Min "nye" Agility - Styling og udstyr.

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Min "nye" Agility - Styling og udstyr.

Ulæst indlæg af Kymconørden »

AV, røg lige i en fotofælde på en tur gennem Ishøj forleden. :o
Det var nu ikke politiets foto-vogn der filmede, men derimod TV-Ishøj vedrørende et indlæg om højhastigheds-banen der netop bygges på derude.
3:30 inde i videoen går det løs!
https://www.youtube.com/watch?v=eL24h-Rr5ic
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Sjovt :)
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang

Ja, det var da pudsigt. Han lignede i øvrigt en strisser med mørkt tøj, blå varevogn, oppe på en bro, og med et stort 3-benet stativ... :?

Jeg har sgu fået dame på! :love:
Ja, bogstavlig talt sidder der om sommeren en blid damestemme og guider mig nænsomt gennem landskabet samtidig med at hun viser kort :clap:
Hun er efterhånden en oldsag og kender ikke nyere veje, rundkørsler, div omlægninger osv, men kender da stadig det meste.
Knappen "hjem" er skøn når man er ved at blive træt, eller ikke aner hvor man er. Straks begynder den guidede tur hjemad.

Cykelcomputeren kom på som noget af det første. Scooterens eget speedometer viser alt efter farten mellem 5 og 10 km/t for meget.
Til fx måling af benzinforbrug og evt. forbedret topfart er den uundværlig. Samtidig har den jo tid, max, gennemsnit, triptæller osv.

Et Ur manglede af en eller anden grund på Agilityen? Så et gammelt digitalur fra skuffen er limet på en lille alu-plade der er spændt sammen med spejlet. Nu kan jeg altid se hvor sent jeg er på den, og hvad dag det egentlig er. :lol:
IMG_1132a.jpg
IMG_1132a.jpg (340.16 KiB) Vist 9181 gange
Lysdioder er jeg blevet lidt pjattet med. Som indikatorer og belysning er de fede og bruger intet strøm at tale om.

De øverste dioder var i starten blinklys-indikator, med en grøn i hver side, fordi cykelcomputeren dækkede for de originale.
For tiden viser de grønne hhv håndvarme og led-positionslys er tændt. De 2 røde er ledige. Overvejer at koble en af de røde til bremselyset for sjov. Det er jo altid rart at se om man er ved at bremse. :crazy:

I speedometeret viser den grønne at der er tænding på, og den røde er advarsel om at sidestøttebenet er ude.
På styre-stammen kommer en rød alarm-indikator til syne når styret drejes ud til brug af "ratlåsen". Den viser at alarmen er aktiveret, og er en ekstra kraftig lysdiode.

Den seneste lysdiode der lige er kommet på, er den gule over cykelcomputeren. Som forsøg sidder den på en lille "arm" monteret på gps-holderen, og kan slås op om dagen. Det er jo specielt om natten man kan gi den lidt gas uden at genere nogen, så der manglede klart lidt natte-lys på hastigheden.

I øvrigt skal almindelige løse lysdioder blot have en modstand på 1K-ohm loddet på, og så er de klar til 12 volt. :thumbup:
IMG_1708a.jpg
IMG_1708a.jpg (231.4 KiB) Vist 9181 gange
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang

Så kom der endelig en ordentlig kædelås på udstyrs-listen!
Har alt for længe kun brugt den lille sølle cykelwire der kan klares med en go bidtang eller en lomme-boltsaks.
Men det skulle gerne være slut nu.
En hærdet 10mm kæde med dirkefri låsesystem burde da kunne holde amatør-tyven lidt på afstand.
Den er dejlig lang, 150cm, så den kan nå det meste og fungerer også som et udmærket slagvåben. :lol:
I forretningen havde de skisme hængt låsene under det forkerte skilt så jeg fik den for 199.- :thumbup:
Jeg håber at kunne få lov at beholde min scooter lidt endnu. Det ville være rart. Dumme tyv!
IMG_3464.jpg
IMG_3464.jpg (416.21 KiB) Vist 8973 gange
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang

Der var efterhånden ikke meget styling over den hvide bag-fjeder mere.
Det hurtige tynde lag hvid den fik i sin tid, kunne ikke klare flere vintre, og den var bare grim.
Mens den stadig sad og rustede videre, blev 2006er fjedren renset grundigt for rust og maling, og fik 3 gode lag sort Hammerite
som rust-beskyttelse.
Jeg håbede så egentlig at en sort fjeder ville klæde scooteren, men nej det var ikke ligefrem pænt.
Det så helt ”tomt” ud. Den skulle gøres hvid. :!:
dæmp.png
Hva med tape!?
Når nu tapen på fælgkanterne har holdt så fint, mon så ikke osse fjederen... :think:
En forsigtig tur med den gode bløde isoler-tape hele vejen op, og så var den pludselig hvid.
Ved at strække tapen tilpas, kunne den ligesom smyge sig om den runde facon, så både overdel og underdel kom på plads.
IMG_3535a.jpg
IMG_3535a.jpg (307.84 KiB) Vist 8917 gange
Det hjalp skisme, så kom der igen noget fjeder-tryk på scooten.
Fjedren virker ligesom lidt lettere i udtrykket nu når indersiden er sort, og kun ydersiden er hvid.
En underlig slags 2-delt man først bemærker tæt på.
Men hva, det tog 10 minutter og kostede ca 7kr og nu ligner den sig selv igen. :thumbup:
IMG_3546a.jpg
IMG_3546a.jpg (276.76 KiB) Vist 8917 gange
Brugeravatar
Supercharger
9. Rang
9. Rang
Køretøjer: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t.
Geografisk sted: Sjælland

Ulæst indlæg af Supercharger »

Kymconørden: Hvorfor lavede du ikke en "Wheelie" til ære for fotografen?? 8-) :lol:
Brugeravatar
Iversen
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: Kymco agility 50. 2007 sort

Ulæst indlæg af Iversen »

Må jeg spærgerligt hvorden du har fået din plastic så sort igen?
Brugeravatar
Iversen
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: Kymco agility 50. 2007 sort

Ulæst indlæg af Iversen »

Hvordan har du fået din plastic så sort?
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang

Først er den vasket grundigt med sæbevand (opvaske sæbe) og så har den fået silicone-spray fordelt med en klud.
Vinyl-frisk-op til biler virker også fint.
Et før/efter eksempel:
http://scootergrisen.org/forum/viewtopic.php?f=5&t=1743
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis det var mig ville jeg ikke putte silikone eller ligende på de steder man har kontakt med fordi så kan man glide.
Besvar