kymco agility helt død

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
tommy t
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 18
Tilmeldt: 15. december 2013 14:39
Scootere: kymco agility

Re: kymco agility helt død

Ulæst indlæg af tommy t »

syntes ikke at det er fordi at starteren ikke kører fint eller i hvert fald ok... mere det at den bare ikke starter... starteren kører bare... stopper man med at bruge elstarteren og træder på kick starteren i stedet har den ingen problemer med at starte...en højst to gange på kick starteren så starter den... det er det der undre mig lidt... lige som om at der bare ikke er gang nok i tændrøret samtidig med at starteren kører.
må prøve at måle på batteriet når starteren kører og prøve at trække en kraftig minus over til starteren og se hvad der sker ved det
Brugeravatar
zzzzleepy
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 382
Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
Scootere: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.

Re: kymco agility helt død

Ulæst indlæg af zzzzleepy »

lyder præcis som mit problem

El starteren køre umiddelbart fint men ingen effekt... da den kunne trække mere power igennem stel ledningen fik den så bare lige "DET" ekstra at gi som der åbenbart skal til.. min kick er efterfølgende død og har nu kun EL start som virker hver gang... også i frost
Brugeravatar
Supercharger
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 348
Tilmeldt: 19. februar 2015 07:56
Scootere: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t.
Geografisk sted: Sjælland

Re: kymco agility helt død

Ulæst indlæg af Supercharger »

Mistænker at ledningskvadratet er alt for lille i de Kina mukkebikker.
Hvis lednings kvadratet bliver for lille, er der stort spændingsfald over ledningen.
De Kinøjsere sparer jo på de dyre materialer overalt ;c)
Træk en ny kabel parallelt med de kabler som skal trække stor strøm. Såsom starter, tændingssystem, lys (nær og fjernlys. etc.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: kymco agility helt død

Ulæst indlæg af Kymconørden »

tommy t skrev:starteren kører bare... stopper man med at bruge elstarteren og træder på kick starteren i stedet har den ingen problemer med at starte...en højst to gange på kick starteren så starter den... det er det der undre mig lidt... lige som om at der bare ikke er gang nok i tændrøret samtidig med at starteren kører.
Det lyder Præcist som det problem min Agility osse havde.
Fin gnist med kickstart, men ingen gnist med el-start.
Det viste sig skisme at CDIen var blevet så "træt" at den ikke kunne give ordenlig puls til tændspolen, når starter-motoren kørte samtidig.
Hvis alt ellers er i orden kunne det måske osse være problemet med din. Træt CDI :?:

Den mystiske historie:
http://scootergrisen.org/forum/viewtopic.php?f=3&t=864
Besvar