Jps skrev: ↑14. august 2017 13:17
Fandt rust i sikringsholderen og på det ene "ben". Mærkeligt jeg ikke så det første gang, jeg havde den åben Sikringen faldt så fra hinanden, da jeg tog den ud. Og de nye fra Thansen er for lange, så måtte lave plads i holderen til den. Batteriet var så nede på 11,73 og med tænding på 12,03. Mon det batteri, er klar til udskiftning?
http://exide.dk/wp-content/uploads/site ... else-1.pdf
Her er lidt om hvilespænding i et batteri, om din spænding er for lav, er lidt svært at sige, for der har jo været problemer med strømmen og det er ikke sikkert at det har været ladet ordentlig, så hold øje med det, hvis den kan starte så virker det jo til formålet, og du har kick i nødstilfælde.
Lys og ur er 2 forskellige sikringer, og ud fra din beskrivelse er der fejl på begge systemer, så se det ordentlig efter, dårlige forbindelser i et multistik udvikler varme, og når stikkene bliver varme, så får du spændingsfald.
hvis du måler fra plus på bat til plus på forbrugeren (og minus til minus), når der er forbrug pære, starter mm, så kan du se spændingsfaldet, og max er ca 5%, mister du mere, så har du en dårlig forbindelse. (tabet kan så opstå efter lidt tid, som du oplever det og vende tilbage, når det er kold igen)
Der er også noget med at uret stjæler strøm (selvom det ikke er meget) fra batteriet, når alt er slukket.
Der er både et lille forbrug og selvafladning.
Men glem det, indtil du har fået styr på at den pludselig mister lys og ikke vil starte.
supercharger skrev: ↑15. august 2017 15:16
Hvilken type sikring og holder valgte du så at montere?
Det er en glassikring og holderen er den, der var der i forvejen. Men har købt fladsikringer og holdere, hvis den smutter igen. Har forøvrigt renset stelforbindelsen.
Kymco'en blev igår vasket godt igennem under et skybrud, og tjekkede idag om der var kommet vand ned til sikringerne. Der var kommet en lille smule, trods det stod ned i stænger i et par timer. Men sikringen holder da heldigvis stadig. Skal ha' fundet på en måde, at gøre batterirummet vandtæt på.
Ved ikke hvordan batterirummet er lukket men er det ikke muligt at lægge en tynd gummiring ned hvor dækslet monteres så vand ikke kan komme ned fra oven af ?
tiggi skrev: ↑18. august 2017 10:31
Ved ikke hvordan batterirummet er lukket men er det ikke muligt at lægge en tynd gummiring ned hvor dækslet monteres så vand ikke kan komme ned fra oven af ?
Også det jeg tænkte på mht en gummiring Låget er skruet fast med 2 skruer på skjoldet med de V formede lufthuller. Og på låget er der 3 låseflapper (i mangel af bedre ord) som går ind i nogle huller. Men det er så ikke helt tæt.
Hvis det er sikringerne der er hovedproblemet var der den mulighed at trække et stykke krympeplast(rør) over hvis du har og en lille strip strammet til i begge ender , koster så en strip eller 2 når sikring springer men di fåes til småmønter overalt. Så burde de våde sikringer forblive tørre løser dog ikke vand i batterirummet .