Hjælp PHO Hot 50

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Dahlbo
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 15
Tilmeldt: 17. november 2011 22:05
Scootere: PGO Hot 50

Re: Hjælp PHO Hot 50

Ulæst indlæg af Dahlbo »

Ja det hele var samlet, stempelringen er hel ( der er kun en stempelring ) jeg har fundet ud af at det er et TUN der sidder på, øøøøh hvad er reed valven??? . hvis jeg skal tjekke simmerringen skal jeg så skille hele motoren ad????
Brugeravatar
Dahlbo
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 15
Tilmeldt: 17. november 2011 22:05
Scootere: PGO Hot 50

Re: Hjælp PHO Hot 50

Ulæst indlæg af Dahlbo »

Du skal vide at jeg er meget taknemmelig for din hjælp.
Brugeravatar
Dahlbo
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 15
Tilmeldt: 17. november 2011 22:05
Scootere: PGO Hot 50

Re: Hjælp PHO Hot 50

Ulæst indlæg af Dahlbo »

Jeg har lige set dine billeder, super jeg går ud på værkstedet igen, jeg vender tilbage. :)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hjælp PHO Hot 50

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kun 1 stempelring... så stop der og lad være med at forsøge at star tmotoren før du har fundet den stempelring hvis du da kan finde den.
Det kan selvfølgelig godt være at den der har sat stemplet i sidst har valgt kun at sætte 1 stempelring i men hvis den anden ring ligger inden i motoren kan den blive suget op og ødelægge stempel og cylinder.
Kan du se nogen ridser i cylinder/stempler som kunne være fra stempelringen ?
Hvis du har en kompressor du kan blæse med så kan du prøve og blæse ind i motoren der hvor du har taget cylinderen af og se om du kan blæse stempelringen ud hvis den ligger dernede.

Syns i hvert fald ikke du skal forsøge at starte den før du har fået sat en stempelring i på hver side.
Brugeravatar
Dahlbo
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 15
Tilmeldt: 17. november 2011 22:05
Scootere: PGO Hot 50

Re: Hjælp PHO Hot 50

Ulæst indlæg af Dahlbo »

nej nej på det stempel er der kun plads til en stempel ring
Brugeravatar
MSJ1982
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. juni 2010 20:49
Scootere: Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 63 ccm - 10.100 Km.
Giantco Sprint (under renovering)
Geografisk sted: Lolland

Re: Hjælp PHO Hot 50

Ulæst indlæg af MSJ1982 »

Har sgu aldrig set et stempel der kun skulle have en stempel ring
Brugeravatar
Dahlbo
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 15
Tilmeldt: 17. november 2011 22:05
Scootere: PGO Hot 50

Re: Hjælp PHO Hot 50

Ulæst indlæg af Dahlbo »

Det er da helt utroligt!!! det præsis den samme kompresion med eller uden tændrør, der må da være noget der er helt utæt, jeg har tjekket reed valven den ser helt tæt ud, det sidste jeg mangler er simmer ringen, det er ikke lige så nemt at få det sving hjul af.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hjælp PHO Hot 50

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg misforstod dig. Jeg tænkte på låsering.

Prøv og check simmerringen i venstre side, inde bag variatoren, jeg tror mere det er den som kan hoppe ud.
Jeg tror nok den i højre side er sat i indefra så den kan vist ikke hoppe ud.

Det kan være du ikke behøver at skrue remskiverne af, prøv om du ikke kan tager nogen fingre ind bag remskiverne så kan det være du kan mærke om simmerringen er røget ud.

Her er hvad der står i Big Max servicemanualen ved manglende kompression.
kompression.jpg
kompression.jpg (133.04 KiB) Vist 7467 gange
Brugeravatar
Fut
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. april 2010 19:31
Scootere: Funtec scootcar
Geografisk sted: Renge på Stevns

Re: Hjælp PHO Hot 50

Ulæst indlæg af Fut »

Det er meget almindeligt med kun en stempelring på tunsæt af en vis størrelse. Ved de ekstremt høje omdrejninger der kommer er modstanden i stempelring større end tabet ved kun en ring.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Hjælp PHO Hot 50

Ulæst indlæg af Jps »

Fut skrev:Det er meget almindeligt med kun en stempelring på tunsæt af en vis størrelse. Ved de ekstremt høje omdrejninger der kommer er modstanden i stempelring større end tabet ved kun en ring.
Så er vi oppe i "baneracetun", når der kun er een stempelring i. Jeg kørte selv med sportstun ( 47mm Trophykit med 2 ringe på stemplet) i 9 år på den gamle big, og omdrejningerne kom aldrig over 8.000.
Besvar