Vedr. omdrejninger på PGO G-MAX 30, ved tomgang.
- Monkyman
- 5. Rang
- Indlæg: 70
- Tilmeldt: 29. september 2015 11:04
- Køretøjer: Yamaha 4 gear - 1994-1995.
Yamaha Jog - 1995-1999.
Pgo G-Max - 2015-...
Re: Vedr. omdrejninger på PGO G-MAX 30, ved tomgang.
Ps: Vil det ikke sidde anderledes på en G-MAX?
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3613
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Vedr. omdrejninger på PGO G-MAX 30, ved tomgang.
Nej for det er samme motor der sidder på DR.Big, T:Rex, Hot50, Big Max, G-Max, plus et par stykker mereMonkyman skrev:Ps: Vil det ikke sidde anderledes på en G-MAX?

- Monkyman
- 5. Rang
- Indlæg: 70
- Tilmeldt: 29. september 2015 11:04
- Køretøjer: Yamaha 4 gear - 1994-1995.
Yamaha Jog - 1995-1999.
Pgo G-Max - 2015-...
Re: Vedr. omdrejninger på PGO G-MAX 30, ved tomgang.
Så fik jeg skruet på fingerskruen.
Den var så skruet helt i bund, fra forhandlerens side.
Så er der jo IKKE noget at sige til, at den høvlede afsted med tæt på 5.000 rpm i tomgang, da jeg kørte på den i formiddags.
Da jeg kom hjem, efter en tur på ca 10km, var motoren varm, og jeg skruede fingerskruen ud, så den nu står lige under 2.000 rpm i tomgang - jeg vil skyde på tæt på 1.900 rpm, som vi skrev om i går var det bedste tal.
Efter jeg har indstillet skruen, kan omdrejningerne også nu finde ud af at falde af sig selv, når jeg slipper gassen - omdrejningerne finder nu selv ned på de små 2.000 rpm.
Skide fedt!!!
DET må sgu da også ændre mit brændstofforbrug til det bedre, ik?
Den var så skruet helt i bund, fra forhandlerens side.
Så er der jo IKKE noget at sige til, at den høvlede afsted med tæt på 5.000 rpm i tomgang, da jeg kørte på den i formiddags.
Da jeg kom hjem, efter en tur på ca 10km, var motoren varm, og jeg skruede fingerskruen ud, så den nu står lige under 2.000 rpm i tomgang - jeg vil skyde på tæt på 1.900 rpm, som vi skrev om i går var det bedste tal.
Efter jeg har indstillet skruen, kan omdrejningerne også nu finde ud af at falde af sig selv, når jeg slipper gassen - omdrejningerne finder nu selv ned på de små 2.000 rpm.
Skide fedt!!!

DET må sgu da også ændre mit brændstofforbrug til det bedre, ik?
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3613
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Vedr. omdrejninger på PGO G-MAX 30, ved tomgang.
Skriv km tallet ned næste gang du tanker benzin. Og så igen når der skal tankes på ny. Dividér tallet med antal liter der er tanket og du har km pr liter. Men den fidus kender du vel?
Grunden til, at jeg kører 34 km/l er nok den, at jeg konsekvent holder omdrejningerne, lige omkring de 7.000. Dvs, ikke fuld hane
.


- Monkyman
- 5. Rang
- Indlæg: 70
- Tilmeldt: 29. september 2015 11:04
- Køretøjer: Yamaha 4 gear - 1994-1995.
Yamaha Jog - 1995-1999.
Pgo G-Max - 2015-...
Re: Vedr. omdrejninger på PGO G-MAX 30, ved tomgang.
Kender udmålingen, og ska nok måle det
OK, det er nok derfor du holder den så godt gående pr. liter

OK, det er nok derfor du holder den så godt gående pr. liter

- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3613
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Vedr. omdrejninger på PGO G-MAX 30, ved tomgang.
Okay til det første. Og ja det er nok en af årsagerne til, at den kører så langt på literen.Monkyman skrev:Kender udmålingen, og ska nok måle det![]()
OK, det er nok derfor du holder den så godt gående pr. liter
- Supercharger
- 9. Rang
- Indlæg: 348
- Tilmeldt: 19. februar 2015 07:56
- Køretøjer: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t. - Geografisk sted: Sjælland
Re: Vedr. omdrejninger på PGO G-MAX 30, ved tomgang.
Ved godt det er fyfy.
Fjernede begrænsningsbøsningen i variatoren til en glat "ubegrænset" bøsning.
Før kørte motoren død og pine 9000rpm ved 45-50km/t.
Nu er den ved rolige og komfortable 6000rpm ved ca 45km/t.
og en klar forbedring i brændstof økonomien.
OG vi nævner ikke, at den kan trille hurtigere, men motoren har det bedre ved ikke at køre så sindssygt hurtigt.

Fjernede begrænsningsbøsningen i variatoren til en glat "ubegrænset" bøsning.
Før kørte motoren død og pine 9000rpm ved 45-50km/t.

Nu er den ved rolige og komfortable 6000rpm ved ca 45km/t.


OG vi nævner ikke, at den kan trille hurtigere, men motoren har det bedre ved ikke at køre så sindssygt hurtigt.

- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3613
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Vedr. omdrejninger på PGO G-MAX 30, ved tomgang.
Ja, den ring er noget fanden har skabt.supercharger skrev:Ved godt det er fyfy.![]()
Fjernede begrænsningsbøsningen i variatoren til en glat "ubegrænset" bøsning.
Før kørte motoren død og pine 9000rpm ved 45-50km/t.![]()
Nu er den ved rolige og komfortable 6000rpm ved ca 45km/t.og en klar forbedring i brændstof økonomien.
![]()
OG vi nævner ikke, at den kan trille hurtigere, men motoren har det bedre ved ikke at køre så sindssygt hurtigt.

- Monkyman
- 5. Rang
- Indlæg: 70
- Tilmeldt: 29. september 2015 11:04
- Køretøjer: Yamaha 4 gear - 1994-1995.
Yamaha Jog - 1995-1999.
Pgo G-Max - 2015-...
Re: Vedr. omdrejninger på PGO G-MAX 30, ved tomgang.
Det er fristende at fjerne lidt / få stillet på nogle ting 

- Monkyman
- 5. Rang
- Indlæg: 70
- Tilmeldt: 29. september 2015 11:04
- Køretøjer: Yamaha 4 gear - 1994-1995.
Yamaha Jog - 1995-1999.
Pgo G-Max - 2015-...
Re: Vedr. omdrejninger på PGO G-MAX 30, ved tomgang.
Jeg har nu kørt nogle dage med rpm på mellem 1.900 og 2.000 (varm motor).
Men synes at den skal have flere forsøg på elstarten om morgenen, for at få gang i den, når den står på disse rpm tal.
Og skruer jeg bare en lille smule ind på tomgangsskruen, så ryger den hurtigt meget over de 2.000 rpm, og så kan jeg hører at motoren arbejder for hurtigt, og omdrejningerne har svært ved at falde ned af sig selv, når jeg nærmer mig fx rødt lys i lyskrydset og slipper gassen.
Den burde vel kunne starte helt fint om morgenen, på - logisk nok - kold motor. Det ka da ikke passe at den har problemer med det, når omdrejningerne ikke er sat lavere end de 1.900 / 2.000 rpm...?
Men synes at den skal have flere forsøg på elstarten om morgenen, for at få gang i den, når den står på disse rpm tal.
Og skruer jeg bare en lille smule ind på tomgangsskruen, så ryger den hurtigt meget over de 2.000 rpm, og så kan jeg hører at motoren arbejder for hurtigt, og omdrejningerne har svært ved at falde ned af sig selv, når jeg nærmer mig fx rødt lys i lyskrydset og slipper gassen.
Den burde vel kunne starte helt fint om morgenen, på - logisk nok - kold motor. Det ka da ikke passe at den har problemer med det, når omdrejningerne ikke er sat lavere end de 1.900 / 2.000 rpm...?