Problem med Giantco Stealth

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3591
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Problem med Giantco Stealth

Ulæst indlæg af Jps »

Studsen i luftfilteret giver intet ved at blive fjernet. Ikke andet end mere larm, og du skal så også dyse lidt op, hvis du ikke allerede har gjort det.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11333
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Problem med Giantco Stealth

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg spurgte tidligere om du har ændret på luftfilteret men du svarede ikke.
Og ja hvis du har taget tragten ud af luftfilteret så tror jeg godt det kan være derfor.
For så ændre du jo benzin/luftblandingen.

Altså der kommer mere luft ind men ikke mere benzin hvis du ikke samtidig sætter en større hoveddyse i karburatoren.

Jeg har også prøvet at tage tragten ud på mit luftfilter også hvis jeg gad fuld gas så gik motoren nærmest ud.
Så jeg skulle give gas lidt ad gangen for at komme op i hastighed. Kan dog ikke huske om det på virkede top hastigheden.

Så prøv og sæt tragten i igen og se om den ik køre bedre.
Hvis du vil fjerne tragten så skal du også sætte en større dyse i karburatoren for at bezin/luft blandingsforholdet bevares.
Ik at jeg selv har nogen erfaring med det andet end jeg har prøvet at fjerne tragten.
Brugeravatar
E30NA
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 12
Tilmeldt: 21. december 2010 22:22
Køretøjer: Gintco Stealth

Re: Problem med Giantco Stealth

Ulæst indlæg af E30NA »

Jeg har sat en 88ér dyse i, i stedet for den std. 85ér der sad der i.
Jeg prøver og sætte den i igen, og se om det hjælper på problemet.
Brugeravatar
E30NA
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 12
Tilmeldt: 21. december 2010 22:22
Køretøjer: Gintco Stealth

Re: Problem med Giantco Stealth

Ulæst indlæg af E30NA »

kina skrev:
E30NA skrev:Hej, jeg er ny er på forumet.

Jeg har fået et problem med min Stealth efter jeg skiftede ruller og fjernede begrænsningen i variatoren.
Jeg havde samtidig karburatoren skilt ad ved membranen for at se om der sad en bøsning i plast skjoldet. Det gjorde der ikke.
Nu vil den ikke tage fuld gas i mere end et par sekunder inden den dør helt, og først kommer igen når jeg har sluppet gassen. Jeg har haft mistanke om at jeg måske havde beskadiget membranen da jeg samlede karburatoren igen, så den har jeg skiftet, men det er det samme.
Jeg har hældt karburator sprit i benzinen.

Er der en der ved eller har en idé om hvad det kan være?
Det er selvfølgelig din scooter helt og aldeles , men jeg syntes du har været hård ved den.Både rulle og variatoren det er meget .. men det er din helt og holdent.
Tænker du på de højere omdr. eller?
Efter hvad jeg kunne læse inde billig scooter, så var det det der skulle til for at få den til at trække lidt bedre. Efter hvad jeg har fundet frem til, så er den lavet som 80ccm oprindeligt og skulle køre ubegrænset fra fabrikken, så den burde nok kunne holde til at jeg fjerner begrænsningen i variatoren?

Idéen med operationen var at få den til at trække bedre og køre længere på literen. Så længe man ikke ligger og kører ubehærsket, så kan jeg ikke se at det skulle have den store betydning. Jeg vil vove den påstand at det er sundere for motoren at køre uden begrænsningen, da den ikke tager alle de omdr. når man kører de 30 man må på min.

Jeg har ikke fået den til at køre i nu, da jeg ikke har så meget tid for tiden, og ikke står og mangler den akut, men jeg skal nok skrive når jeg finder problemet, så andre kan få hjælp af tråden.
Brugeravatar
Jakob N
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 7
Tilmeldt: 24. maj 2017 17:43
Køretøjer: Pink TMS Retro 4 takt
Sort Giantco G-Buddy 4 takt
2 Vespa Ciao
1 Vespa Piaggio

Re: Problem med Giantco Stealth

Ulæst indlæg af Jakob N »

Hejsa. Havde det samme problem med min tms retro. Det var ventilerne der skulle justeres. Går ud fra din stealth er en 4 takter, så det er værd at prøve justere Ventilerne. Mener der en fin beskrivelse over hvordan her på scootergrisen.🔩🔧🔨. 😀
Besvar