid fandt jeg ud af at ledningen fra pickupen som sidder i CDI-stikket har dårlig forbindelse.
Da jeg tog stikbenet ud af stikket var den meget bøjelig ved ledningen lige efter stikbenet så kobbertrådene inden i var åbenbart knækket over.
Da jeg klippede lidt ledning af var kobbertrådene sorte så jeg lavede en helt ny ledning så der er god forbindelse.
Nå men inden jeg fandt fejlen så roede jeg også med benzinhanen som ikke altid ville lukke benzin igennem når jeg sugede. Måske på grund af frost.
Også satte jeg gennemsigtig slange mellem benzinfilter og benzinhane så jeg bedre kan se om der kommer benzin til benzinhanen.
Jeg fik også renset karburatoren fordi jeg troede problemet var mangel på benzin.
Nå men nu kan den starte og køre men af en eller anden grund kan den ikke køre hurtigt end cirka 10-20 km/t.
Hvis jeg giver mere gas så dør motoren.
Ved ikke lige hvad der er galt.
Efter lang tids brug af elstarteren hvor den ikke har ville starte måtte jeg oplade batteriet mange gange.
Jeg havde ellers tjekket at der var gnist men efter lang tid fandt jeg ud af at ledningen fra pickupen som sidder i CDI-stikket har dårlig forbindelse.
Da jeg tog stikbenet ud af stikket var den meget bøjelig ved ledningen lige efter stikbenet så kobbertrådene inden i var åbenbart knækket over.
Da jeg klippede lidt ledning af var kobbertrådene sorte så jeg lavede en helt ny ledning så der er god forbindelse.
Nå men inden jeg fandt fejlen så roede jeg også med benzinhanen som ikke altid ville lukke benzin igennem når jeg sugede. Måske på grund af frost.
Også satte jeg gennemsigtig slange mellem benzinfilter og benzinhane så jeg bedre kan se om der kommer benzin til benzinhanen.
Jeg fik også renset karburatoren fordi jeg troede problemet var mangel på benzin.
Nå men nu kan den starte og køre men af en eller anden grund kan den ikke køre hurtigt end cirka 10-20 km/t.
Hvis jeg giver mere gas så dør motoren.
Ved ikke lige hvad der er galt.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11332
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³
Jeg fandt problemet som gjorde at motoren døde hvis jeg gav mere end bare lidt gas.
Der sad en lille bitte smule toiletpapir i hoveddyse.
Det var næsten ikke til at se.
Der sad en lille bitte smule toiletpapir i hoveddyse.
Det var næsten ikke til at se.