Wow, tak for alt det input ..
Jeg ringede til forsikringen, de gav mig et tilbud men jeg kan ikke få lavet den egentlige forsikring før jeg har nummerpladen (til gengæld gælder den fra jeg har pladen)
Jeg tog ned på skat, som så sendte mig videre til syn, som så fortalte mig at jeg ikke kan få den indregistreret uden faktura fra importøren (som ikke eksistere mere) MEDMINDRE den har kørt over 2000 km. og jeg får en ny CoC fra producenten
Så baseline hedder sig: Enten skrotter jeg maskinen (eller i hvert fald stellet) eller jeg prøver og få et nyt CoC fra producenten og fusker med kilometer-tælleren.
Regler ang. 30 knallert
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11279
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Regler ang. 30 knallert
Faktura !
Kørt over 2000 km og ny COC !
Ej det nok godt nogen mærkelige svar man kan få.
Hvis jeg var dig ville jeg bare blive ved at spørge og skrive til skat og trafikstyrelsen igen og prøv et andet synssted.
I en ny COC vil der vil står præcist det samme som i den du har vil jeg da tro.
Og hvad forskel skulle det gøre om den har kørt 1000 eller 3000 km det lyder da total mærkelig hvis der er sådan en regl.
Hvis du får nogen breve/papir/info om det så vil jeg gerne se dem så jeg kan samle info om det til hjemmesiden.
Kørt over 2000 km og ny COC !
Ej det nok godt nogen mærkelige svar man kan få.
Hvis jeg var dig ville jeg bare blive ved at spørge og skrive til skat og trafikstyrelsen igen og prøv et andet synssted.
I en ny COC vil der vil står præcist det samme som i den du har vil jeg da tro.
Og hvad forskel skulle det gøre om den har kørt 1000 eller 3000 km det lyder da total mærkelig hvis der er sådan en regl.
Hvis du får nogen breve/papir/info om det så vil jeg gerne se dem så jeg kan samle info om det til hjemmesiden.
- Baddi
- 8. Rang
- Indlæg: 320
- Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
- Køretøjer: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning - Geografisk sted: Fyn
Re: Regler ang. 30 knallert
Jeg ville printe lovteksten ud og gå ned til synsvirksomheden og bede dem pege ud, hvor det står (for det gør der ikke).Paniha skrev:Wow, tak for alt det input ..
Jeg ringede til forsikringen, de gav mig et tilbud men jeg kan ikke få lavet den egentlige forsikring før jeg har nummerpladen (til gengæld gælder den fra jeg har pladen)
Jeg tog ned på skat, som så sendte mig videre til syn, som så fortalte mig at jeg ikke kan få den indregistreret uden faktura fra importøren (som ikke eksistere mere) MEDMINDRE den har kørt over 2000 km. og jeg får en ny CoC fra producenten
Så baseline hedder sig: Enten skrotter jeg maskinen (eller i hvert fald stellet) eller jeg prøver og få et nyt CoC fra producenten og fusker med kilometer-tælleren.
Ud fra lovteksten kan jeg ikke se det mindste problem i at du skulle kunne få den indregistreret. :p
Re: Regler ang. 30 knallert
Hvis du ser på den CoC jeg linkede på første side, kan du se at knallerten er fra 2005, jeg mener nok at det er det, der er problemet :/.
Det med de 2000 km har noget at gøre med hvornår den skal synes (jeg mener at knallert 45 skal synes efter 2000 km ) og hvis den har kørt over 2000 kan den indregistreres som brugt, hvis jeg har en CoC der er under et halvt år gammel.
Jeg synes det er lidt vildt at det skal være så kompliceret, jeg kan ikke forstå hvorfor jeg ikke bare kan få en synsmand til at konstatere at den lever op til kravene omkring en 45 knallert og så få den indregistreret..
Ja, en ny CoC vil indeholde præcis det samme som den jeg har nu, bortset fra dato for underskrift.. Det giver ikke meget mening, men jeg har været igennem 2 synshaller, en mekaniker og 2 besøg og et opkald på SKAT :/. (Skat havde dog ingen brugbar information)
Jeg har skrevet til producenten over mail og venter nu på svar, jeg skal nok smide info ind når jeg finder ud af noget .
Det med de 2000 km har noget at gøre med hvornår den skal synes (jeg mener at knallert 45 skal synes efter 2000 km ) og hvis den har kørt over 2000 kan den indregistreres som brugt, hvis jeg har en CoC der er under et halvt år gammel.
Jeg synes det er lidt vildt at det skal være så kompliceret, jeg kan ikke forstå hvorfor jeg ikke bare kan få en synsmand til at konstatere at den lever op til kravene omkring en 45 knallert og så få den indregistreret..
Ja, en ny CoC vil indeholde præcis det samme som den jeg har nu, bortset fra dato for underskrift.. Det giver ikke meget mening, men jeg har været igennem 2 synshaller, en mekaniker og 2 besøg og et opkald på SKAT :/. (Skat havde dog ingen brugbar information)
Jeg har skrevet til producenten over mail og venter nu på svar, jeg skal nok smide info ind når jeg finder ud af noget .
- Baddi
- 8. Rang
- Indlæg: 320
- Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
- Køretøjer: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning - Geografisk sted: Fyn
Re: Regler ang. 30 knallert
En 45-knallert var også registreringspligtig i 2005, så jeg kan ikke lige se, hvorfor det skulle være en begrænsning.Paniha skrev:Hvis du ser på den CoC jeg linkede på første side, kan du se at knallerten er fra 2005, jeg mener nok at det er det, der er problemet :/.
Det med de 2000 km har noget at gøre med hvornår den skal synes (jeg mener at knallert 45 skal synes efter 2000 km ) og hvis den har kørt over 2000 kan den indregistreres som brugt, hvis jeg har en CoC der er under et halvt år gammel.
Jeg synes det er lidt vildt at det skal være så kompliceret, jeg kan ikke forstå hvorfor jeg ikke bare kan få en synsmand til at konstatere at den lever op til kravene omkring en 45 knallert og så få den indregistreret..
Ja, en ny CoC vil indeholde præcis det samme som den jeg har nu, bortset fra dato for underskrift.. Det giver ikke meget mening, men jeg har været igennem 2 synshaller, en mekaniker og 2 besøg og et opkald på SKAT :/. (Skat havde dog ingen brugbar information)
Jeg har skrevet til producenten over mail og venter nu på svar, jeg skal nok smide info ind når jeg finder ud af noget .
Og slet ikke, fordi vi jo skal følge de regler om syn og godkendelse der gælder idag, når nu det er første gang den skal indregistreres.
Re: Regler ang. 30 knallert
Update
Jeg fik den idé idag at man måske kunne ringe til import/eksport afdelingen af skat og måske "spore" importøren via dem, da de burde have importen af knallerten stående et sted i filerne.
Det kan man så ikke..
Men!
Gutten jeg snakkede med fortalte mig så med det samme, at hvis jeg skriver en mail til CRM hvori jeg forklarer situationen, omstændighederne angående købet og vedhæfter indscanning af mit CoC, burde jeg kunne få en tilladelse til indregistrering inden for en månede!
Måske kan SKAT stadig nå at vise sig nyttige
Jeg fik den idé idag at man måske kunne ringe til import/eksport afdelingen af skat og måske "spore" importøren via dem, da de burde have importen af knallerten stående et sted i filerne.
Det kan man så ikke..
Men!
Gutten jeg snakkede med fortalte mig så med det samme, at hvis jeg skriver en mail til CRM hvori jeg forklarer situationen, omstændighederne angående købet og vedhæfter indscanning af mit CoC, burde jeg kunne få en tilladelse til indregistrering inden for en månede!
Måske kan SKAT stadig nå at vise sig nyttige
- Baddi
- 8. Rang
- Indlæg: 320
- Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
- Køretøjer: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning - Geografisk sted: Fyn
Re: Regler ang. 30 knallert
Det lyder jo super godt