Har start problemer med Suzuki Address AP50

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: Har start problemer med Suzuki Address AP50

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis du måler 0,9 når multimeteret står på 2M så har den 900000 Ohm. Hvilket lyder helt forkert.
Jeg ville prøve og købe en ny hætte.

Du kan prøve og holde tændrørskablet på enden af tændrøret hvor tændrøret rør motorblokken også brug el eller kickstarter og se om du kan få tændrøret til at give gnist uden hætte på.
Brugeravatar
capricorn86
2. Rang
2. Rang
Køretøjer: Peugeut Speedfighter

Ulæst indlæg af capricorn86 »

Okay jeg prøvede så at købe en ny hætte, men det hjalp ikke, og fik stadig ikke nogen gnist, og det andet virkede heller ikke, ingen gnist

jeg fik så at vide man kunne måle de to ledninger der gik ned til tændspolen for at se om det var CDI'en der var stået af, og da jeg målte på dem, sat til Vekselstrøm på 200 fik jeg 02,5 Volt.. om det så er nok ved jeg ikke ?

Jeg prøvede så at lede efter CDI'en på scooteren men kan ikke finde den, så jeg tog et billede fra hvor jeg har læst mig til den burde sidde, kan du se den ?
Jeg tog så et billed af scooteren som den ser ud nu da jeg har skilt den ad, men kan simpelthen ikke finde CDI'en.. er det bare mig der er blind ?
Jeg tog så et billed af scooteren som den ser ud nu da jeg har skilt den ad, men kan simpelthen ikke finde CDI'en.. er det bare mig der er blind ?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Ok men kan du måle forbindelse i hætten nu og hvor meget ?
Så sæt tændrør hætte tændrørskabel tændspole sammen og mål at der er forbindelse hele vejen igennem og hvor meget.

Du kan vist ikke måle det CDIen sender til tændspolen rigtigt med et almindeligt multimeter, så skal man have sådan en dims på. Fordi CDI boksen sender kom strømmen et ganske kort øjeblik og det er for hurtigt for et almindeligt multimeter at måle.

Jeg ved ikke hvor CDI boksen er på din model. kan ikke se den på billedet men tag nogen flere billede og kig nede fra og fra begge sider og ved sædelåsen og ved batteriet. Hvis den ikke er der så er den måske foran på scooteren under front skjoldet.

Der sidder en boks forrest på scooteren her. Det er sikkert CDI boksen.
$(KGrHqR,!hYFDuguSMpNBQ+pdhDkHw~~60_12[1].JPG
$(KGrHqR,!hYFDuguSMpNBQ+pdhDkHw~~60_12[1].JPG (40.91 KiB) Vist 5097 gange
Ellers kan det være tændspole og CDI er bygget sammen, det er de på nogen scootere.
På den her side er det et billede hvor der står nummer 7 er CDI som er den med tændrørkablet.
http://mitglied.multimania.de/bumbumbik ... 20ist%20wo
Brugeravatar
capricorn86
2. Rang
2. Rang

Nu har jeg desværre lige lånt multimeteret ud.

Men da du gav linket til det andet billede, synes jeg det ligner meget min "tændspole", eller er der mon flere af den slags som ligner en CDI fra toppen men ikke er det ?
Ligner det ikke til forveksling CDI boksen Nr7 som du refereret til ?
Ligner det ikke til forveksling CDI boksen Nr7 som du refereret til ?
Jeg synes det ligner meget.

Billede
Brugeravatar
capricorn86
2. Rang
2. Rang

capricorn86 skrev:Nu har jeg desværre lige lånt multimeteret ud.

Men da du gav linket til det andet billede, synes jeg det ligner meget min "tændspole", eller er der mon flere af den slags som ligner en CDI fra toppen men ikke er det ?
IMAG0645.jpg
Jeg synes det ligner meget.

Billede
Jeg kan så godt se at på det billede du linkede til er der ført et hvidt stik nedenunder tændspolen og det er der jo ikke på min...

Havde lige håbet på det kunne være den så jeg muligvis bare kunne købe den.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Passer ledningsfarver på de 2 ledninger der går til tændspolen med ledningsfarverne på pickup og stator ?

Det er vist stelledningen til motorblokken den hvide der går under tændrørskablet på billedet.
Check at du har stel forbindelse til motorblokken.
Brugeravatar
capricorn86
2. Rang
2. Rang

Jeg fik en til hurtigt at kigge på scooteren, og han fandt 3 ledninger som skal gå over til tændspolen der var smeltet sammen, højst sandsynligt på udstødningen

Og da de blev sat sammen gav tændspolen gnist, og knallerten startede kort, og gik så ud igen, og han kom så med et par forslag til hvad det kunne være.

Han sagde at det muligvis kunne være den ikke fik benzin til tilført.

Jeg prøvede så at tjekke benzinhanen, hvor der går en slange til tanken, og så en ned til kaburatoren
jeg trak den øverste Sorte slange ud, og der væltede benzin ud, men der kommer ikke noget ud af den nederste slange (Den Gule)
jeg trak den øverste Sorte slange ud, og der væltede benzin ud, men der kommer ikke noget ud af den nederste slange (Den Gule)
Jeg prøvede så at puste igennem den gule, og jeg kunne hører og se der kom luftbobler op igennem tanken, men der kom stadig ikke noget ud af den gule slange, tænkte på det kunne være skidt der lige havde sat sig, så der burde jo være gennemgang ?

Hvordan virker sådan en ?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Det er en automatisk benzinhane. Den åbner kun når der er vakuum i den slange der sidder ved VENT.
Så hvis du tager vakuumslangen af på indsugningsstudsen og suger i den så skulle der gerne komme benzin igennem.
Hvis du har haft tømt karburatoren for benzinen så kan du lige suge i vakuumslangen i lidt tid så der kommen benzin ned i karburatoren igen.
Du kan teste om der kommer benzin i karburatoren ved at løsne drænskruen i bunden af karburatoren.
Brugeravatar
capricorn86
2. Rang
2. Rang

Tak for svar..

Jeg prøvede at suge i den jeg holder i, men der kommer intet ud af der hvor den gule sidder.

Var det, det du mente ?
Benzin2.jpg
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Prøv og tag den gennemsigtige slange af også sug i VENT slangen igen.
Ellers prøv og sug hårdere.
Ellers prøv og lav et pulserende sug hvor du suger og giver slip og suger og giver slip igen og igen. Ligesom der er i insdugningsstudsen når motoren køre.
Hvis du tager IN slangen af fosser det så ud med benzin fra den ?
Besvar