vga explora 4t Euro2 tager ikke gas, Update

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Landbo
12. Rang
12. Rang
Indlæg: 1640
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: vga explora 4t Euro2 tager ikke gas, Update

Ulæst indlæg af Landbo »

krammemanden skrev: 26. oktober 2024 15:58 Håber sku der sidder et klogt hoved herinde... (i er jo superkloge, skal bare finde der kan hjælpe mig)

Alt i brændstoflinjen er skiftet, benzinhane, slanger, benzinfilter, karburator, studs mellem karb og motor, vacuumslange, og nyt 100 oktan E5 benzin.

Ventiler justeret, ind 0,08 og ud 0.1

Original udstødning

Starter op straks, både på el-starter og kickstarter. Holder fint tomgang også i længere tid, men når der gasses op - uanset hurtig eller langsom - så går den fint op i omdrejninger, men efter 20-30 sekunder dør den langsomt ud, slippes gassen, går den i tomgang og går jævnt. Holdes gassen oppe går den ud, som om den bliver kvalt.

Den har kørt flere ture på 30-40 km uden problemer, og det her opstod da den stod ubrugt i mere end en måned.
Den har kørt i alt ca 5000 km
Fejlbeskrivelsen passer fint med der ikke kommer nok benzin til svømmerhuset på karburatoren når motoren skal køre med et højere omdrejningstal. Prøv lige og hoppe på nakken af dyret og køre en kort tur for at kontrollere om motoren dør næsten øjeblikkelig. Du må stadig have et problem med benzintilførslen et eller andet sted.

Det er vel ikke sådan at tanken er fyldt med mow og/eller rust så benzinfilteret allerede er stoppet til ?

Øh, tanken er vel ikke ved at være tom ?

Hilsen Leif.
Brugeravatar
krammemanden
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 17
Tilmeldt: 9. november 2023 20:52
Køretøjer: baotian BT49QT-9 fra 2019

Re: vga explora 4t Euro2 tager ikke gas, Update

Ulæst indlæg af krammemanden »

Landbo skrev: 26. oktober 2024 16:55
Fejlbeskrivelsen passer fint med der ikke kommer nok benzin til svømmerhuset på karburatoren når motoren skal køre med et højere omdrejningstal. Prøv lige og hoppe på nakken af dyret og køre en kort tur for at kontrollere om motoren dør næsten øjeblikkelig. Du må stadig have et problem med benzintilførslen et eller andet sted.

Det er vel ikke sådan at tanken er fyldt med mow og/eller rust så benzinfilteret allerede er stoppet til ?

Øh, tanken er vel ikke ved at være tom ?

Hilsen Leif.
Tanken er halv fyldt.
Da jeg skiftede benzinhanen, lod jeg benzinen løbe igeenem et par gange netop for at sikre mig der ikke lå skidt i bunden.
Men havde samme tanke, om den måske manglede benzin "over tid" ved højere omdrejninger. Men den har for helv... helt ny brændstofsystem.
Har i øvrigt prøvet at skrue op og ned for luft blandeskruen - uden succes.
Brugeravatar
Landbo
12. Rang
12. Rang
Indlæg: 1640
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: vga explora 4t Euro2 tager ikke gas, Update

Ulæst indlæg af Landbo »

krammemanden skrev: 26. oktober 2024 23:18
Landbo skrev: 26. oktober 2024 16:55
Fejlbeskrivelsen passer fint med der ikke kommer nok benzin til svømmerhuset på karburatoren når motoren skal køre med et højere omdrejningstal. Prøv lige og hoppe på nakken af dyret og køre en kort tur for at kontrollere om motoren dør næsten øjeblikkelig. Du må stadig have et problem med benzintilførslen et eller andet sted.

Det er vel ikke sådan at tanken er fyldt med mow og/eller rust så benzinfilteret allerede er stoppet til ?

Øh, tanken er vel ikke ved at være tom ?

Hilsen Leif.
Tanken er halv fyldt.
Da jeg skiftede benzinhanen, lod jeg benzinen løbe igeenem et par gange netop for at sikre mig der ikke lå skidt i bunden.
Men havde samme tanke, om den måske manglede benzin "over tid" ved højere omdrejninger. Men den har for helv... helt ny brændstofsystem.
Har i øvrigt prøvet at skrue op og ned for luft blandeskruen - uden succes.
Det du kalder luftblandeskruen, er formodentlig blandings/justerskruen til når motoren går i tomgang og skal justeres så motoren går hurtigst i tomgang og så justeres 1/8 til 1/16 omgang ud og hver gang der justeres på tomganghastigheden skal den efterjusteres. Den omtalte "luftblandingsskrue" virker som en justerbar dysse på tomgangskarburatoren i karburatoren. Den burde ikke have indflydelse på blandingen ved højere motoromdrejninger.

Der må være noget du overser mellem tank og karburator. Prøv at føde karburatoren med benzin direkte fra en lille tragt du stikker direkte i et frisk stykke benzinslangen og se om det ikke ændre noget.

https://www.harald-nyborg.dk/tragt-4-st ... arItemsWeb

Hilsen Leif.
Besvar