Giantco E-Boddy...Øv nu skal jeg trække hjem, Igen
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11398
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Giantco E-Boddy...Øv nu skal jeg trække hjem, Igen
Hvad var det for nogle batterier du købte og hvor mange km holdt de til osv ?
Meget rart med noget statestik så jeg kan lærer noget.
Meget rart med noget statestik så jeg kan lærer noget.
- zzzzleepy
- 9. Rang
- Indlæg: 382
- Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
- Køretøjer: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.
Re: Giantco E-Boddy...Øv nu skal jeg trække hjem, Igen
Det er simpelthen så tosset at man skal betale kassen for de batterier...
sku ikke meget mening i at gå EL vejen...
Staten burde lave en ordning således at batterier til køretøjer kun kostede fx.. 20% for forbrugeren med henblik på at få mange flere til at køre grønt!

sku ikke meget mening i at gå EL vejen...
Staten burde lave en ordning således at batterier til køretøjer kun kostede fx.. 20% for forbrugeren med henblik på at få mange flere til at køre grønt!
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11398
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Giantco E-Boddy...Øv nu skal jeg trække hjem, Igen
Kommer jo an på hvor strømmen til at oplade batterine kommer fra.
Det kan jo godt komme fra atomkraftværker.
Det kan jo godt komme fra atomkraftværker.
- zzzzleepy
- 9. Rang
- Indlæg: 382
- Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
- Køretøjer: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.
Re: Giantco E-Boddy...Øv nu skal jeg trække hjem, Igen
Om strømmen kommer fra et gammelt kulværk eller et moderne A-tom værk ændre stadig ikke på at en El scooter er væsentlig dyrere i indkøb og at nye batterier ( når de dør.. hvilket de åbenbart gør meget hurtigt ) koster en formue!
Jeg har fx kigget på en EL cykel også for ca. 1 år siden men prisen for et batteri er så tåbelig at det bare ikke kan lønnesig uanset hvad man gør.
Jeg har fx kigget på en EL cykel også for ca. 1 år siden men prisen for et batteri er så tåbelig at det bare ikke kan lønnesig uanset hvad man gør.
Re: Giantco E-Boddy...Øv nu skal jeg trække hjem, Igen
Med tanke på de historier der har været med el-bilen EV-1 der blev opkøbt af store firmaer og skrottet
så mener jeg stadig der er en fremtid i EL biler, scootere og MC
men så længe at batterierne er så dyre er det ikke billigere
Et lille regnestykke i forhold til 100km kørsel på en uge
4x batteri = 4800,- pr. år = 400,- pr. måned (plus 2-3 opladninger af 3,5kr pr gang)
Benzin pr uge = ca 60,- = 240,- pr. måned = 2880,- pr. år
Der betyder at man skal finde batterier til ca 5-600,- kr pr. stk
inden der er en besparelse
Er prisen over 720- pr. batteri så er benzin scooteren billigst
så mener jeg stadig der er en fremtid i EL biler, scootere og MC
men så længe at batterierne er så dyre er det ikke billigere
Et lille regnestykke i forhold til 100km kørsel på en uge
4x batteri = 4800,- pr. år = 400,- pr. måned (plus 2-3 opladninger af 3,5kr pr gang)
Benzin pr uge = ca 60,- = 240,- pr. måned = 2880,- pr. år
Der betyder at man skal finde batterier til ca 5-600,- kr pr. stk
inden der er en besparelse
Er prisen over 720- pr. batteri så er benzin scooteren billigst
Re: Giantco E-Boddy...Øv nu skal jeg trække hjem, Igen
Jeg tror udviklingen går pænt hurtigt m.h.t. batterier. Når de kan få en Tesla til at køre 300km på en opladning, så begynder det at ligne noget som folk kan bruge. Men når en elektrisk VW-Up kun har en rækkevidde på 82,5km her om vinteren holder folk sig tilbage. Hvis vi taler miljø er det heller ikke ligegyldigt om strømmen kommer fra vindmøller eller et kulfyret kraftværk. Benzinmotorer forurener langt mindre end de har gjort, og med de nye forekomster af fossilt brændstof og nye metoder til at udvinde den på tror jeg brændstofmotoren lever et pænt stykke tid endnu. Men hatten af for dig, der har nærmest har været forsøgsperson, og har måttet punge ud af egen lomme.SnoopMaxx skrev:Med tanke på de historier der har været med el-bilen EV-1 der blev opkøbt af store firmaer og skrottet
så mener jeg stadig der er en fremtid i EL biler, scootere og MC
men så længe at batterierne er så dyre er det ikke billigere
Et lille regnestykke i forhold til 100km kørsel på en uge
4x batteri = 4800,- pr. år = 400,- pr. måned (plus 2-3 opladninger af 3,5kr pr gang)
Benzin pr uge = ca 60,- = 240,- pr. måned = 2880,- pr. år
Der betyder at man skal finde batterier til ca 5-600,- kr pr. stk
inden der er en besparelse
Er prisen over 720- pr. batteri så er benzin scooteren billigst
Venligst Erik.
Re: Giantco E-Boddy...Øv nu skal jeg trække hjem, Igen
"Det Fanme UHYGGELIGT du"
THansen burde teste deres produkter bedre og ikke sælge et "Italiensk" scooter mærke
som rent faktisk er lavet i Kina, importeret til Italien og solgt til TH
Hvordan ved jeg det ??
Dem der laver den motorstyrring jeg fik fra Kina, leverer til den fabrik der laver scooterne
Ham jeg snakkede med var yderst meddelsom

THansen burde teste deres produkter bedre og ikke sælge et "Italiensk" scooter mærke
som rent faktisk er lavet i Kina, importeret til Italien og solgt til TH
Hvordan ved jeg det ??
Dem der laver den motorstyrring jeg fik fra Kina, leverer til den fabrik der laver scooterne
Ham jeg snakkede med var yderst meddelsom

-
- 15. Rang
- Indlæg: 11398
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Giantco E-Boddy...Øv nu skal jeg trække hjem, Igen
T Hansen køber vel direkte fra kina.
Det skal jo være billigt.
Det skal jo være billigt.
Re: Giantco E-Boddy...Øv nu skal jeg trække hjem, Igen
Gianco havde en Italiensk hjemmeside men den er væk nu 

-
- 15. Rang
- Indlæg: 11398
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Giantco E-Boddy...Øv nu skal jeg trække hjem, Igen
Den har jeg aldrig set hvad hed adressen ?