VGA Explora starter og kører dårligt?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
dixie23
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 6
Tilmeldt: 8. oktober 2018 16:48
Scootere: VGA Explora

Re: VGA Explora starter og kører dårligt?

Ulæst indlæg af dixie23 »

Bare lige en lille update for god ordens skyld.

Det med startproblemer viste sig at være ventilerne der skulle stilles, jeg kan desværre ikke opgive jer spillerum, da jeg fik en til at gøre det som har styr på det.
Kan tydeligt høre forskel, og at de klikker noget mere end tidligere, dvs. åbner mere end før. Den starter nu med det samme på elstart, og holder tomgang med det samme. Glædeligt :-)
Derudover har jeg skiftet slangen fra udstødning til indsugning, da der var en revne i den. Om det har haft indflydelse ved jeg ikke.

Jeg er ikke ude over mit ladeproblem endnu, men det må blive næste skridt. Er ikke nogen haj til at måle på den, så må nok have noget hjælp der også, eller ihvertfald ret udførlige instruktioner for en nybegynder herinde ;-)
(en lille sidebemærkning er at jeg har kørt uden begrænsning flere måneder, dvs. den ledning der går til en føler for omdrejninger er pillet fra. Jeg har prøvet at gøre den "lovlig" igen, men det afhjalp ikke ladeproblemet/afladning. Kunne man forestille sig at pga. de ekstra omdrejninger, så er en komponent brændt af pga. for meget strøm? Bare en tanke. Den kører omkring 60-65 km/t og tager virkelig ved ned af bakke, dog lader jeg den ikke køre helt ud. Den har fået skiftet batteri en gang da der stadig var garanti på, da det faldt sammen. Og jeg har selv skiftet et efterfølgende. Tænker at der må være noget der gør at batterierne står af. Pt. er løsningen at lade den manuelt en gang om måneden, så holder det, men havde da været rart at være ude over det ;-)

Jeg skiftede jo også karburatoren til en Naraku samme størrelse, den gamle havde en defekt med ikke at trykke ned på den lille ventil der lukker benzin ned i bundkarret går jeg ud fra. Jeg må sige at den har fået en helt anden motorgang
efter jeg har skiftet, og en meget mere kvik respons på gassen, samt helt jævn tomgang. Så for nogle er det måske at anbefale, og fik den nye Naraku for lidt over 400 kroner :-)

Ellers er jeg godt tilfreds med min Explora lige pt. Den går bedre end da jeg købte den :-)
(Var ellers millimeter fra at skyde den af og købe en anden, og kineserne var ikke i høj kurs her hos mig! :-D)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: VGA Explora starter og kører dårligt?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis ellers variatoren er ubegrænset så skulle det vist ikke være noget problem i at tage ledningen af så CDI-boksen ikke begrænser og køre med fuld gas.
"Faldt sammen" og "står af" siger ikke rigtigt så meget. Der skal nogen målinger til.
Batteriet er ikke laver til at blive dybdeafladt. Det er meningen det skal være opladt hele tiden så muligvis derfor de ikke holde længe.
Hvis du vil kan du bare købe en ny spændingsregulator så finde du hurtigt ud af om det hjælper.
http://www.thansen.dk/scooter-knallert- ... 422310746/
Besvar