Baddi@ Min topbox sidder forholdsvis langt tilbage, så kommer der mere end 3 kg i boxen føles forenden og styringen meget løs - som om forgaflen sad løs.Baddi skrev:Det var da smart med nogle "bløde" skjolde, som ikke splintrer.
Jeg tænker dog på hvordan du mener med "let i styringen"? Når jeg har læsset alt for meget vægt om bagi topboksen på min agility har let nok været det sidste ord jeg ville bruge om det.
2012 Honda Vision 4T (AF72)
- Katana
- 9. Rang
- Indlæg: 458
- Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
- Køretøjer: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
- Geografisk sted: Randers
Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)
- Kymconørden
- 11. Rang
- Indlæg: 1264
- Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
- Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008
Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)
Sava kan det der med dæk. På min Agility sad der heldigvis spritnye Sava MC32 WinScoot da jeg købte den brugt. Mægtig fine dæk, langt fra T-HansenKatana skrev:..og bagpå helt nyt Sava MC38 MaxScoot 100/90-14.
- Katana
- 9. Rang
- Indlæg: 458
- Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
- Køretøjer: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
- Geografisk sted: Randers
Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)
Min benzinøkonomi er væsentlig forbedret efter Malossi variatoren kom på igen.
Som lovlig EU45 kørte Honda'en gennemsnitligt 45,5 km/l - de sidste tal MED ulovlig variator ser sådan ud : 47,8 km/l, 49,1 km/l, 50,0 km/l, 48,02 km/l og 47,86 km/l.
Mht. mit dækskifte til 100/90-14 bagpå, så fungere det ikke helt som håbet. Det bredere dæk har tendenser til at "fange" langsgående riller i asfalten - det føles bestemt ikke behageligt.
Ved næste dæksæt går jeg derfor tilbage til 90/90-14 både for og bag. Den eneste fabrikant der kan levere et bagdæk i den dimension er Heidenau K66 eller K81.
Som lovlig EU45 kørte Honda'en gennemsnitligt 45,5 km/l - de sidste tal MED ulovlig variator ser sådan ud : 47,8 km/l, 49,1 km/l, 50,0 km/l, 48,02 km/l og 47,86 km/l.
Mht. mit dækskifte til 100/90-14 bagpå, så fungere det ikke helt som håbet. Det bredere dæk har tendenser til at "fange" langsgående riller i asfalten - det føles bestemt ikke behageligt.
Ved næste dæksæt går jeg derfor tilbage til 90/90-14 både for og bag. Den eneste fabrikant der kan levere et bagdæk i den dimension er Heidenau K66 eller K81.
- Baddi
- 8. Rang
- Indlæg: 320
- Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
- Køretøjer: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning - Geografisk sted: Fyn
Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)
Så op til 50 km/l med ubegrænset variator. Har du kørt agressiv kørsel eller forsøgt at køre økonomisk?Katana skrev:Min benzinøkonomi er væsentlig forbedret efter Malossi variatoren kom på igen.
Som lovlig EU45 kørte Honda'en gennemsnitligt 45,5 km/l - de sidste tal MED ulovlig variator ser sådan ud : 47,8 km/l, 49,1 km/l, 50,0 km/l, 48,02 km/l og 47,86 km/l.
Mht. mit dækskifte til 100/90-14 bagpå, så fungere det ikke helt som håbet. Det bredere dæk har tendenser til at "fange" langsgående riller i asfalten - det føles bestemt ikke behageligt.
Ved næste dæksæt går jeg derfor tilbage til 90/90-14 både for og bag. Den eneste fabrikant der kan levere et bagdæk i den dimension er Heidenau K66 eller K81.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)
Fedt med næsten 50 km/liter.
Kender godt det med de langsgående striber på banen det er ret irriterende. Har dog ikke tænkt på at det kunne være på grund af dækket. Har du korrekt dæktryk ?
Jeg kan ikke anbefale Heidenau, det dæk jeg købte der var mønsteret skævt selvom dækket sad rigtigt på fælgen. Hvis jeg stod op og kiggede på midterlinien i dækket så gik det fra side til side. Ved ikke om det kunne være dækket er blevet forkert opbevare hvis der har ligger noget oven på det men jeg skal ikke have det dæk igen.
Kender godt det med de langsgående striber på banen det er ret irriterende. Har dog ikke tænkt på at det kunne være på grund af dækket. Har du korrekt dæktryk ?
Jeg kan ikke anbefale Heidenau, det dæk jeg købte der var mønsteret skævt selvom dækket sad rigtigt på fælgen. Hvis jeg stod op og kiggede på midterlinien i dækket så gik det fra side til side. Ved ikke om det kunne være dækket er blevet forkert opbevare hvis der har ligger noget oven på det men jeg skal ikke have det dæk igen.
- Katana
- 9. Rang
- Indlæg: 458
- Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
- Køretøjer: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
- Geografisk sted: Randers
Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)
Baddi @ Aggressiv kørsel er ikke mulig på sådan en flad 50 cc 4 takter. Jeg kører på samme måde som da den var lovlig. Dvs hurtig op i fart, og derefter gashåndtaget på halv eller kvart gas.
Scootergris @ Ja, trykket er korrekt : 2,25 Bar bagpå og 2,0 Bar foran. Jamen skal jeg have et ægte bagdæk i 90/90-14, er der ikke andet at vælge mellem. KUN Heidenau kan levere dæk der er beregnet som bagdæk i den korrekte størrelse.
Du skulle have kontaktet Heidenau reifenwerk med din oplevelse.
Scootergris @ Ja, trykket er korrekt : 2,25 Bar bagpå og 2,0 Bar foran. Jamen skal jeg have et ægte bagdæk i 90/90-14, er der ikke andet at vælge mellem. KUN Heidenau kan levere dæk der er beregnet som bagdæk i den korrekte størrelse.
Du skulle have kontaktet Heidenau reifenwerk med din oplevelse.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)
Gider ikke skrive til dem det var også et meget tyndt dæk så ville ikke syntes så god om det selvom det ikke var skævt.
Der var så også en som stak en kniv i dækket så jeg nåede ikke og køre med det særlig længe.
Der var så også en som stak en kniv i dækket så jeg nåede ikke og køre med det særlig længe.
Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)
Katana skrev:Baddi @ Aggressiv kørsel er ikke mulig på sådan en flad 50 cc 4 takter. Jeg kører på samme måde som da den var lovlig. Dvs hurtig op i fart, og derefter gashåndtaget på halv eller kvart gas.
Scootergris @ Ja, trykket er korrekt : 2,25 Bar bagpå og 2,0 Bar foran. Jamen skal jeg have et ægte bagdæk i 90/90-14, er der ikke andet at vælge mellem. KUN Heidenau kan levere dæk der er beregnet som bagdæk i den korrekte størrelse.
Du skulle have kontaktet Heidenau reifenwerk med din oplevelse.
Men du kører vel lidt hurtigere? Jeg synes det er dejligt at holde ca. 60km/t på speedometeret istedet for 49, og så med lavere omdr. og en forbedret benzinøkonomi. Jeg drejer heller ikke håndtaget i bund; har på fornemmelsen at det gir`minimalt men sparer lidt på dråberne. Mine 2 sidste målinger, som ganske vist har været på langture, har vist mindst 53km/l.
Venligst Erik.
- Katana
- 9. Rang
- Indlæg: 458
- Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
- Køretøjer: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
- Geografisk sted: Randers
Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)
Jo, det gør jeg. Specielt op ad bakker er det rart at kunne dreje gashåndtaget, og opleve accelrationen.
Min scooter har jo lidt mere at slæbe end din har, derfor de forholdsvis lave km/l tal.
Jeg har endnu ikke nået over 50 km/l og forventer det heller ikke.
PS. Har du set søndagens vejrudsigt? - den ser ikke lovende ud!.
Min scooter har jo lidt mere at slæbe end din har, derfor de forholdsvis lave km/l tal.
Jeg har endnu ikke nået over 50 km/l og forventer det heller ikke.
PS. Har du set søndagens vejrudsigt? - den ser ikke lovende ud!.
- Baddi
- 8. Rang
- Indlæg: 320
- Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
- Køretøjer: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning - Geografisk sted: Fyn
Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)
Katana skrev:Baddi @ Aggressiv kørsel er ikke mulig på sådan en flad 50 cc 4 takter. Jeg kører på samme måde som da den var lovlig. Dvs hurtig op i fart, og derefter gashåndtaget på halv eller kvart gas.
Scootergris @ Ja, trykket er korrekt : 2,25 Bar bagpå og 2,0 Bar foran. Jamen skal jeg have et ægte bagdæk i 90/90-14, er der ikke andet at vælge mellem. KUN Heidenau kan levere dæk der er beregnet som bagdæk i den korrekte størrelse.
Du skulle have kontaktet Heidenau reifenwerk med din oplevelse.
Jo det kan man da.
Agressiv kørsel er dog mest med når man bremser på sådan en maskine. På indsprøjtningsmaskiner vil de stoppe al benzingivning hvis man lukker helt for gashåndtaget indtil man er nede omkring tomgangsomdrejninger. Derfor bruger man meget mindre benzin hvis man 50 meter før et lyskryds hvor der er rødt slipper helt for gashåndtaget og lader den motorbremse mens man triller frem til lyskrydset så man kun lige skal give det sidste med bremsen for at stoppe.
Agressiv kørsel der er jo så at komme med fart på hele vejen hen til lyskrydset for så 10 meter fra det at slippe gassen og bremse.
Også ser jeg nogen der når de skal til venstre i et lyskryds bare giver fuld hammer for at komme hen til hjørnet før cyklisterne der alligevel skal lige over. Det kalder jeg også agressiv kørsel.