Jps skrev: ↑20. april 2022 13:52
Så kom der svar, fra forhandleren. Jeg kan ikke bruge et horn fra THansen, idet det kun er 12 volt. Hornet i "Elf'en", er på 72 volt.
En "ulykke" kommer sjældent alene Nu er det højre gaffelben, blevet utæt ved simmeringen. Sidste gang det skete for godt et år siden, var det det venstre. Utætheden kan ses som en oliering på gaffelbenet, og plet på asfalten
Jps skrev: ↑22. april 2022 20:02
En "ulykke" kommer sjældent alene Nu er det højre gaffelben, blevet utæt ved simmeringen. Sidste gang det skete for godt et år siden, var det det venstre. Utætheden kan ses som en oliering på gaffelbenet, og plet på asfalten
Ja det er uheldigt. Sidste gang jeg skilte et Kigøjsisk forgaffelben af, var den øverste forsegling på benet en helt almindelig billig simmerring. Efter udskiftning var gaffelbenet tæt endnu et par år. Det der splitter forsejlingen af er rustpletter på det forkromede rør hvor glideren køre over. Derfor er det ikke nogen dårlig ide og holde røret fri for mow jævnligt og samtidigt smøre smørefedt på røret. Og ja, ved godt det ikke er he****** nemt og komme til på stedet.
Jps skrev: ↑22. april 2022 20:02
En "ulykke" kommer sjældent alene Nu er det højre gaffelben, blevet utæt ved simmeringen. Sidste gang det skete for godt et år siden, var det det venstre. Utætheden kan ses som en oliering på gaffelbenet, og plet på asfalten
Ja det er uheldigt. Sidste gang jeg skilte et Kigøjsisk forgaffelben af, var den øverste forsegling på benet en helt almindelig billig simmerring. Efter udskiftning var gaffelbenet tæt endnu et par år. Det der splitter forsejlingen af er rustpletter på det forkromede rør hvor glideren køre over. Derfor er det ikke nogen dårlig ide og holde røret fri for mow jævnligt og samtidigt smøre smørefedt på røret. Og ja, ved godt det ikke er he****** nemt og komme til på stedet.
Hilsen Leif.
Det var måske en god idé at give den blanke del af forgaflen noget smørelse, der modvirker rust. Men de ser dog begge rene ud pt. Dvs. ingen rustpletter eller andet skidt. Jeg tror nu, at grunden til de simmerringe bliver utætte, er alle de bump (huller) der forefindes på veje og cykelstier. Plus det, at der ved min indkørsel, er en kantsten som "bilen" skal op over. Kan tage nogle billeder af det på et tidspunkt
Kantstenen er vel 5-6 cm høj, og burde egentligt ikke udgøre nogen risiko for defekt simmerring, når jeg kun køre max 5 km/t ind over den.
Billedet af fælg/dæk viser at den har smidt lige lovlig meget olie. Det skyldes nok en idé jeg fik, med at bruge noget gaffatape og en plastikrulle(skåret over)til at montere oven på gummibeskyttelsen på gaffelbenet.
Det er så pillet af igen. Billede 3 af gaffelbenene, viser så ikke den oliering, det hele startede med. Benene koster så vidt jeg husker 800 kr stykket. Hertil kommer jo så prisen for af og påmontering af benene. Så små 3000 kr vil jeg tro det koster
Jps skrev: ↑24. april 2022 19:33
Så der lidt billeder.
Kantstenen er vel 5-6 cm høj, og burde egentligt ikke udgøre nogen risiko for defekt simmerring, når jeg kun køre max 5 km/t ind over den.
Billedet af fælg/dæk viser at den har smidt lige lovlig meget olie. Det skyldes nok en idé jeg fik, med at bruge noget gaffatape og en plastikrulle(skåret over)til at montere oven på gummibeskyttelsen på gaffelbenet.
Det er så pillet af igen. Billede 3 af gaffelbenene, viser så ikke den oliering, det hele startede med. Benene koster så vidt jeg husker 800 kr stykket. Hertil kommer jo så prisen for af og påmontering af benene. Så små 3000 kr vil jeg tro det koster
Kantstenen har næppe noget og gøre med at gaffelbenet er blevet utæt. Men gætter på det er dit højre gaffelben der er utæt grundet det rust der er at se på gaffelrøret.
Nej, tror næppe din "ide" er skyld i gaffelbenet er blevet utæt hvis gummiskraberingen stadig er intakt.
Hmm, at hæve betaling for en halv dags arbejde til og udskifte et gaffelben er svindel set gennem mine briller, når arbejdet kan gøres på ca en time. Det er nogle forkerte mennesker du sender arbejdet til hvis din formodning holder stik.
Jps skrev: ↑24. april 2022 19:33
Så der lidt billeder.
Kantstenen er vel 5-6 cm høj, og burde egentligt ikke udgøre nogen risiko for defekt simmerring, når jeg kun køre max 5 km/t ind over den.
Billedet af fælg/dæk viser at den har smidt lige lovlig meget olie. Det skyldes nok en idé jeg fik, med at bruge noget gaffatape og en plastikrulle(skåret over)til at montere oven på gummibeskyttelsen på gaffelbenet.
Det er så pillet af igen. Billede 3 af gaffelbenene, viser så ikke den oliering, det hele startede med. Benene koster så vidt jeg husker 800 kr stykket. Hertil kommer jo så prisen for af og påmontering af benene. Så små 3000 kr vil jeg tro det koster
Kantstenen har næppe noget og gøre med at gaffelbenet er blevet utæt. Men gætter på det er dit højre gaffelben der er utæt grundet det rust der er at se på gaffelrøret.
Nej, tror næppe din "ide" er skyld i gaffelbenet er blevet utæt hvis gummiskraberingen stadig er intakt.
Hmm, at hæve betaling for en halv dags arbejde til og udskifte et gaffelben er svindel set gennem mine briller, når arbejdet kan gøres på ca en time. Det er nogle forkerte mennesker du sender arbejdet til hvis din formodning holder stik.
Hilsen Leif.
Ja der er vist lidt rust på benet.
Den bliver sendt til forhandleren af modellen. Det er eneste mulighed jeg har. Og han arbejder jo ikke gratis.
Slib rusten væk med sammenkrøllet alufolie, og rens godt efter konstant, så du ikke sliber med et lag rust mellem folie og krom, bagefter gør du så rørene helt rene, og smører dem ind i lidt syrefri olie, så er der en chance for, at oliespildet aftager, eller endda helt stopper, hvis pakdåsens læber ikke er blevet ødelagt for meget..
Kromlaget er så hårdt, at alufoile ikke vil ridse dem, til forskel for ståluld, som kan ridse...
Jeg vil tro at halvdelen af Lollands unge drenge kan skifte de forgaffelrør for dig, til en langt lavere pris, prøv at søg efter en sådan på DBA eller GOG, det har mange før gjort med held...
Cis skrev: ↑24. april 2022 23:15
Slib rusten væk med sammenkrøllet alufolie, og rens godt efter konstant, så du ikke sliber med et lag rust mellem folie og krom, bagefter gør du så rørene helt rene, og smører dem ind i lidt syrefri olie, så er der en chance for, at oliespildet aftager, eller endda helt stopper, hvis pakdåsens læber ikke er blevet ødelagt for meget..
Kromlaget er så hårdt, at alufoile ikke vil ridse dem, til forskel for ståluld, som kan ridse...
Jeg vil tro at halvdelen af Lollands unge drenge kan skifte de forgaffelrør for dig, til en langt lavere pris, prøv at søg efter en sådan på DBA eller GOG, det har mange før gjort med held...
Tror næppe der er unge, der kan skifte forgaffelben på en kabine scooter. Den skal sikkert op på en slags lift, før de ben kan tages af. Så hellere lade en mekaniker der har prøvet det før, gøre det. Det andet vll jeg prøve, på et tidspunkt