Dengang vores batteri var nyt var det muligt for mig (105 kg) og kører ca 26 km på en tur ind til byen og tilbage igen med max 7 m/s modvind den ene vej og stadig have 10-15% tilbage på tanken. Ved 5000 km på klokke kunne batteriet kun holde ca 18-20% km før den orange lampe tændes ved 10%.ThomasLM skrev: ↑4. maj 2023 08:37 Hej
Vil da lige komme med en lille kommentar på, hvordan jeg oplever rækkevidden. Men helt overordnet, så kan man, efter min erfaring, ikke komme i nærheden af 45 km på en opladning (i hvert fald ikke som jeg bruger scooteren).
Jeg kører typisk et sted mellem 30 og 35 km, pr. opladning i Power. Jeg kører en rute på cirka 17 km, jeg har mellem 40% - 60% tilbage på batteriet (oftest rammen jeg cirka 50%), efter de 17 km. Desuden oplever jeg, at den er vildt følsom overfør blæsevejr og påklædning (fx store flagrende bukser eller jakke, altså øget modvind, vægt spiller helt sikkert også ind, jeg vejer omkring 84 kg.).
Har du prøvet og køre de 30 til 35 km eller er det noget du regner ud efter "tankmåleren" ?
Det er nemlig min erfaring at 10% efter "tankmåleren" kun leverer de halve km af hvad der kan køres på de samme 10% med fuldt opladet batteri.
Det er korrekt at både påklædning og vindens styrke/retning betyder meget for strømforbruget, men jeg er også blevet ret overbevist om at antallet af bakker/deres stejlhed betyder en del, også selv om man starter og ender i samme højde over havet. Med hensyn til vægten af chaufføren giver det ikke den helt store forskel om chaufføren vejer 57 kg eller 105 kg.
ECO mode betyder bare det går noget så langsomt og man skal skubbe på hver gang man skal op af en bakke. Jeg har ikke oplevet den mode giver mere end ca 10% længere rækkevidde de 3-4 gange det er prøvet. Det passer faktisk ret godt med det antal km der kan opnås på en 30 km's udgave af samme køretøj, når man tager i betragtning at en 45 km/t trækker temmelig dårligt i ECO mode.
Hilsen Leif.