Det kan også have noget at gøre med at der bare ikke er så varmt længere så luften er koldere.

Uden det låg bliver en del af den varme luft blæst op lige foran indsugningen når man kører uden snabel på indsugningen. Med det dæksel bliver køleluften i stedet først blæst ud på undersiden af motoren, ved udstødningen, og der er derfor mindre varm luft i indsugningen.scootergrisen skrev:Hvordan kan indsugningsluften bliver koldere af og sægge det plastiklåg på ?
På min scooter er der heller ikke det låg som om det er med vilje de ikke har sat det på eller måske har de glemt det eller sparet det væk.
Jeps, dette vil nok være et godt sted at snakke om sådan noget som trykbølger og andet sjovt der har indflydelse på luftstrømmene.scootergrisen skrev:Har lige sat rent luftfilter på min scooter også ser jeg at min indsugningskanal måske også er begrænset.
Der er sådan et indhak som jeg altid har tænkt på skulle være til at gaskablet kunne ligger der det passer det cirka med men det kan da måske også være et indhak, det må være gøre diameteren mindre, nu fik jeg ikke lige mærkt derinde og det går ind men det ligner det da.
Kan da godt være det ikke betyder noget i virkeligheden fordi det stykke plastik hvor luften først ind med det er et firkantet hul som er ret meget mindre
Det er meget muligt at den vil kunne få mere luft og yde mere af den grund, men det er kun, hvis det originale ikke er optimalt i forvejen.balle skrev:Jeg har en lille sjov tanke vedr. min Yamaha Neos4. Der findes på markedet 2 sæt med større cylinder, et Malossi med hele pivtøjet og et Polini med bare cylinder OG et rør fra luftfilter til indsugning. En større cylinder vil alt andet lige kræve mere luft, men hvad mon der vil ske hvis man bare monterer indsugningsrøret på den originale cylinder? Hvis den originale cylinder KAN trække mere luft må der vel ske noget, hvis altså indsprøjtningen formår at give mere benzin. Og det må den jo kunne, i hvert fald med en større cylinder. Nå, blot nogle tanker, som nok aldrig bliver ført ud i livet.
Venligst Erik.